طرز تهیه برنج دیشو یک غذای محلی با طعم خوش جنوبی

طرز تهیه برنج دیشو یک غذای محلی با طعم خوش جنوبی


منبع: آرگا

217

1399/9/11

08:07


در این بخش از آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه برنج دیشو غذای ایرانی خوشمزه و خوش طعم آشنا خواهید شد که امیدواریم از پخت این برنج لذیذ نهایت لذت را ببرید.

برنج دیشو از انواع غذاهای محلی مخصوص استان هرمزگان می باشد و این نوع برنج اغلب با ماهی طلال سرو می شود و شما می توانید این غذای مقوی را در منزل به راحتی بپزید. در طرز تهیه برنج دیشو از شیره خرما و برنج استفاده می شود.

پلو شوشتری و پلو چینی و پلو عربی و برنج دیشو از انواع غذاهای خوشمزه می باشند و شما می توانید با پخت آن ها در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد نمایید.

روش تهیه برنج دیشو

مواد لازم برای تهیه برنج دیشو

طرز تهیه برنج دیشو

برای پخت این نوع برنج ابتدا برنج را به مدت چند ساعت خیس نمایید. شیره خرما را درون ظرفی مناسب بریزید و به آن مقداری آب بیفزایید و مواد را هم بزنید تا رقیق شوند سپس مخلوط شیره خرما را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا شیره خرما به دمای جوش برسد.

آب برنج خیس خورده را خالی کنید و برنج را درون شیره در حال جوش بریزید و بعد از اینکه آب بخار شد درب قابلمه را روی آن قرار دهید تا برنج دم بکشد. پلوی شیرین را درون ظرفی مناسب برای سرو بکشید و آن را به همراه طلال ماهی برشته شده و خوشمزه میل کنید.

برنج دیشو خوش طعم

مواد لازم برای تهیه طلال ماهی

  • ماهی : به مقدار لازم
  • آبلیموی تازه : به مقدار لازم
  • زردچوبه و نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم
  • پیاز برای سرخ کردن : به مقدار لازم
  • آرد و نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه طلال ماهی

برای تهیه طلال ماهی ابتدا ماهی ها را درون ظرفی مناسب بریزید سپس به آن ها مقداری آبلیمو و زردچوبه و نمک و فلفل بیفزایید و اجازه دهید تا ماهی به مدت ۲۰ تا ۶۰ دقیقه مزه دار شود.

مزه دار کردن ماهی

درون ظرفی مناسب آرد و ادویه و فلفل قرمز و مقداری نمک را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید سپس درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و ماهی مزه دار شده را درون روغن تفت دهید و بعد از اینکه یک طرف ماهی سرخ شد طرف دیگر آن را برگردانید و سرخ کنید.

دستور تهیه طلال ماهی

نکات طلایی برای پخت برنج دیشو و طلال ماهی

۱.برای مزه دار کردن ماهی می توانید از دارچین و مخلوط ادویه هایی که ذکر شد استفاده نمایید.

۲. توجه داشته باشید که طبع ماهی سرد است از این رو بهتر است در کنار برنج دیشو آن را میل کنید.

۳. قبل از قرار دادن درب روی قابلمه از تبخیر شدن آب برنج مطمئن شوید.

۴. دو طرف ماهی ها را به خوبی سرخ نمایید.

۵. برای سرو می توانید برنج دیشو را درون ظرفی مناسب بریزید سپس ماهی طلال سرخ شده را در اطراف برنج قرار دهید همچنین می توانید ماهی را برای سرو درون ظرف جداگانه ای قرار بدهید.

۶. این غذای محلی را می توانید به همراه گوشت گوساله یا گوشت گوسفند نیز میل کنید.

مراحل پخت طلال ماهی

در این مطلب با آموزش دستور تهیه برنج دیشو و ماهی طلال در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به نکات و دستور ذکر شده بتوانید این نوع غذای ایرانی لذیذ را در منزل به راحتی بپزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو