ممنوعیت شرعی زندانی‌کردن محکومان مالی مهریه

منبع: برترین ها

102

1399/9/11

09:22


نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اصل ۴ قانونی اساسی زندانی کردن محکومان مالی مهریه ممنوعیت شرعی دارد و مجلس با نظر علما و مراجع تقلید هم عقیده است.

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اصل ۴ قانونی اساسی زندانی کردن محکومان مالی مهریه ممنوعیت شرعی دارد و مجلس با نظر علما و مراجع تقلید هم عقیده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی اظهار داشت: دو ماده اصلاح قانون مهریه در کمیسیون حقوقی و قضائی برای عدم زندانی شدن محکومان مهریه تصویب شده است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی طبق اصل 4 قانون اساسی با زندانی کردن محکومان مالی مخالف است بیان کرد: زندانی کردن محکومان مالی مهریه ممنوعیت شرعی دارد و مجلس با نظر علما و مراجع تقلید هم عقیده است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی قضائی مجلس تصریح کرد: بدهکاران مالی و مهریه در صورت عدم تمکن مالی نباید به زندان بروند که مجلس با جدید این موضوع را دنبال می کند و قطعا به سرانجام می رساند.

نوروزی افزود: رسیدگی به پرونده های محکومان مالی مهریه با قید فوریت باید در دادگاه‌ها انجام شود و اگر زوج توان پرداخت مهریه را نداشته باشد از زندان آزاد خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو بند باقی‌مانده از اصلاح قانون محودمان مالی و مهریه در کمیسیون حقوقی و قضائی بررسی و پس از تصویب آن، اصلاح قانون مهریه در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می شود.

ممنوعیت شرعی زندانی‌کردن محکومان مالی مهریه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو