برای درمان سینوزیت از این روش های طبیعی و خانگی استفاده کنید

برای درمان سینوزیت از این روش های طبیعی و خانگی استفاده کنید


منبع: آرگا

108

1399/9/11

09:59


بیماری سینوزیت در واقع التهاب سینوس ها است، سینوس ها پر از هوا می باشند اما زمانی که پر از جرم می شوند قارچ ها و باکتری ها در این مکان رشد کرده و سبب عفونت می شوند. در ادامه با روش های درمان سینوزیت آشنا می شویم.

سینوس ها حفره هایی پر از هوا می باشند که در استخوان های صورت و جمجمه قرار گرفته اند. مشکلاتی همچون پولیپ بینی، سرماخوردگی، رینیت آلرژیک موجب سینوزیت می شوند. از عوامل ایجاد کننده این بیماری حساسیت، سرماخوردگی و انحراف تیغه بینی می باشند. در این مطلب با درمان سینوزیت با استفاده از گیاهان دارویی در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

زمانی که شخصی به سینوزیت مبتلا می شود گلو و غشاهای مخاطی بینی و سینوس ها ملتهب می شوند و راه خروج ترشحات بسته می شود. در این هنگام سینوس های بسته شده یک محیط مرطوب را ایجاد می کنند که مستعد عفونی شدن می شوند. سینوس هایی که عفونت می کنند و قادر به تخلیه شدن نمی باشند مملو از چرک و عفونت می شوند. در ادامه با روش های درمانی گیاهی سینوزیت همراه ما باشید.

بیماری سینوزیت و روش های درمان آن

درمان سینوزیت در طب سنتی

برای کاهش احتقان و گرفتگی بینی هوای گرم و مرطوب می تواند بسیار مناسب باشد بدین منظور می توانید از دستگاه های تولید بخار و بخور آب گرم استفاده نمایید. برای بهبود درد بینی و سینوس ها استفاده از کمپرس گرم می تواند ایده جالبی باشد. استفاده از قطره های بینی و اسپری های ضد احتقان نیز می تواند تا حدودی این بیماری را کنترل نماید. در ادامه روش های بهبود سینوزیت با گیاهان دارویی و خانگی را برای شما مخاطبان عزیز قرار داده ایم.

درمان سینوزیت با استفاده از روش های خانگی

فلفل قرمز

برای باز کردن مجرای بینی یکی از تاثیرگذارترین روش های خانگی استفاده از فلفل قرمز می باشد. فلفل قرمز التهاب را کاهش داده و سیستم ایمنی را تحریک کرده و به بهبودی جریان خون کمک می کند. برای این منظور ۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز و ۱ قاشق چایخوری عسل را در فنجانی آب گرم حل نمایید و حدود ۲ الی ۳ بار در روز میل کنید. این روند را تا بهبودی کامل سینوزیت طی کنید.

روش درمان بیماری سینوزیت با فلفل

پیاز

این ماده به عنوان یک ضد التهاب قوی می تواند برای درمان سینوس ها مناسب باشد. علاوه بر خاصیت ضد التهابی شامل سولفور بوده و ضد قارچ و باکتری می باشد. برای این کار ۱ عدد پیاز را خرد نمایید و آن را در ظرفی حاوی آبجوش قرار دهید و حدود ۵ دقیقه آن را بجوشانید. بخار حاصل شده از آن را به مدت ۵ دقیقه استنشاق کنید سپس محلول را صاف نمایید و آن را میل نمایید. این کار را روزانه چندبار به مدت یک هفته انجام داده تا التهاب موجود در بدنتان از بین برود.

درمان بیماری سینوزیت با پیاز

ترب کوهی

ترب کوهی عفونت را از مجرای بینی دور کرده و به دلیل اینکه شامل سولفور است نقش آنتی بیوتیک را به خوبی ایفا می کند. یک برش بسیار نازک از ترب را در دهانتان قرار دهید و شروع به موک زدن آن کنید تا مزه آن کاملا خارج شود سپس آن را جویده و میل نمایید. این کار را حدود یک هفته انجام داده تا عفونت به طور کامل از بدنتان خارج شود.

ترب کوهی و درمان سینوزیت

سیر

این گیاه به علت داشتن خاصیت ضد قارچ برای رفع عفونت های باکتریایی و ویروسی سینوس ها مفید می باشد. ۲ حبه سیر را ریز نمایید و آن را در آب جوش قرار دهید سپس بخار حاصل از آن را تنفس کنید. این کار را روزانه چندبار تکرار کنید تا کاملا بهبود یابید. همچنین می توانید جهت بهبود سینوزیت روزانه ۲ الی ۳ حبه سیر را بخورید تا بهبود یابید.

درمان خانگی سینوزیت با سیر

سرکه سیب

سرکه سیب ضد قارچ و ضد باکتری می باشد که خاصیت ضد التهابی نیز دارد. با استفاده از سرکه سیب در شروع آنفلوانزا و سرماخوردگی و آلرژی می توانید از عفونت سینوس ها جلوگیری نمایید. برای درمان سینوزیت ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم به همراه ۱ قاشق چایخوری عسل بریزید و محلول بدست آمده را بنوشید. به مدت ۵ روز و روزانه ۳ بار آن را میل نمایید.

سرکه سیب و درمان های سینوزیت

زردچوبه

زردچوبه به دلیل اینکه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است تورم و التهاب سینوس ها را کاهش داده و راه تنفس را هموارتر می کند. پودر زردچوبه را به اندازه یک دانه عدس در یک فنجان آب گرم بریزید و روزانه ۲ بار عمل قرقره را انجام دهید. علاوه بر این شما عزیزان می توانید ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با یک فنجان شیر داغ مخلوط نمایید و با افزودن کمی عسل حدود یک هفته از آن استفاده نمایید.

روش های درمان بیماری سینوزیت با زردچوبه

زنجبیل

این گیاه خاصیت ضد التهابی و ضد قارچ و ضد ویروسی را دارد که عفونت سینوسی را رفع می کند. پلی فنول موجود در زنجبیل میزان ترشح مخاط را کاهش می دهد و حرکت مژه های بینی را تحت کنترل خود قرار داده و حرکت طبیعی آنها را حفظ می کند. برای بهبود سینوزیت با استفاده از زنجبیل، حدود یک بند انگشت از زنجبیل را خرد نمایید و در یک لیوان آب داغ بریزید و حدود ۱۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید. آب لیمو و کمی عسل را نیز با محلول مخلوط نمایید و روزانه چند بار آن را بنوشید.

درمان بیماری سینوزیت با زنجبیل

روغن پونه کوهی

این روغن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد که محرک سیستم ایمنی بدن بوده و آنتی اکسیدانی قوی می باشد. برای بهبود سینوزیت ۲ قطره از روغن را در نصف فنجان آب ریخته و آن را روی حرارت قرار داده تا بجوشد سپس بخار حاصل از آن را تنفس کنید. علاوه بر این شما می توانید ۲ قطره از این روغن را روی زبان خود چکانده و این کار را روزانه به مدت یک هفته انجام دهید تا عفونت سینوس ها از بین رود.

شستشوی مجرای بینی باعث بهبود سینوزیت می شود

این عمل موجب خارج شدن مخاط و مواد زائد از سینوس ها شده و مجرای بینی را مرطوب نگه می دارد. ۱ قاشق چایخوری نمک را به همراه ۱ قاشق چایخوری آب اکسیژنه را در یک لیوان آب گرم ترکیب نمایید و مجرای بینی را با این محلول شست و شو دهید. روزانه یک بار و به مدت چند روز شست و شو را انجام دهید.

بخار سینوزیت را برطرف می کند

استنشاق بخار التهاب موجود در سینوس ها را رفع می کند. برای استفاده از این روش خانگی از حمام آب داغ استفاده نمایید و حدود ۱۰ دقیقه در بخار نفس های عمیق بکشید. روزانه می توانید این کار را برای کاهش التهابات سینوس ها انجام دهید.

سینوزیت و روش های درمان آن

بخور روغن آرگان

از دیگر راهکارهای بسیار مفید در بهبود سینوزیت روغن آرگان می باشد، می توانید به مقداری آب چند قطره روغن آرگان بیفزایید سپس اجازه دهید چند دقیقه بجوشد و با آن بخور بگیرید، دهان تان را در زمان بخور گرفتن باز کنید تا دهان و بینی تان بخور را به داخل بدهد اما چشمانتان را ببندید تا شاهد بهبود سینوزیت شوید.

دانه شنبلیله

استفاده از دانه شنبلیله جهت بهبود سینوزیت گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، به یک لیوان آب کمی شنبلیله بیفزایید و اجازه دهید چند دقیقه بجوشد و بعد از اینکه از حالت داغی خارج شد محلول حاصل را بنوشید، از این روش تا زمان رفع کامل عفونت های سینوسی استفاده کنید.

روش های خانگی جهت بهبود سینوزیت

نکته : در برخی از افراد امکان دارد شنبلیله با عوارض جانبی همراه شود بنابراین، پیش از استفاده از این روش حتما با پزشک تان مشورت نمایید.

ترب کوهی

می توانید به منظور برطرف شدن سینوزیت از ترب کوهی استفاده کنید زیر،ا باعث از بین رفتن موکوس و از بیشتر شدن آن نیز پیشگیری می کند، همچنین ترب کوهی به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش روند بهبود سینوزیت حاد خواهد شد، بنابراین یک ترب کوهی بزرگ را رنده کرده سپس داخل شیشه ای بگذارید و به آن آب یک عدد لیمو و یک قاشق غذا خوری عسل بیفزایید و درب شیشه را ببندید، اجازه دهید به مدت بیست و چهار ساعت بماند و روزی چند بار یک قاشق غذا خوری از مخلوط به دست آمده را مصرف کنید.

آب گوجه فرنگی

می توانید جهت رفع سینوزیت از آب گوجه فرنگی کمک بگیرید، یک قاشق چای خوری سیر رنده شده، یک قاشق چای خوری آب لیمو و کمی نمک را به یک فنجان آب گوجه بیفزایید سپس تمام را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید بجوشند و روزی دو بار از این مخلوط استفاده کنید.

راهکارهای بهبود سینوزیت

در این مطلب با درمان سینوزیت با استفاده از گیاهان دارویی در خدمت شما دوستان عزیز بودیم که امیدواریم توانسته باشیم تا شما عزیزان را با روش های درمان این بیماری کمک کرده باشیم، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با سینوزیت می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو