کازان دیبی یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب ترکی | Kazandibi

منبع: تاپ تراول

99

1399/9/11

10:27


لیدوما تریپ

کازان دیبی

در این مقاله از معرفی دسرهای ترکی شما را با کازان دیبی که یکی از خوشمزه ترین دسرهای ترکی و با ظاهری جذاب است آشنا خواهیم کرد. همچنین در ادامه طرز تهیه دسر کازان دیبی را قرار خواهیم داد با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید

ترکیه کشوری در نزدیکی ایران است که دارای فرهنگ غنی و تمدن هزار ساله ای که همین موضوع موجب شده است که سالانه مسافران زیادی وارد این کشور شوند.  اما ترکیه فقط به جاهای دیدنی و تفریحی آن نیست بلکه پر از پیش از غذا٬ غذاهای ترکی و دسرهای خوشمزه است که زبان زد کشورهای دیگر می باشد. تاریخ نشان می‌دهد که معمولا اهالی ترکیه ، از هر ماده‌ی غذایی برای درست کردن غذاها و دسرهای خوشمزه و اشتهاآور به نحو احسن استفاده می‌کنند. اگر شما هم از طرفداران غذاهای ترکیه و دسرهایشان هستید با ما همراه باشید تا با دسر کازان دیبی و طرز تهیه آن بیشتر آشنا شوید

دسر کازان دیبی ترکی

دسر کازان دیبی ترکی | Kazandibi

این دسر یکی دیگر از دسرهای خوشمزه و محبوب ترکیه است که از نظر ظاهری بسیار جذاب بوده و شکل آن فوق العاده می باشد. در واقع اگر بخواهیم دسرهای معروف ترکیه به شما معرفی کنیم، کازان دیبی جایگاه بسیار خاصی دارد و از آن به عنوان یکی از دسرهای محبوب در ترکیه یاد می شود.این دسر ترکی نوعی پودینگ شیری و کاراملی است. دسر کازان دیبی از شیرینی های سلطنتی در دوره عثمانی به حساب می آمده و امروزه نیز با گذشت صدها سال از آن دوران هنوز هم کازان دیبی به عنوان یکی از پوسترهای معروف ترکی یاد می شود.

طرز تهیه دسر کازان دیبی

کازان دیبی در لغت به معنای ته دیگ بوده و از دسرهای معروف ترکیه و مشابه کرم کارامل  می باشد. این دسر برای ماه رمضان هم مناسب است.

مواد اولیه برای 4 نفر :

آرد برنج / 2 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت / 6 قاشق غذاخوری
شکر / یک دوم پیمانه
شیر / 3 پیمانه
گلاب / یک چهارم پیمانه
وانیل / یک چهارم ق چ ( در صورت تمایل )
کره یا خامه / 2 ق س ( در صورت تمایل )
خلال پسته / برای تزئین

دسر کازان دیبی ترکی

مواد لازم برای لایه کارامل:

کره / 1 تا 2 ق س
شکر / به مقدار لازم ( متناسب با کف قالب )

روش تهیه:

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا آرد برنج و نشاسته ذرت را در شیر سرد حل میکنیم.
شکر، گلاب و وانیل را اضافه کرده؛ روی حرارت ملایم میگذاریم و هم میزنیم تا به جوش آید و غلیظ شود.

از روی حرارت برداشته، در صورت تمایل 2 قاشق غذاخوری کره یا خامه اضافه کنید و هم بزنید تا رویه نبندد.

اکنون لایه کاراملی را آماده میکنیم.

ابتدا کره را کف قالب مورد نظر می مالیم و روی حرارت ملایم قرار میدهیم. اضافه کره را از ظرف خارج میکنیم. (میتوان از قالب گرد ساده و یا قالب های کوچک تک نفره هم برای تهیه این دسر استفاده کرد )
شکر را کف قالب پاشیده، روی حرارت میگذاریم تا ذوب شده و کاراملی شود.

قالب را از روی حرارت برداشته، چند قاشق از کرم را اضافه کره، با کارامل مخلوط میکنیم و دوباره روی حرارت میگذاریم به مدت 2 دقیقه تا کمی بجوشد.

سپس همه کرم را روی کارامل میریزیم و قالب را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار میدهیم.

این دسر خیلی راحت از قالب جدا می شود.

نکته :

برای کاراملایزه کردن شکر ، ظرف مواد را روی اجاق جابه جا کنید تا همه جای دسر کاراملایزه شود.

برای قالب دسر “کازان دیبی” بهتر است از سینی هایی که مخصوص پخت باقلواست استفاده کنید البته هر قالب مربع یا مستطیلی هم مناسب است.

موقع سرو ، دسر رو به صورت نوارهای مستطیل به پهنای حدود ۵ سانت برش می زنیم و با یک کفگیر هر برش رو رول می کنیم و توی ظرف میذاریم ، یعنی در واقع قسمت قهوه ای که زیر دسر بود با رول کردن اون میاد رو.




   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو