مرمت بافت تاریخی مجن شاهرود به پایان رسید

منبع: همگردی

132

1399/9/11

10:35


ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مرمت بافت تاریخی مجن شاهرود به پایان رسید.

قضیه چیست؟

حمیدرضا حسنی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: مرمت بافت تاریخی مجن با اجرای ازاره با سنگ لاشه به همراه بندکشی، یکسان سازی سطح دیوارها، اجرای اندود گچ، کاهگل و سیم گل و ... با همکاری شهرداری مجن انجام شد.

او گفت: مرمت بافت تاریخی و ارزشمند این شهر در جذب هرچه بیشتر گردشگر به منطقه موثر است.

حسنی بیان کرد: مجن مانند روستای ماسوله گیلان به گونه ای ساخته شده که بام هر خانه حیاط خانه فوقانی است و این عامل چشم انداز بی نظیری را به وجود آورده است.

او با بیان اینکه در بافت قدیمی شهر دیوارها و سقف اتاق ها با خاک قرمز و زرد تزئین شده اند و نشانگر زیبایی معماری بومی و اقلیم منطقه هستند، گفت: مصالح به کار رفته در خانه ها از سنگ و چوب است و روی دیوارهای سنگی اندود کاهگل شده و نمای آن گل قرمز است.

حسنی یکی از جاذبه های مجن را کوچه های تنگ و پر پیچ و خم و شیب دار عنوان کرد و افزود: شیوه خاص ساخت منازل مسکونی چشم انداز بافت را زیباتر کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: مجن علاوه بر بافت تاریخی از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است که می توان به آبشار تنگ داستان، منطقه فرح زاد، چشمه هفت رنگ، آبشار سوری و غارهای طبیعی اشاره کرد.

مرمت بافت تاریخی مجن شاهرود به پایان رسید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو