خطرات حمام رفتن برای بیماران کرونایی

62

1399/9/11

14:55


خطرات حمام رفتن برای بیماران کرونایی

سلامت نیوز:بیماران کرونایی به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند، متناسب با وضعیت هر دسته، شرایط حمام رفتن بیماران کرونایی متفاوت است، اما در مجموع حمام رفتن برای این بیماران توصیه نمی‌شود و برای بیماران با حال نامساعد و متوسط ممنوع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، بیمارانی که بستری هستند یا اکسیژن تراپی می‌شوند به هیچ عنوان نباید استحمام کنند و بهتر است برای نظافت این بیماران از دستمال مرطوب استفاده شود. در حمام و زیر دوش سطح اکسیژن خون پایین می‌آید و بیماران کرونایی به ویژه بیماران بدخیم با کمبود اکسیژن به خودی خود مواجه هستند و به همین دلیل حمام رفتن می‌تواند این کمبود اکسیژن را تشدید کند و حال این بیماران وخیم‌تر شود. بیمارانی هم که در منزل بستری هستند، اما حال نامساعد دارند، به هیچ عنوان نباید حمام بروند.

دسته‌ای از بیماران که حال شان مساعد است و علایم جزیی دارند هم ترجیحا نباید حمام بروند اما در صورتی که اصرار بر انجام این کار دارند باید حتما از بالا بودن سطح اکسیژن خون خود بالای ۹۳ درصد اطمینان حاصل کنند.

این بیماران باید زمانی استحمام کنند که فرد دیگری در منزل حضور داشته باشد تا درصورتی که مشکلی پیش آمد یا حالشان وخیم شد، به آن ها رسیدگی کند. شست‌وشوی محیط حمام با محلول آب و صابون پس از استحمام فرد مبتلا، کافی است و اگر پنجره در حمام وجود داشته باشد باید آن را باز بگذارند تا تهویه هوای داخل حمام انجام شود و هنگام شست‌و‌شوی حمام افراد باید از ماسک استفاده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو