تصاویر زایمان‌های لاکچری هتل بیمارستان گاندی در ۹۹/۰۹/۰۹

تصاویر زایمان‌های لاکچری هتل بیمارستان گاندی در ۹۹/۰۹/۰۹


منبع: روزیاتو

456

1399/9/11

19:06


هتل بیمارستان گاندی که خود را مجهزترین مرکز درمانی بخش خصوصی در خاورمیانه قلمداد می کند، در تاریخ ۹۹/۰۹/۰۹ در سرخط خبرها قرار گرفت. زایمان های تقویمی در روز رند نهم آذر ۹۹، این بیمارستان را به یکی از مقصدهای زایمان پولدارهای پایتخت تبدیل کرد. زایمان های لاکچری و جشن تولدهای میلیون تومانی برای نوزادانی که ۹ آذر یا چند روز پس و پیش در این بیمارستان متولد شدند، اکنون یکی از ترندهای توییتر ایرانیان شده است.

هتل بیمارستان گاندی در خیابان گاندی جنوبی تهران واقع شده است. کاریکاتورها و عکس هایی حاوی اتاق تولدهای لاکچری در هتل بیمارستان گاندی در کنار عکس رهبر فقید هندوستان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده تا نقدی بر یک فرهنگ عجیب مد شده میان ایرانیان در یک دهه اخیر باشد. در تاریخ ۸۸/۰۸/۰۸ هم تقریبا شاهد چنین اتفاقی بودیم اما اکنون به مدد شبکه های اجتماعی و قدرت هشتگ ها، تاریخ ۹ آذر ۹۹ بیش از تاریخ های رند قبلی به اصطلاح اینستا باز ها، وایرال (دیده شدن) شد.

در دنیای لایک و فالوها، اکنون برخی از والدین هم به دنبال ثبت اتفاقاتی در زندگی فرزندان خود هستند. زایمان های تقویمی و جشن تولدهای لاکچری در اتاقهای بیمارستان های لوکس تهران و سایر کشورها، تفاوت چندانی با تراژدی: زایمان در ایران و تولد در کانادا ندارد.

شاهرخ استخری و سام درخشانی نیز قبلا درباره تولدهای لاکچری چند استوری گذاشته بودند.

در نقد انتقاداتی که بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی به جشن تولدهای لاکچری در هتل بیمارستان گاندی تهران گرفته اند، به این موضوع اشاره شده که هستند افرادی که حاضرند برای یک جشن تولد در یک بیمارستان، چند میلیون تومان هزینه دکوراسیون و تزیینات بکنند و این یک موضوع شخصی است.

از طرفی هم هستند افرادی که با نگاه تعجب به این فرهنگ عجیب تازه مد شده بین شماری از ایران ها نگاه می کنند. فرهنگی که سبب شده تا اداره ثبت احوال را مجبور کند تا کلیه تولدهای اول تا ۱۵ آذر ۹۹ را ۹ آذر ۹۹ تلقی کند تا زایمان پیش از موعد، جان فرزندان ایران را به خطر نیاندازد. به هر حال بخشی از فرهنگ سلامت و درمان در ایران، دچار این معضلات شده است که به نظر می رسد بخشی از روال گذر از سنت به مدرنیسم در جامعه نیمه صنعتی-روستایی ایران است.

در پست هایی که در روزهای اخیر از هتل بیمارستان گاندی تهران و زایمان های لاکچری و جشن تولدهای لوکس به اشتراک گذاشته شده به این موضوع بعضی از کاربران اشاره کردند که هزینه یک شب اقامت در هتل بیمارستان گاندی به همراه اتاق اختصاصی و پزشک اختصاصی و پذیرایی و این مسائل، ده ها میلیون تومان است و این ها نشان از شکاف طبقاتی عمیق در ایران عصر ۱۴۰۰ دارد.

هزینه های بادکنک آرایی در اتاق های لوکس هتل بیمارستان گاندی در ایام تاریخ رند ۹/۹/۹۹ بین نیم میلیون تا چند میلیون تومان در ویدیویی که به همین مناسبت منتشر شده، قیمت گذاری شده است.

تصاویر بادکنک آرایی اتاق ۳۰۸ در هتل بیمارستان گاندی تهران مربوط به ۹۹/۰۹/۰۹ که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای تولد یک آقا پسر گل ، هزینه داشته است

تصویر اتاق ۳۰۶ در هتل بیمارستان گاندی تهران که حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه بادکنک آرایی و طراحی دکوراسیون آن در تاریخ ۹ آذر ۹۹ شده است

آن هم در شرایطی که روزانه صدها ایرانی قربانی کووید ۱۹ می شوند و بیش از ۵۰۰۰ هموطن در وضعیت بسیار وخیم کرونایی هستند و کادر درمان و مراکز درمانی کافی برای مراقبت از بیماران در اختیار نداریم.

به هر حال در این موقعیت ها که خبری و گزارشی منتشر می شود و یک مرکز درمانی در کانون توجه افکار عمومی در داخل و خارج از کشور قرار میگیرد، اولین سود را همان مرکز درمانی می برد.

مثل تراژدی بیمارستان جم خیان شهید مطهری و بیانیه های گاه و بیگاهش درباره سلامتی خسرو آواز ایران (استاد شجریان) و در این مورد، وایرال شدن هتل بیمارستان گاندی تهران که مقصد گردشگری سلامت پایتخت بوده و بیماران معروف بسیاری در داخل و خارج از کشور در سالهای اخیر در آن بستری شده اند. به هر حال، بخشی از برندینگ، مربوط به دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات غیر مستقیم است که به دیده شدن، کمک شایانی دارد.

شمار ازدواج های ثبت شده در کشور در تاریخ ۹ آذر ۹۹ به نسبت مدت مشابه سال قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است. خوب تحلیل این موضوع از نقطه نظر جامعه شناسی، می تواند ما را با سرنخ های جالبی از سبک زندگی ایرانیان امروز آشنا کند.

هتل بیمارستان گاندی

تصاویر استوری های منتشر شده از متولدین ۹۹ در استوری اینستاگرام هتل بیمارستان گاندی تهران

در اینستاگرام هتل بیمارستان گاندی نیز به موضوع تولدهای ۹۹ و زایمان های تقویمی در قالب استوری اشاره شده است.

البته بحث هتل بیمارستان گاندی مربوط به زایمان های تقویمی و جشن تولدهای لاکچری چند روز اخیر نیست. تصاویری که یکی از اینفلوئنسرها از زمان بستری خود در هتل بیمارستان گاندی به دلیل ابتلا به کرونا منتشر کرده هم نشان می دهد که این مجموعه، بین لاکچری گردها در زمان کرونا نیز محبوبیت دارد.

پست های یکی از اینفلوئنسرهای تهرانی که در زمان ابتلا به کرونا در یکی از اتاق های لوکس هتل بیمارستان گاندی تهران بستری بود

هتل بیمارستان گاندی و سایر هتل بیمارستان های کشور بایستی در عرصه گردشگری سلامت در ایران پسا کرونا، فرصتی برای رونق گردشگری سلامت کشور باشند. فرصت های سرمایه گذاری برای فعالان این عرصه محسوب می شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو