بهترین و موثرترین راه های چاق شدن را بشناسید

بهترین و موثرترین راه های چاق شدن را بشناسید


منبع: آرگا

144

1399/9/12

11:26


برخی از افراد به دلایل مختلفی از کمبود وزن و لاغری رنج می برند. لاغری بیش از حد نیز مانند چاقی سلامتی را به خطر می اندازد. یکی از بهترین راه های چاق شدن, ورزش کردن است.

کمبود وزن و لاغری یکی از بزرگترین مشکلات برخی از افراد است. وراثت, تغذیه نامناسب, مصرف ناکافی مواد مغذی و … از جمله مهمترین دلایل کمبود وزن است. خوشبختانه با تغذیه مناسب می توان تا حد زیادی از این مشکل پیشگیری کرد. در این مطلب با بهترین و سالم ترین راه های چاق شدن آشنا می شویم.

بهترین راه های چاق شدن

ورزش کردن و چاق شدن

یکی از موضوعات قابل توجه درباره چاق شدن, میزان کالری دریافتی و میزان کالری مصرفی می باشد. در واقع یکی از مهمترین علل لاغری, کمبود کالری است. بنابراین یکی از بهترین راه های چاق شدن, افزایش کالری دریافتی است. برخی مواد غذایی به نسبت کالری بالایی دارند, با شناسایی این مواد و جای دادن آن ها در رژیم غذایی می توان کالری دریافتی بدن را افزایش داده و چاق شد. البته منظور از چاقی در این مطلب, اضافه وزن نمی باشد بلکه افزایش وزن نرمال و مقابله با لاغری های مزمن است. چرا که این لاغری ها نیز مانند چاقی مزمن سلامتی افراد را به خطر می اندازد. قبل از اینکه به روش های چاق شدن بپردازیم, باید بدانید در صورتی که لاغری ناشی از بی اشتهایی باشد, این روش ها کارا نخواهند بود. در این مواقع ابتدا باید بی اشتهایی درمان شود و سپس راه های چاق شدن صورت گیرد. اگرچه روش های لاغر شدن بسیار شناخته شده تر می باشند, با این حال چاق شدن نیز روش های بسیاری دارد. در ادامه به روش های موثر و بی خطر برای چاق شدن می پردازیم.

ورزش مناسب افزایش وزن

ورزش یکی از روش های تناسب اندام است که برای درمان لاغری و چاقی مفید است. اغلب افراد از فواید ورزش برای لاغری آگاهی دارند. به طور کلی ورزش کردن برای سلامتی ضروری است. بنابراین یکی ار بهترین راه های چاق شدن نیز به شمار می رود. با این حال افرادی که از کمبود وزن شدید رنج می برند, نباید ورزش های سنگین انجام دهند. ورزش کردن به طور منظم می تواند در هضم و جذب و سوزاندن غذاها کمک بسیاری کند. این مسئله در افزایش اشتها تاثیر به سزایی دارد. به علاوه ورزش کردن موجب نشاط و شادی فرد می شود و از این رو می تواند مشکلات معده را درمان کند و منجر به افزایش وزن شود. یکی از بهترین ورزش ها برای این منظور, کوهنوردی است.

موثرترین مواد غذایی برای چاق شدن

راه های چاق شدن

برخی از مواد غذایی علاوه بر وجود ریز مغذی های فراوان, سرشار از کالری می باشند. به افرادی که قصد چاق شدن دارند, توصیه می شود این مواد غذایی را روزانه در برنامه غذایی خود جای دهند و به عنوان رژیم چاقی به طور منظم دنبال نمایند. برخی از این مواد غذایی عبارت است از: کره بادام زمینی, سیب زمینی (آب پز, بخار پز و یا کبابی), کره, تخم مرغ, خامه, پنیر پیتزا, ماکارونی, بادام, پسته, میوه های خشک, سس های سالاد, شکلات سیاه و … . یک مسئله مهم در مصرف این مواد غذایی, طبخ سالم این مواد است. چرا که هدف از چاقی, رسیدن به تناسب اندام و حفظ سلامتی است. به عنوان مثال سیب زمینی سرخ شده اگرچه حاوی کالری بالایی است اما برای سلامتی ضرر دارد و بسیاری از ریزمغذی ها در آن از بین رفته است و روغن آن می تواند باعث افزایش سطح چربی خون شود. بنابراین توصیه می شود از روش های طبخ سالم مانند آب پز, بخار پز و کبابی برای تهیه ی غذاها استفاده شود. به علاوه استفاده از روغن های سالم مانند روغن زیتون, روغن کنجد و … در طبخ غذاها بسیار اهمیت دارد.

آجیل و دانه های روغنی

آجیل ها و برخی از دانه های روغنی علاوه بر ریز مغذی ها, سرشار از کالری می باشند. افزایش مصرف گروه های مختلفی از این دانه های مفید و سالم, علاوه بر اینکه موجب چاق شدن می شود, برای سلامتی نیز بسیار مفید است. از آن جایی که برخی از این آجیل ها پرکالری هستند, مصرف بیش از حد آن ها ممکن است سبب کم اشتهایی شود, به همین دلیل به منظور چاق شدن توصیه می شود از این آجیل ها و دانه های روغنی به عنوان میان وعده و پس از انجام تمرینات ورزشی استفاده شود.

مصرف بیشتر آب و مایعات موثر برای چاق شدن

راه های چاق شدن

یکی از روش های مکمل چاق شدن, نوشیدن است. نوشیدن آب و دیگر مایعات باعث می شود تا جای خالی بیشتری برای دریافت بیشتر کالری فراهم شود و این مسئله به چاق شدن کمک می کند. به همین دلیل توصیه می شود یک ساعت پیش از وعده غذایی ۲ تا ۳ لیوان آب بنوشید. اگرچه مایعات در چاق شدن بسیار موثر می باشند, با این حال توصیه می شود از نوشیدنی های سالم مانند آب, شیر, دوغ و … استفاده کنید و از مصرف نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه که تنها حاوی کالری می باشند, اجتناب کنید.

چاق شدن با راهکارهای طبیعی

با کمک روش های طبیعی و خانگی می توانید مشکل کمبود وزن را برطرف کنید در ادامه چند از خوراکی های مفید و موثر جهت افزایش وزن را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

موز :

یکی از خوراکی مفید جهت افزایش وزن و چاقی سریع موز می باشد زیرا، دارای مقادیر فراوانی کالری است از این رو، به منظور رفع مشکل کمبود وزن می توانید برای صبحانه یک عدد موز مصرف کنید و بعد از آن یک لیوان شیر گرم بنوشید.

آشنایی با راه های چاق شدن

ماست :

ماست سرشار از پروتئین است و کمک زیادی به افزایش وزن بدن می کند بنابراین، یک کاسه ماست را با مقداری شکر مخلوط کرده سپس ترکیب به دست آمده را هر روز مصرف کنید تا شاهد افزایش چند کیلویی وزن تان باشید.

آووکادو :

این میوه بسیار خوشمزه غنی از کالری است و دارای چربی های مفید و همچنین سالم برای قلب می باشد و برای چاق شدن سریع یک روش عالی محسوب می شود فقط کافی است، این میوه را به سالاد تان بیفزایی و یا آن را بر روی نان تست بمالید و مصرف کنید.

چاق شدن با روش های خانگی

تخم کتان :

به دلیل اینکه تخم کتان دارای مقادیر فراوانی چربی های سالم می باشد باعث ذخیره چربی ها در قسمت های مختلف بدن می شود از این رو، برای افزایش وزن در افرادی که از کمبود وزن رنج می برند گزینه بسیار مناسبی است بنابراین، از مصرف این دانه های کوچک غافل نشویید.

آب میوه ها :

به منظور حل مشکلات کمبود وزن می توانید در رژیم غذایی روزانه تان مصرف آب میوه های تازه را بگنجانید فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که در زمان خرید آب میوه دقت داشته باشید زیرا، میوه های پر کالری برای افزایش وزن موثر تر خواهند بود.

راهکارهای چاق شدن

نوشیدن چای بابونه :

از گیاهان دارویی برای افزایش وزن می توان به دمنوش بابونه اشاره کرد زیرا، کمک زیادی به افزایش اشتها خواهد کرد، می توانید یک چای بابونه تهیه کرده و آن را بنوشید تا شاهد تغییر در وزن تان باشید.

با توجه به مطالب بیان شده, راه های چاق شدن بسیار راحت و ساده است. به همین دلیل حفظ تعادل غذایی و استفاده از همه گروه مواد غذایی (گروه شیر – گروه نان – گروه سبزیجات – گروه گوشت ها) به منظور چاق شدن اهمیت دارد، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه رژیم غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو