چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی


منبع: برترین ها

71

1399/9/12

13:21


این سومین بسته‌ی پیشنهاد‌های فرهنگی و هنری ما برای تعطیلات آخر هفته‌ی شماست.

برترین‌ها: در اینجا چند پیشنهاد فرهنگی برای شما داریم برگرفته از صفحه اینستاگرام «جعبه»، این سومین بسته‌ی پیشنهاد‌های فرهنگی و هنری ما برای تعطیلات آخر هفته‌ی شماست. بسته‌هایی پر از پیشنهاد فیلم، کتاب، پادکست و ...
 
یک سریال / State of the Union
 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 
یک سریال شگفت انگیز ده قسمتی ده دقیقه‌ای. داستان زوجی که به جلسات مشاوره می‌ روند. State of the Union
داستان گفت و گوهای کوتاه آن ها قبل از جلسه‌ها در یک کافه است. یک زوج، یک کافه و ده دقیقه گفت وگوی جذاب درباره‌ی مشکلاتی که آنها را به این نقطه رسانده است. یک سریال پرجزییات و مینی مال با بازی عالی رزمند پایک و کریس اودوود.

یک مستند/ صحنه هایی از یک جدایی
 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 
این مستند روایتی جذاب است از ساخت فیلم «جدایی نادر از سیمین» روایتی از شکل گیری ایده و فیلمنامه و انتخاب بازیگران تا پایان فیلمبرداری و بازتاب‌های جهانی فیلم و دریافت جایزه‌ی اسکار. مستندی همراه با تصاویر پشت صحنه و روایت های اصغر فرهادی و گفت و گوهایی با مایک لی، ژان کلودکریر و ابراهیم گلستان.

یک کتاب/ تونل
 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 
«تونل» رمان مشهور و تحسین شده‌ای از ساباتو، نویسنده‌ی مشهور آرژانتی است. کتاب قصه‌ی هنرمندی به نام «خوآن پابلو کاستل» را روایت می‌کند که معشوقه اش را کشته و حالا ماجرای آشنایی اش با او، عشق و سرانجام جنونش را تعریف می‌کند. نگران نباشید! قصه را لو نداده‌ایم؛ خوآن پابلو خودش در همان اولین سطر‌های کتاب به این جنایت اعتراف می‌کند.

یک فیلم / shithouse
 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 
این روز‌ها پیدا کردن یک کمدی - عاشقانه‌ی تازه که که کیفیتی معقول داشته باشد، حکم طلا را دارد و شاید shithouse همانی باشد که دوستداران این ژانر در پی‌اش هستند. فیلم درباره‌ی دانشجویی تنها به نام «الکس» است که می‌خواهد در یک پارتی دانشجویی به مرادش برسد. او به مرادش می‌رسد، اما روز بعد «مگی» می‌زند زیر همه چیز و کل ماجرای شب قبل را انکار می‌کند تا الکس وارد مرحله‌ی جدیدی از بحران شود.

یک پادکست / مدوناک
 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 
«فیلمسازی را از بزرگان فیلمسازی یاد بگیریم» , این شعار «مدوناک» است و برای رسیدن به این هدف، در هر فصل یکی از دوره‌های فیلمسازی سایت «مستر کلاس» را ترجمه و برای شما تعریف می‌کند. فصل اول «مدوناک» به آموزش درام نویسی دیوید ممت اختصاص دارد و فصل دوم به مستر کلاس فیلمنامه نویسی آرون سورکین.

یک نمایش/ اپرای عروسکی مولوی
 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 
اپرای عروسکی مولوی اولین بار بهمن ۱۳۸۸ روی صحنه رفت. در این نمایش که دوآواگر اصلی آن محمد معتمدی (مولوی) و همایون شجریان (شمس) بودند،بیش از صد عروسک ریسمانی به کار گرفته شده بود. آن‌هایی که این نمایش را از نزدیک دیده اند حتما هنوز لذت تماشای آن را به خاطر دارند.  

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو