قرض ضد بارداری اورژانسی

قرض ضد بارداری اورژانسی


472

1398/4/18

09:01


قرص ضد بارداری اورژانسی : چگونه قرص ضد بارداری مصرف کنیم ؟ قرص های موثر ضد بارداری چیست ؟ در این بخش از سایت ایران بانو با مطلبی درباره بارداری هفته به هفته ، قرص های اورژانسی ضد بارداری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

اسم قرص اورژانسی ضد بارداری

بارداری دوقلو ،نشانه های حاملگی

 

 

چه زمانی باید از قرص اورژانسی ضد بارداری استفاده کرد؟

قرص اورژانسی ضد بارداری که “قرص صبح روز بعد” نیز نامیده می‌شود، یک نوع قرص ضدبارداری است که تنها در زمانی که به طور ناگهانی یک رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید و یا فکر می‌کنید روش جلوگیری که از آن استفاده کرده‌اید جوابگو نخواهد بود (برای مثال کاندوم مورد استفاده دچار پارگی شده باشد) می‌باید مورد استفاده قرار بگیرد. این روش پیشگیری از بارداری می‌بایست در حداقل دفعات ممکن در طول دوران باروری هر زن استفاده شود.

 

قرص‌های اورژانسی ضد بارداری چگونه کار می‌کنند؟

انواع مختلفی از قرص‌های اورژانسی جلوگیری از بارداری وجود دارد، اما تقریبا نحوه عملکرد همه آن‌ها یکی است. اغلب آن‌ها شامل یک قرص حاوی ۱.۵ میلیگرم دارو می‌باشند که لوونورژسترول (ورژن مصنوعی از هورمون پروژسترون) نامیده می‌شود، این هورمون مانع تخمک گذاری تخمدان‌ها و لقاح اسپرم و تخمک می‌شود و همچنین ممکن است فضای رحم را به گونه‌ای تغییر دهد که حتی اگر تخمکی بارور هم شود قادر به لانه گزینی و کاشت در رحم نباشد.

 

بنابراین اگر شما به دوره تخمک گذاری خود نزدیک باشد یا تازه این دوره را گذرانده باشید، به طور قابل ملاحظه‌ای شانس تاثیرگذاری قرص پایین می‌آید.
در این قرص‌ها در مقایسه با قرص‌های کنترل بارداری منظم معمولا از دوز بالاتری از پروژسترون استفاده می‌شود. شما نباید این قرص‌ها را جایگزین روش‌های پیشگیری از بارداری منظم کنید و لازم است پس از استفاده از آنان روش کنترل منظم بارداری خود را ادامه دهید. همچنین اگر باردار باشید این قرص‌ها نمی‌توانند به بارداری شما خاتمه دهند.

 

زمان بندی و نحوه مصرف قرص‌های اورژانسی جلوگیری از بارداری

احتمال تاثیرگذاری قرص‌های اورژانسی ضد بارداری بین ۸۴ تا ۸۹ درصد است. آنچه که در اینجا اهمیت دارد زمان بندی درست در مورد نحوه مصرف قرص‌های اورژانسی جلوگیری از بارداری است. در واقع این قرص‌ها زمانی بیشترین اثر را دارند که در عرض ۲۴ ساعت پس از رابطه جنسی مصرف شوند، اما تا سه روز بعد از داشتن رابطه نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این که تاثیرگذار باشد یا نه به دو عامل زیر بستگی دارد:

 

– مقدار زمانی که از رابطه جنسی شما می‌گذرد. به عبارت دیگر، پس از رابطه جنسی، هرچه زودتر قرص را مصرف کنید، بیشتر احتمال دارد که از بارداری خود جلوگیری کنید.
– اینکه در زمان رابطه جنسی در کدام نقطه از سیکل ماهانه خود باشید. هر چه نزدیکتر به زمان تخمک گذاری باشد، تاثیر قرص کمتر خواهد بود.
شما می‌توانید قرص را در هر زمانی از روز مصرف کنید. هر چه زودتر بهتر. در حقیقت، بهتر است یک بسته از این قرص‌ها را در دسترس داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز به سرعت از آن استفاده کنید، و وقت خود را با رفتن به فروشگاه و داروخانه تلف نکنید. برای اطمینان از تاثیرگذاری دارو، آن را در دمای اتاق نگهداری کنید و اگر تا قبل از پایان تاریخ انقضا آن از آن استفاده نکردید، آن را با یک بسته جدید جایگزین کنید.

(Tansy) قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی

بهترین و مطمئن ترین روش برای جلوگیری اورژانسی (فوری) از بارداری ناخواسته
گاهی اتفاق میفتد که ترس از احتمال بارداری در اثر نزدیکی محافظت نشده به دلایل مختلف ازجمله عدم استفاده و یا مصرف نادرست از روش های جلوگیری یا شکست این روشها مانند پاره شدن کاندوم و … ، زوج را نگران و سردرگم نموده است. در اغلب این موارد عدم دسترسی به پزشک یا عدم اطلاع فرد از نحوه مدیریت این شرایط موجب روی آوردن به روش های نادرست می گردد.

 

در این شرایط به تایید و توصیه پزشکان و متخصصین، قرص تنسی محصول شرکت داروسازی آتی فارمد، بهترین روش اورژانسی برای پیشگیری از وقوع بارداری می باشد که به راحتی از داروخانه های سراسر ایران قابل خریداری است

 

قرص اورژانسی جلوگیری از بارداری تنسی (Tansy)

قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی بهترین قرص ضد بارداری اورژانسی موجود در کشور محسوب می شود. قرص اورژانسی ضد بارداری تنسی با عوارض جانبی کمتر در مقایسه با سایر روش های اورژانسی، درصد موفقیت به مراتب بالاتری دارد. تنسی در دو فرم ۰٫۷۵ میلیگرم (هر بسته حاوی دو قرص) و ۱٫۵ میلیگرم (هر بسته حاوی یک قرص) موجود می باشد.

 

قرص های جلوگیری از بارداری اورژانسی به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند. البته این نام مناسبی برای تنسی نیست چون نیازی به صبر کردن تا صبح روز بعد نیست و بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی بدون محافظت، از قرص تنسی استفاده شود.

قرص تنسی به عنوان بهترین قرص ضد بارداری اورژانسی وفوری از نگاه متخصصین می باشد.
قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی به عنوان یکی از بهترین روش های پیشگیری از بارداری ناخواسته در ایران می باشد.

 

معرفی:

قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی یک داروی جلوگیری از بارداری اورژانسی است که از یک پروژسترون سنتتیک به نام لوونورژسترل (۱٫۵ میلی گرم لوونورژسترل در شکل حاوی یک قرص و ۰٫۷۵ میلی گرم لوونورژسترل در شکل حاوی دو قرص) تشکیل شده است.

 

Tansy (قرص ضد بارداری اورژانسی) برای اولین بار تحت مجوز شرکت بین المللی CHEMO در شرکت داروسازی Atipharmed ایران تولید می شود.

قرص تنسی به عنوان بهترین قرص ضد بارداری اورژانسی وفوری از نگاه متخصصین می باشد.

قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی به عنوان یکی از بهترین روش های پیشگیری از بارداری ناخواسته در ایران می باشد.

 

روش فوری و اورژانسی برای جلوگیری از بارداری، پیشگیری اضطراری

در صورتی که نزدیکی بدون استفاده از یکی از راه های مطمئن پیشگیری از بارداری انجام شود و یا علیرغم استفاده از یک روش مشخص، اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم و یا نظیر آن رخ دهد، بهترین و مطمئن ترین روش، استفاده از قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی می باشد.

میزان مجاز استفاده از قرص اورژانسی

عوارض قرص اورژانسی بسیار زیاد است و به همین علت باید در مصرف این قرص احتیاط کرد. پزشکان معتقدند در سال، 1 الی 2 بار میزان مجازی است که می توان از قرص اورژانسی استفاده کرد. مشخص است که اگر روش های جلوگیری به درستی انجام شود شاید به ندرت اتفاق بیافتد که به خوردن این قرص نیاز باشد.

 

هشدارها در زمان مصرف قرص اورژانسی

بهتر است که قرص های اورژانسی با شکم خالی خورده نشود.

اگر با مصرف قرص اورژانسی حالت تهوع می گیرد، بهتره نیم ساعت قبل و 4 تا 6 ساعت بعد از مصرف هر دوز از قرص لونژیل یک داروی ضد تهوع بخورید.

 

در صورت استفراغ کردن تا دو ساعت پس از استفاده از قرص اورژانسی ، خوردن مجدد قرص ها ضروری است.
حداکثر دفعات مجاز استفاده از این روش در هر سیکل قاعدگی یک بار است. این روش باید در حداقل دفعات ممکن در طول دوران باروری استفاده گردد. مجاز بودن یک بار استفاده از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تائید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیست.

 

در صورت قاعده نشدن فرد در عرض 3 هفته پس از استفاده از قرص اورژانسی پیشگیری از بارداری، باید، تست بارداری (ترجیحاً بتا اچ.سی.جی) انجام شود.

قرص اورژانسی ممکن است به خوبی در زنانی که بیشتر از وزن خاصی هستند (برای مثال، بیشتر از ۷۴ کیلوگرم)، و یا اگر داروهای خاص دیگری در ماه گذشته استفاده مصرف کرده باشند، به خوبی تاثیر گذار نباشد. این اثر می تواند به حاملگی منجر شود. برای جزئیات بیشتر و اطمینان از اینکه آیا این دارو برای شما مناسب است یا نه با پزشک صحبت کنید

قرص اورژانسی تنسی

تست بارداری با نمک , ,علائم بارداری

تداخلات دارویی احتمالی با قرص اورژانسی

بعضی از داروهایی که به طورکلی اثربخشی قرص های ضدبارداری را کاهش می دهند ممکن است در کارایی این روش نیز اختلال ایجاد کنند. برخی از این داروها عبارتند از ریفامپین (نوعی آنتی بیوتیک)، گریزوفولوین (داروی ضد قارچ خوراکی)، باربیتوراتها و برخی از داروهای ضد صرع.

قرص اورژانسی را با هیچ یک از داروهای زیر مصرف نکنید:

آمپرنواویر

بوسنتان

فوزامدرنیر

 

قرص اورژانسی همچنین ممکن است با داروهای زیر نیز تداخل داشته باشد:

داروهایی که برای درمان تشنج استفاده می شوند مانند کاربامازپین، اتوتین، فبلامات، اکسکروبازپین، فنیتوئین، توپیرامات

مدافینیل

پیوگلیتازون

ریفابوتین

ریفامپین

ریفپنتین

مخمر سنت جان
وارفارین

 

سوالات رایج شما درباره قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی

1٫ چگونه مطمئن شوم قرص تنسی موثر بوده است ؟

اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید. اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکن است پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید.

 

2٫ آیا از قرص تنسی می توان بعنوان قرص پیشگیری از بارداری دایمی استفاده کرد؟

تنسی از دسته دارو های پروژسترونی ضد بارداری است که باید بصورت اورژانسی مصرف شود و به هیچ عنوان بعنوان یک روش پیشگیری از بارداری بصورت دایمی توصیه نمی شود. شما نمی توانید به جای مثلا دروسبلا و یا دروسبلین و لویتود، این قرص را مصرف کنید.

 

3٫ من قرص تنسی مصرف کردم، اما الان باردارم. باید جنین را سقط کنم؟

خیر. قرص تنسی برای جنین ضرری ندارد زیرا حاوی پروژسترون می باشد، نیازی به سقط جنین نیست، نگران نباشید.

 

4٫ آیا لکه بینی بعد از مصرف قرص تنسی طبیعی است؟

پس از استفاده از تنسی، لکه بینی طبیعی است.

 

5٫ آیا با مصرف قرص تنسی نیازی به روش دیگری از پیشگیری است؟

بله حتما تا زمان پریود از روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید.

جهت اطلاعات بیشتر به سایت www.tansy.ir مراجعه نمایید و سوالات خود را با کارشناسان این شرکت مطرح نموده و از راهنمایی های لازم بهره مند شوید.

 

مصرف قرص اورژانسی در بارداری

علائم بارداری پسر

 

 

قرض ضد بارداری اورژانسی

منبع : نمناک / درمان سرا / نی نی بان / atipharmed.com

ازنظر شما این مطلب چه امتیازی دارد؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو