«تد کروز» از دیوان عالی آمریکا درخواست کمک کرد

منبع: برترین ها

96

1399/9/12

19:07


سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر در حکم دادگاه پنسیلوانیا پیرامون شکایت جمهوری‌خواهان، خواستار کمک دیوان عالی آمریکا شد.

خبرگزاری مهر: به نقل از وبگاه کنگره آمریکا (هیل) «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس از تلاش برای جلب رضایت دیوان عالی آمریکا در خصوص رسیدگی به درخواست تجدیدنظر در حکم دادگاه پنسیلوانیا پیرامون شکایت جمهوری‌خواهان حمایت کرد.

سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس در این خصوص گفت: این درخواست تجدیدنظر مسائل جدی حقوقی را مطرح می‌کند و من معتقدم دیوان عالی باید به سرعت به آن رسیدگی کند.

«تد کروز» از دیوان عالی آمریکا درخواست کمک کرد

وی در این باره اضافه کرد: قوانین پنسیلوانیا رای‌گیری حضوری را الزامی می‌کند مگر در شرایط محدود و مشخص. اواخر سال گذشته مجلس قانون‌گذاری پنسیلوانیا علیرغم منع اعلام شده در قانون اساسیِ این ایالت، قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن رای‌گیری پُستی سراسری را مجاز اعلام کرد. در این درخواست تجدیدنظر گفته شده که پنسیلوانیا نمی‌تواند وسط بازی قوانین را تغییر دهد.

سناتور «تد کروز» در این باره افزود: این تلخی و تفرقه که در سراسر کشور می‌بینیم نیاز به حل و فصل دارد. من معتقدم دیوان عالی آمریکا در قبال مردم آمریکا مسئولیت دارد که تضمین کند ما از مقررات و قانون اساسی پیروی می‌کنیم. بررسی این پرونده آن هم به صورت سریع گامی مهم خواهد بود.

گفتنی است، دادگاه عالی پنسیلوانیا پیشتر دادخواست تیم کارزار نامزد جمهوری‌خواهان در اعتراض به سیستم رای‌گیری در این ایالت برای ابطال نتیجه انتخابات آن را رد کرده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو