کاردستی با گچ و انواع خلاقیت های زیبا با گچ

کاردستی با گچ و انواع خلاقیت های زیبا با گچ


منبع: آرگا

748

1399/9/13

10:45


کاردستی با مواد شکل پذیر و قابل انعطاف راه را برای بروز خلاقیت باز می کند. چنین قابلیتی امکان ساخت کاردستی های متفاوت را به وجود می آورد. در این مطلب می خواهیم شما را ایده های جذابی از کاردستی با گچ که از این دست کاردستی های خلاقانه محسوب می گردد، آشنا کنیم.

بافت گچ به گونه ای است که ایده مناسبی برای ساخت وسایل دست ساز تزیینی محسوب می شود. خلاقیت با گچ به شما کمک می کند تا گچ را به شکل دلخواه خود درآورید. ضمن اینکه هنگامی که گچ را به عنوان ماده اولیه برای کارهای دست ساز انتخاب کرده اید، ایده های زیادی پیش رو دارید. در این مطلب از مجله آرگا قصد داریم شما دوستان هنرمند و خلاق را با روش هایی برای ساختن کاردستی های جالب با گچ آشنا نماییم.

ساخت کاردستی با گچ با ایده های خلاقانه و متفاوت

انواع مختلف کاردستی با سنگ، خاک یا گل، گچ، چوب و…. از جمله کم هزینه ترین ایده ها برای ساخت کاردستی های مختلف می باشند. این نوع کاردستی ها چون با مواد طبیعی و موجود در طبیعت تهیه می شوند، توسط افراد مختلف با کمترین امکانات ساخته می شوند و در دسترس همگان هستند.

رنگ آمیزی مجسمه گچی

کودکان علاقه زیادی به گل بازی دارند. یکی از دلایل علاقه کودک به گل، شکل پذیر بودن آن است. گچ نیز به علت انعطاف و شکل پذیر بودن، از مواد اولیه مناسب برای تهیه کارهای دست ساز و بازی می باشد. از هر نظر انتخاب مناسبی برای کودک خلاق شما به حساب می آید. با همین مقدار کم گچ می توانید کاردستی های خلاقانه زیبایی بسازید که در ادامه نمونه های زیبایی از آن را مشاهده می نمایید.

ساخت قلب گچی

ساخت دکوری قلب با گچ

کاردستی زیبا و جذاب

ساخت زیبای بستنی با گچ

کاردستی با گچ

مدل خلاقیت جالب با گچ

ساخت کاردستی با گچ

ساخت انواع وسایل با گچ

شمعدان زیبای گچی

ساخت جاشمعی با گچ

ساخت مجسمه با گچ

ساخت خانه با پودر گچ

مجسمه گچی

مجسمه گچی ساده و زیبا

ساخت جامدادی با گچ

ساخت جامدادی زیبا با گچ

 

کاردستی زیبای گچی

مجسمه های گچی در طرح و نقش های متفاوت می تواند راه برای خلاقیت کودکان فراهم کند. همچنین وجود قالب و شابلون برای کار، ساخت ایده را برای شما فراهم می کند. بعد از خشک شدن کاردستی گچی، شروع به رنگ زدن آن کنید. بهتر است این کار را به کودک علاقه مند خود بسپارید. این کار ضمن اینکه یک بازی و سرگرمی عالی برای او محسوب می شود، او را به رنگ آمیزی علاقه مند می کند.

کاردستی جذاب گچی

ساخت تابلوی فوق العاده زیبا با سنگ و گچ

کاردستی انگشت گچی

ساخت جذاب و زیبا انگشت گچی

کاردستی متفاوت با گچ

ساخت ارواح با نخ گونی و گچ

کاردستی قاب عکس با گچ

ساخت قاب عکس جذاب و زیبا با گچ

کاردستی زیبای هزارپا

ساخت مجسمه تزیینی هزارپا با گچ

کاردستی شمعدان با گچ

ساخت شمعدان زیبا با گچ

کاردستی عالی و زیبا

استفاده از گچ برای ساخت وسایل دست ساز کودکانه

کاردستی زیبا با گچ

خلاقیت گچی زیبا و بامزه

کاردستی کفشدوزک با گچ

ساخت زیبای کفشدوزک گچی

ساخت شمعدان با گچ

ساخت شمعدان گچی بسیار زیبا

ستاره گچی

ساخت ستاره دریایی با گچ

زمانی که هنوز مجسمه کاملاً خشک نشده، می توانید خطوط اضافی و ضروری بر روی چهره و اندام مجسمه فراهم سازید. تقریباً تمامی مجسمه ها، در صورت بودن قالب مورد نظر قابل تهیه می باشند. بنابراین به کودک فرصت استفاده این موقعیت خلاقانه را بدهید. یکی از طرح های سرگرم کننده این است که از کودک بخواهید کاردستی چوبی و یا گچی، شیء یا خوراکی مورد علاقه خود را بسازد.

انواع خلاقیت زیبا با گچ

با داشتن کمی خلاقیت و ذوق و حتی با بکارگیری ساده ترین وسایل می توان به راحتی کاردستی های خلاقانه و چشم نواز زیادی خلق کرد، گچ و سیمان از جمله مواد طبیعی هستند و همانطور که در تصاویر بالا ملاحظه کردید، ایده های جذاب زیادی برای ساخت وسایل تزئینی و کاربردی زیبا با استفاده از آنها وجود دارد؛ ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی در اشکال زیبا و متنوع، ساخت جاشمعی، ساخت آویز، تابلو های زیبا، خلاقیت ساخت مجسمه ها و دکوری های تزئینی نمونه هایی دیگر از انواع خلاقیت با گچ می باشند که در ادامه می توانید تعدادی از آنها را ببینید و ایده درست کردن این وسایل زیبا را الگو بگیرید.

تصاویری از خلاقیت با گچ

خلاقیت ساخت گلدان با گچ

خلاقیت ساخت وسایل با گچ

ساخت جاشکلاتی کچی زیبا و خلاقانه

انواع خلاقیت با گچ

مدل خلاقیتی زیبا با گچ

خلاقیت ساخت قاب عکس با گچ

عکس کاردستی با گچ

خلاقیت با گچ روی دیوار

خلاقیت آسان با گچ

مدل کاردستی با گچ

خلاقیتی زیبا با گچ

ساخت برگ های تزئینی زیبا با استفاده از برگ ابریشم یا برگ درختان دیگر ایده جذاب و ساده ای است که یک نمونه از آن را در تصویر بالا ملاحظه می کنید، حال برای ساختن آن می توانید مقداری از مخلوط گچ و آب و چسب چوب را تهیه کنید و بعد از آغشته کردن دو طرف برگ به لایه ای از چسب، آنها را در مخلوط گچ فرو ببرید و سپس به وسیله یک گیره لباس برگ ها را به بند آویزان کنید، ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید تا خشک شوند و بعد از خشک شدن با سمباده اضافات آن را بگیرید، سپس با دستمال آن را تمیز کرده و  و بر روی آن اسپری مات درزگیر بزنید و در صورت دلخواه رنگ بزنید، در اینجا دعوت می نماییم از انواع خلاقیت جدید و زیبا با گچ دیدن کنید.

خلاقیت جالب با گچ

خلاقیت زیبا با گچ

خلاقیت با گچ

خلاقیت کاردستی با گچ

حال که با انواع کاردستی گچی آشنا شدید، می توانید نحوه ساخت این کاردستی های زیبا و جالب را به کودکان نیز آموزش دهید و از آنها بخواهید ضمن ساختن کاردستی و رنگ آمیزی آن، با ابتکار و خلاقیت اقدام به ساخت کاردستی های جالب و جدید نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو