آنچه باید درباره خواص سبوس جو و مزیت های دارویی و درمانی آن بدانید

آنچه باید درباره خواص سبوس جو و مزیت های دارویی و درمانی آن بدانید


منبع: آرگا

109

1399/9/13

12:13


از جمله خواص سبوس جو می توان به پایین آوردن کلسترول خون، تسکین و شفافیت پوست، لاغری، پیشگیری از سرطان کلون، و رفع یبوست است. این مواد خوراکی دارای ویتامین های B , E , زینک و منگنز است. اگر قبل از هر وعده غذایی دو قاشق سبوس جو در داخل لیوان آب ریخته و آن را بخورید از خیلی از بیماری ها جلوگیری می کند و بطور قابل توجهی کلسترول و چربی خون را پایین می آورد.

آنچه باید درباره خواص سبوس جو و مزیت های دارویی و درمانی آن بدانید

خب دوستان عزیز همیشه همراه مجله اینترنتی آرگا امروز می خواهیم در بخش سلامت و خواص مواد خوراکی از فواید سبوس جو برای شما عزیزان بگوییم. شاید برای شما هم سئوال باشد که سبوس جو چه فوایدی دارد. خب من به شما دوستان پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید تا اطلاعات مفید و علمی و جالب در اختیار شما قرار گیرد. مطمئنیم که خواندن آن برایتان مفید خواهد بود.

دانستنی های لازم درباره خواص سبوس جو

در مقاله های گذشته شما را با خواص جو و خواص نان جو آشنا کردیم اما در این مطلب درباره فواید سبوس جو بحث خواهیم کرد. خب ابتدا لازم است بدانیم سبوس جو چیست و چه ویتامین هایی دارد بعد برسیم به فواید آن.

خواص سبوس جو

سبوس جو سطح خارجی جو را می گویند که همیشه در معرض نور خورشید قرار می گیرد و حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین های E، B،فیبر، املاح معدنی، زینک ( روی ) و منگنز است. خب حالا بپردازیم به فواید سبوس جو ویژگی های دارویی و درمانی آن.

 

سبوس جو یا جو پرک

سبوس جو خاصیت های فراوانی دارد، از جمله مهم ترین خاصیت های سبوس جو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. لاغری

از آنجاییکه سبوس جو برای بیماران دیابت مفید است و پایین آورنده کلسترول است می تواند در کاهش وطن اضافی مفید باشد.

عکس از سبوس جو

۲. جلوگیری از سرطان کلون

یکی از فواید سبوس جو پیشگیری از کانسر کلون است. اگر روزانه مرتب آن را مصر کنیم مثلا ۳ الی ۴ قاشق غذا خوری سبوس جو با یک لیوان آب مصرف کنیم در پیشگیری سرطان کلون موثر واقع شود.

۳. رفع یبوست

یکی از بهترین مواد غذایی که می تواند به رفع یبوست کمک کند سبوس جو است. گفته می شود این ماده حدود ۳۰ برابر وزن خود آب جذب می کند و همین امر موجب حجیم شدن مدفوع در روده ها می شود و باعث دفع راحت مدفوع از روده ها می گردد. شما می توانید در روز قبل از صرف غذا یک قاشق غذا خوری سبوس جو را با یک لیوان بخورید؛ مدتی بعد به رفع یبوست کمک می کند.

ویتامین های سبوس جو

۴. شفافیت پوست

بدلیل داشتن مقادیر زیادی از املاح معدنی و ویتامین B، E و همچنین منگنز، سبوس جو خاصیت ارتجاعی به پوست می دهد و پوست را شفاف می کند. به شما دوستان پیشنهاد می کنیم روزی ۲ قاشق سبوس جو با یک لیوان آب میل کنید تا از فواید سبوس جوبی بهره نمانید و تاثیر آن در شفافیت پوست نیز احساس کنید.

۵. کاهش علایم آرتروز

با افزایش سن بسیاری از افراد از داشتن آرتروز رنج می برند که با کمک راه هایی می توان شدت علایم این مشکل را بعد از بروز کاهش داد که یکی از این راه ها مصرف سبوس جو می باشد زیرا، دارای ویتامین و مواد معدنی می باشد و جزو خوراکی های مفید برای درمان ورم مفاصل و التهاب محسوب می شود بنابراین، اگر شما نیز از درد آرتروز رنج می برید بهتر است برای رفع آن از این خوراکی استفاده کنید.

فواید باورنکردنی سبوس جو

۶. جلوگیری از دیابت

همانطور که می دانید به منظور جلوگیری از دیابت کاهش مصرف قند و و همچنین ورزش کردن بسیار مفید و موثر می باشد با این وجود، سبوس جو دوسر سبب کاهش سرعت جذب قند ها در بدن می شود از این رو، افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند بهتر است روزانه پیش از دو وعده غذای اصلی دو قاشق غذا خوری سبوس جو دوسر را همراه با یک لیوان آب مصرف کنید.

نکته : مصرف این خوراکی را نمی توان جایگزین دارو کرد اما با مصرف آن می توان از بروز آن پیشگیری کرد و استفاده از آن در درمان دیابت موثر خواهد بود.

۷. پایین آوردن میزان کلسترول

همانطور که می دانید کلسترول بالا یکی از مشکلات رایج در بین اکثر افراد می باشد که بنا به دلایل مختلف از جمله سبک زندگی ناسالم، مصرف مواد غذایی چرب و فرآوری و… شده است که بروز این مشکل سبب ایجاد بیماری های قلبی می شود، طبق تحقیقات انجام شده می توانید با مصرف سبوس جو کلسترول بالا را تا حدود پانزده درصد کاهش داد که این اندازه تاثیر شگفت انگیزی در کاهش کلسترول بد خون دارد.

فواید شگفت انگیز سبوس جو

امیدواریم از مطالعه مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و با خوابی با فواید شگفت انگیز سبوس جو بر سلامت بدن آشنا شده باشید، در گایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دیگر خواص غلات می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو