آموزش کراتینه مو و چند فوت و فن مهم که باید بدانید

آموزش کراتینه مو و چند فوت و فن مهم که باید بدانید


منبع: آرگا

274

1399/9/13

12:33


در این مطلب با آموزش کراتینه مو های بلند و کوتاه آشنا خواهید شد که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید موهای کوتاه و بلند خود را صاف کنید و فر و وز موهایتان را از بین ببرید.

کراتین پروتئین اصلی موجود در موها است که باعث درخشندگی و صاف شدن موها می شود و اگر شما موهای وز و یا فر دارید کراتین موجود در موهایتان به میزان کافی نیست بنابراین عدم وجود کراتین کافی باعث وز شدن موها می شود. کراتینه کردن مو یکی از انواع روش های مناسب برای صاف کردن موهای فر و وز است و شما می توانید با مشاهده  مطلب آموزشی مهارت لازم را در زمینه کراتینه مو بدست آورید.

داشتن موهای صاف آرزوی اغلب خانم ها است زیرا موهای صاف و لخت زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند. اگر موهای شما وز یا فر است بهتر است با استفاده از کراتینه، وز و فر موهایتان را بگیرید و به موهایتان فرم و حالت بی نظیری ببخشید.

کراتین مو

آموزش کراتینه مو

برای داشتن موهایی خوش حالت می توانید از کراتینه موها استفاده کنید و با کمک این روش به موهایتان فرم و حال بی نظیری ببخشید. در مطالب قبلی طریقه فر کردن موها را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه کراتینه کردن مو آشنا سازیم.

کراتینه کردن موهای فر

مراحل کراتینه موها

۱. برای کراتینه کردن موها ابتدا برند مورد اطمینانی از کراتینه مو را انتخاب کنید.

کراتینه مو


۲. بعد از تهیه محلول کراتینه مو موهایتان را به مدت چند بار به کمک شامپوی مخصوص کراتین و یا شامپوهای ضعیف نظیر شامپو بچه بشویید. توجه داشته باشید که بعد از کراتینه کردن نمی توانید موهایتان را تا سه روز بشویید بنابراین بهتر است در این مرحله از آموزش کراتینه کردن مو تا جایی که امکان دارد موهایتان را به خوبی بشویید.

شستن موهای سر


۳. بعد از شستن و آبکشی کردن موها آن ها را با کمک سشوار به خوبی خشک کنید. اگر شما تمایل دارید از کراتین به عنوان روش ترمیمی برای احیاء کردن موهایتان استفاده کنید بهتر است در این مرحله موها را به صورت کامل خشک کنید و اگر به دنبال کراتینه موها به صورت برزیلی هستید اجازه دهید موهایتان مقداری نم داشته باشد و موهایتان را در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد خشک کنید.

سشوار کردن موها


۴. در مرحله بعدی کراتینه مو باید موهای خود را به ۴ تا ۸ قسمت تقسیم کنید که تقسیم بندی موها به حجم موهای شما بستگی دارد. اگر حجم موهایتان زیاد است بهتر است موهایتان را به بخش های زیادتری تقسیم کنید.

تقسیم بندی موها


۵. در مرحله بعدی نحوه کراتینه مو محلول کراتینه را درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک فرچه و یا شانه محلول کراتینه را به فاصله ۱.۵ سانت از ریشه موها به موهایتان بمالید. توجه داشته باشید که نیازی نیست حجم زیادی از محلول را روی موها بمالید و میزان محلول باید به اندازه ای باشد که همه موهای شما را پوشش دهد و آن ها را مرطوب کند. بعد از اینکه محلول کراتینه را روی همه قسمت موهای خود مالیدید اگر جنس موهایتان معمولی است حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و اگر موهایتان فر و زبر است حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه صبر کنید تا محلول کراتینه روی موهایتان اثر بگذارد.

آموزش مرحله به مرحله کراتینه کردن موها

در طول این مدت زمان نیز باید هر ۱۰ دقیقه موهایتان را از قسمت بالا به پایین شانه کنید سپس موهایتان را با کمک کلاه نایلونی بپوشانید تا اثر کراتینه روی موها بیشتر شود.

آموزش مرحله به مرحله کراتینه کردن موها

۶. بعد از سپری شدن زمان های ذکر شده بدون اینکه موهایتان را بشویید شروع به خشک کردن آن ها با کمک سشوار کنید. توجه کنید که موها نباید بعد از زدن محلول کراتینه شسته شوند مگر اینکه در دستورالعمل محلولی که استفاده کرده اید شستن موها قید شده باشد.

سشوار کردن موهای سر


۷. در مرحله بعدی آموزش کراتینه مو بعد از اینکه موها به صورت کامل خشک شد با کمک اتوی مو با درجه ۴۰۰ تا ۴۵۰ شروع به صاف کردن موهایتان کنید. توجه داشته باشید مقدار حجم مویی که در اتو قرار می گیرد نباید زیاد باشد و هر دسته از موها را باید حدود ۷ تا ۸ مرتبه اتو بکشید و بعد از اتمام کار اتوی موها نباید موهایتان را خیس کنید.

آموزش کراتینه کردن موهای بلند

آموزش کراتینه مو

           

کراتینه کردن موهای بلند

نکات طلایی برای کراتینه کردن موها

  • موهایتان را تا ۴۸ ساعت بعد از کراتینه کردن نباید با گیره و یا کش ببندید.

کراتینه کردن موها

  • بعد از هر بار شستشو موها بایستی موهایتان را با دمای پایین سشوار خشک کنید زیرا سشوار کردن مو با حرارت پایین باعث افزایش عمر اثر کراتینه روی موها می شود.
  • بعد از کراتینه کردن موها در هنگام شستن آن ها نباید فشار زیادی را به موهایتان وارد کنید و موها را باید به آرامی بشویید.

کراتینه کردن موهای سر

  • بعد از کراتینه کردن موها از شامپوهای بدون سولفات برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.
  • موهایتان را تا سه روز بعد از کراتینه کردن به هیچوجه نشویید.

کراتینه کردن موها

کراتینه موهای فر

فواید کراتینه کردن موها

کراتین مو در واقع یک پلی پپتید است و مجوعه ای از آمینو اسید های ضروری بدن از جمله آلانین، لوسئین، آرژنین، سیستئین را شامل می شود، این نوع آمینو اسید ها در داخل فیبر مو موجود می باشند، آمینو اسید ها در ابتدا دیمر و بعد پلیمر می شوند و به وسیله پیوند های s-s به یکدیگر اتصال پیدا می کنند و رنجیره طبیعی کراتین را به وجود می آورند.

نحوه کراتینه مو

حال در صورتی که می خواهید موهایتان را کراتینه کنید باید دقت و حوصله زیادی به خرج دهید تا فواید این ماده طبیعی و حیاتی بر روی موهایتان به خوبی نمایان شود، در زیر شما را با برخی فواید کراتینه کردن موها آشنا می نماییم.

  • جلوگیری از وز شدن موها
  • رفع آسیب و خشکی مو
  • احیا و ترمیم کوتیکول موها
  • صاف شدن موهای مجعد
  • صاف و لخت شدن موها به ویژه موهای موج دار و مجعد
  • جلوگیری از آسیب جدی و ساختاری موها

عوارض کراتینه کردن موها

در صورتی که مراحل کراتینه کردن موها درست و اصولی انجام گیرد و همه چیز درست پیش برود، آسیب یا خطر چندانی متوجه افراد نمی شود، اما از آنجا که درصد زیادی از افراد پرهیز و عدم استفاده از کار با مواد حاوی فرمالدهید را جدی نمی گیرند، بنابراین عوارض نسبتا سنگینی در میان مدت و بلندمدت متوجه شان خواهد شد.

روش غیر اصولی انجام کراتینه موها از دیگر مواردی است که منجر به بروز عوارض و مشکلاتی جدی برای موها می شود، استفاده از مواد غیر استاندارد، عدم پیروی از دستور العمل استفاده از مواد کراتین و نیز سوزاندن موها در هنگام اتو کشیدن موها از جمله عوامل مهمی هستند که می توانند ایجاد دردسر کنند و در نتیجه منجر به ریزش موها، شکنندگی و آسیب پذیری آن شوند، از این رو روش صحیح کراتینه کردن موها از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به طور کلی کراتینه موها یک عمل تخصصی است و برای گرفتن نتیجه بهتر از آن حتما از یک دوست یا دستیار در کنارتان کمک بگیرید.

آموزش کراتینه مو و معرفی فواید و عوارض ان

حساسیت پوستی برخی از افراد نسبت به مواد کراتینه یکی دیگر از مشکلات و عوارض استفاده از آن می باشد که این حساسیت معمولا با علائمی مثل التهاب و قرمزی پوست و نیز خارش همراه است، از این رو در صورت داشتن حساسیت های متوسط و یا شدید لازم است از انجام کراتینه موهایتان خودداری کنید.

در این بخش از آرایش مو آموزش کراتینه کردن مو ها را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید موهایتان را به راحتی در منزل کراتینه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو