شگرد آلمانی‌ها برای مقابله با کرونا

37

1399/9/13

14:56


در حال حاضر، شیوع کروناویروس جدید با کاهش دما شدت گرفته است. ایالات‌متحده در چند هفته گذشته با افزایش موارد روزانه روبرو شده است و بیشتر کشورهای اروپایی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ بودند.

شگرد آلمانی‌ها برای مقابله با کرونا

به گزارش بهداشت نیوز، در حال حاضر، شیوع کروناویروس جدید با کاهش دما شدت گرفته است. ایالات‌متحده در چند هفته گذشته با افزایش موارد روزانه روبرو شده است و بیشتر کشورهای اروپایی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ بودند. برخلاف آمریکا که منحنی موج اول را مسطح نکرده است، بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا تابستان آرام‌تری داشتند.

 

وضعیت اروپا در شرایط کرونا

دولت‌های اروپایی در حال آماده‌سازی برای مقابله با موج دوم هستند و اقدامات جدیدی را برای کنترل عفونت ارائه می‌کنند.

جمهوری چک دومین خانه‌نشینی را در نظر دارد، درست همان‌طور که اسپانیا وضعیت اضطراری در مادرید اعلام کرد. پایتخت فرانسه نیز با خانه‌نشینی جدیدی مواجه است، زیرا شیوع کووید-۱۹ در پاریس از کنترل خارج می‌شود. آلمان یکی از کشورهای پیشرفته است که‌موج اول همه‌گیری را با نتایج مثبت اداره کرده است. این کشور برای یافتن زودهنگام افراد آلوده کمپین آزمایش گسترده انجام داد و درحالی‌که صدها هزار نفر آزمایش کرونا مثبت داشتند، توانست میزان مرگ‌ومیر را زیر ۱۰ هزار نفر نگه دارد.

 

تمهیدات آلمان در مقابله با کرونا

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، چند هفته پیش راهبردهای جدیدی برای جلوگیری از موج دوم اعلام کرد، ازجمله محدودیت‌های محلی و جریمه‌هایی که به دولت اجازه می‌دهد تا با کانون‌های محلی مقابله کند نه اینکه کل کشور را در محدودیت خانه‌نشینی قرار دهد. به نظر می‌رسد که آلمان پنج اقدام ایمنی برای کاهش انتقال ویروس را ترویج می‌کند. ممکن است با سه مورد از آن‌ها آشنا باشید و توانایی انجام آن را داشته باشید اما نمی‌توانید مورد چهارم را کنترل کنید. اما آلمان یک ترفند کاملاً جدید و غیرمنتظره برای مبارزه با کووید-۱۹ دارد که بدون در نظر گرفتن مکان حضور می‌توانید فوراً از آن استفاده کنید.

 

دستورالعمل متفاوت آلمان برای کرونا

دولت آلمان سه دستورالعمل ساده برای مقابله با شیوع ویروس بانام اختصاری AHA، مخفف فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت و ماسک صورت (به آلمانی) ارائه کرده است. این همان اقدامات بهداشتی است که در هر کشوری اجرا می‌شود. ویروس از طریق قطرات و آئروسل گسترش می‌یابد و این سه اقدام می‌تواند خطر انتقال را کاهش دهد.

در حال حاضر، آلمان این کلمه اختصاری را به AHACL تبدیل کرده است. "C" مخفف برنامه هشداردهنده ویروس کروناست که دولت توسعه داده است. یک برنامه ردیابی مخاطب برای کووید-۱۹ که می‌تواند روند پیگیری تماس‌های احتمالی را تا حدی خودکار کند. ثبت‌نام در چنین برنامه‌هایی داوطلبانه است و برنامه‌هایی که بر روی API مشترک Apple-Google ساخته‌شده‌اند در سراسر جهان کار می‌کنند و دولت‌ها این برنامه‌ها را توسعه می‌دهند و آن‌ها را تبلیغ می‌کنند اما اگر در نظر داشته باشید از برنامه ردیابی مخاطب استفاده کنید، واقعاً نمی‌توانید به‌تنهایی این کار را انجام دهید. حرف "L" بسیار جالب است. مخفف کلمه "Lüften" و به معنی تهویه اتاق است. به این دلیل که کروناویروس جدید از طریق هوا پخش می‌شود تهویه اتاق مهم است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) پیش‌ازاین اذعان کردند که ویروس کرونا از طریق آئروسل گسترش می‌یابد. تهویه مناسب همراه با اقدامات "AHA" خطر ابتلا به کووید-۱۹ را در داخل منزل بیشتر کاهش می‌دهد و به نظر می‌رسد دولت آلمان به این مورد اندیشیده است. توصیه‌های رسمی بر این مورد تاکید کردند که تهویه منظم در تمام اتاق‌های خصوصی و عمومی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی خطر عفونت را کاهش دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو