نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر + نکات مهم ارتباط با خانواده همسر

منبع: مینویسم

111

1399/9/13

14:59


نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر

ازدواج همواره یکی از بزرگترین اتفاقات زندگی هر فردی می باشد و تغییراتی را در زندگی زوجین به همراه دارد که کنار آمدن با این تغییرات ملزوماتی را می طلبد. یکی از این تغییرات، گسترش روابط فامیلی از طریق ازدواج است و همیشه یکی از دغدغه های زوجین، بخصوص خانم ها روش درست مدیریت این ارتباطات و نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر می‌باشد. در ادامه میخواهیم به بررسی این روابط فامیلی و ارائه ی راهکارهایی جهت نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر بپردازیم.

نحوه صحیح ارتباط با خانواده همسر

ازدواج، مقدمه گسترش روابط فامیلی و اجتماعی

هر کدام از ما درون یک خانواده به دنیا آمده و رشد میکنیم. و علاوه بر هسته اصلی خانواده که شامل افرادیست که ما با آن ها زندگی میکنیم، مجموعه ی بزرگتری از روابط فامیلی را داریم که همواره در موقعیت های مختلف با آن ها ارتباط داریم و باید بتوانیم این روابط را مدیریت کنیم و چون این افراد جزو خانواده ما بوده و فرهنگ و پیشینه مشترک با ما دارند، میشود گفت این کار ، کار آسانی می باشد. با ازدواج هر یک از ما علاوه بر خانواده اولیه خودمان، حالا یک خانواده جدید داریم که ممکن است فرهنگ و عقاید متفاوتی با ما داشته باشند و ما به عنوان یک زن و عروس یک خانواده باید بتوانیم این روابط فامیلی و اجتماعی جدید، با افراد جدید که فرهنگ و عقاید متفاوت با ما دارند رو به طور صریح مدیریت کنیم که این مدیریت درست و نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر ، سیاست خاص خود را می طلبد که یک نوع مهارت محسوب شده و میشود آن را یاد گرفت. در ادامه میخواهیم  به ارائه نکات و راهکارهایی جهت طرز برخورد درست با خانواده شوهر بپردازیم.

نحوه برخورد با شوهر چشم چران، بهترین رفتار در مقابل مرد هیز

نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر

نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر

نکاتی که جهت نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر باید در نظر بگیریم

  • اولین اقدام و نکته ای که در نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر باید در نظر بگیریم این است که، برای همه ی مسائل زندگی مشترک اعم از باید ها و نبایدها در روابط با خانواده همسر ، با مشورت شوهرتان حد و مرز تعیین کنید.
  • نکته بعدی در نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر ، این است که در رفتارتان با آن ها تحت هر شرایطی ادب را رعایت کنید. این مسأله باعث کمرنگ تر شدن و از بین رفتن کدورت ها میشود.
  • برای طرز برخورد درست با خانواده شوهر، نکته بعدی این است که حدالامکان در روابط خود با اعضای خانواده شوهرمان صمیمیت ایجاد کنیم. این موضوع باعث میشود بحث و اختلافات به حداقل رسیده و آن ها بهتر بتوانند شما را بپذیرند و همچنین شما نیز از آرامش بیشتری برخوردار خواهید بود.
  • یکی دیگر از نکاتی که نه تنها در نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر، بلکه در تمام روابط تان باید مدنظر قرار دهید اینست که با هر کسی طبق خصوصیات شخصیتی خودش برخورد کنید. بدون هیچ استثنایی هر کسی قلقی دارد و اگر قلق او را بدانید بعید است که در رابطه تان با او دچار مشکل شوید.
  • نکته دیگر در نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر این است که برای خوشامد کسی، خودتان را تغییر ندهید. خودتان باشید و بدانید اصلالت همیشه مورد پسند واقع میشود.
  • نکته بعد برای نحوه صحیح ارتباط با خانواده شوهر این است که در عین رعایت ادب رک باشد و اگر از مسأله و یا رفتاری از آن ها ناراحت شدید در کمال ادب با روشی مناسب ناراحتی خود را به آنان ابراز نمایید.

رک بودن با رعایت اصول ادب چگونه است؟

  • نکته دیگری که باید برای رابطه خوب با خانواده همسر مد نظر قرار دهید، این است که فکر تلافی نباشید، این به این معنی نیست که اجازه دهید هر طور دلشان میخواهد با شما رفتار کنند، بلکه باید قاطعانه رفتار کنید و اجازه ندهید کسی به شما توهین کند اما فکر تلافی نباشید زیرا با این کار شخصیت خودتان را زیر سوال برده و اینکه باعث میشوید کدورت ها پررنگ تر شود. برای اطلاعات بیشتر و جزئی تر در مورد ارتباط با خانواده همسر، به پست برخورد با خواهر شوهر حسود چگونه باید باشد؟ مراجعه کنید.
  • مسأله مهم دیگری که برای ارتباط با خانواده شوهر باید به آن توجه داشته باشیم این است بدانیم همانطور که ما خانواده خود را دوست داریم و می‌خواهیم شوهرمان نیز آن ها را دوست داشته و محترم بدارد، شوهرمان نیز متقابلا همین حس را نسبت به ما دارد، پس برای تامین آرامش در زندگی مشترک مان لازم است که ارتباط خوبی با خانواده همسرمان برقرار کنیم.

نکته آخر و مهم ترین نکته در نحوه ی برخورد صحیح با خانواده شوهر این است که بدانید برخی مسائل وجود دارند که جزو مسائل خصوصی شما و همسرتان می‌باشد و به هیچ عنوان حق مطرح کردن آن ها در حضور خانواده همسر و یا مشورت در مورد آن حتی با نزدیک ترین عضو خانواده شوهرتان و دادن اجازه دخالت در این مسائل به خانواده همسر را ندارید.

امیدواریم این نکات در طریقه ی برخورد صحیح و داشتن ارتباطی مناسب با خانواده شوهر برایتان مفید واقع شود.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو