محمد باقر قالیباف امشب در گفتگوی زنده تلویزیونی که به صورت زنده از شبکه اول سیما در حال پخش است با بیان اینکه در این شب‌ها مردم در سیل خوزستان به خصوص اهواز و آبادان هستند و به آنها خداقوت می‌گویم، گفت: امیدواریم نیروهای دولتی و مردمی کمک کنند تا شرایط سخت آنها هم بگذرد.

دغدغه‌ای به جز دغدغه مردم نداریم

وی  در پاسخ به این سوال که چقدر از گرانی‌ها خبر دارید؟،   افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم بدون شک نباید دغدغه‌ای به جز دغدغه مردم داشته باشیم و طبیعتاً با گرانی‌ها آشنا هستیم و در فرصت‌هایی که پیدا می‌شود در میان مردم حضور یافته و با مردم صحبت می‌کنیم و در این بخش به طور جد مردم گله‌مندند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این جای تعجب نیست که بنده در یکی از همین بازدیدها دیدم که پشت یک نانوایی نوشته شده نان نسیه داده نمی‌شود!  

قالیباف افزود: من تعجب کردم که چطور چنین اتفاقی افتاده است به داخل نانوایی رفتم صحبت کردم و دیدم کسانی هستند که کارگر بوده و در این شرایط سخت با توجه به اینکه کارگر روزمزد هستند فرصت خرید نان پیدا نمی‌کنند و حتی برای خرید نان مشکل دارند.

وی گفت: واقعاً مشکلات زیاد است، مردم از نان که ساده‌ترین موضوع است دچار مشکل است تا سایر موارد؛ اخیراً در موضوع مرغ نیز دچار مشکل شدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث گرانی را باید به دو بخش تقسیم کنیم، گفت: یکسری از مشکلات ریشه‌ای است. وقتی ما شرایط تحریم و کرونا را نداشتیم همه مردم پذیرفته بودند که نزدیک عید ۲۰ الی ۲۵ درصد به قیمت‌ها اضافه می‌شود و معنی آن این است که تورم ۲۵ درصد برای مردم امری طبیعی بود و سالی یکبار انتظار آن را می‌کشیدند.

بودجه ۱۴۰۰ شامل کسری بودجه است

قالیباف همچنین با اشاره به ارائه بودجه سال آینده به مجلس، اظهار داشت: کسری بودجه، شامل بودجه ۱۴۰۰ نیز هست.

رئیس مجلس در عین حال با بیان اینکه مجلس جای دولت نیست، گفت: ما در حوزه اجرا دخالت نمی‌کنیم.

تکمیل می‌شود...