پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، با اشاره به عملکرد خوب اورژانس در دوران کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۹۰۰ نفر از پرسنل اورژانس کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که تعداد زیادی از این افراد پس از طی کردن دوران قرنطینه و پس از منفی شدن تست‌هایشان، در محل کار خود حاضر می‌شوند و به بیماران، خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه می‌دهند.

او با اشاره به اینکه تا این لحظه تعدادی از پرسنل خدوم اورژانس به شهادت رسیده‌اند، ادامه داد: وقتی پرسنل اورژانس به بیماری کرونا مبتلا و از چرخه خدمت‌رسانی خارج می‌شوند تا زمان بازگشت آن‌ها به کار، انجام ماموریت‌ها با وجود کار زیاد بر دوش سایر همکاران و پرسنل فوریت‌های پزشکی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در حال حاضر هیچ کدام از پرسنل فوریت‌های پزشکی به دلیل شیوع بیماری کرونا و کار سخت به مرخصی نرفته‌اند و اورژانس در سراسر کشور در آماده باش کامل قرار دارد. تیم‌های عملیات ویژه اورژانس خیلی سریع و دقیق ماموریت‌های محوله را انجام می‌دهند.

کولیوند بیان کرد: در حال حاضر پرسنل فوریت‌های پزشکی با روحیه جهادی مشغول فعالیت هستند و ابتلای یک نفر از همکاران اورژانس برای ما سخت است، زیرا یک نیروی متخصص از گردونه فعالیت خارج می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: در شرایط عادی و به ویژه در دوران کرونا ما دچار کمبود نیروی اورژانس هستیم، اما همین روحیه جهادی پرسنل فوریت‌های پزشکی باعث شده است تا کمبود نیرو در اورژانس احساس نشود.

کار جابجایی بیماران کرونایی بین بیمارستان‌ها بر عهده اورژانس است

او بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از تماس‌ها به اورژانس مروبط به بیماری کروناست و خوشبختانه تا به حال یک بیمار کرونایی نبوده که به موقع به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل نشود. کار جابجایی بیماران کرونایی بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر عهده اورژانس است و تا به این لحظه این گونه کارها بدون بروز مشکلی انجام شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر تجهیزات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوب است و بیماران بلافاصله پذیرش و تکلیفشان تعیین می‌شود.

او یاد آوری کرد: متاسفانه هنوز در چنین شرایط کرونایی مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس وجود دارد و من از مردم درخواست دارم که این گونه اقدامات را انجام ندهند تا خللی در خدمت رسانی به بیماران و نیازمندان ایجاد نشود.