بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۴۳ دلار و ۹۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۴۷ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۱۲ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۱۸۴۲ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست شرکت دیلی فارکس، روند صعودی طلا تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار قوی است و قیمتها از نظر تکنیکال به وضعیت بیش فروش رسیده بودند و بنابراین افزایش اخیر طلا، یک بهبود تکنیکال محسوب می شود.

این فلز ارزشمند می تواند در سطوح ۱۸۰۰ دلار و ۱۷۵۰ دلار حمایت قوی پیدا کند. با این حال یانگ هشدار داد اگر بهبود اقتصادی سریعتر شود و تورم بیش از حد رشد کند، بانک مرکزی آمریکا ممکن است روند تسهیل سیاست پولی را متوقف کند و این امر به قوی شدن دلار منجر خواهد شد.

دلار آمریکا در معاملات روز جمعه کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از اوال نوامبر قرار گرفت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

بسته کمک مالی ۹۰۸ میلیارد دلار که از حمایت اعضای هر دو حزب حاکم در آمریکا برخوردار است، در کنگره مورد بررسی قرار دارد و نمایندگان محافظه کار از آن حمایت کرده اند.

عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد، کاهش هدف گذاری شرکت فایزر در توزیع واکسن کووید ۱۹ به دلیل اختلالات عرضه بود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا هستند که قرار است بعدازظهر روز جاری از سوی وزارت کار منتشر شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۹ سنت رسید و در مسیر ثبت شش درصد رشد هفتگی قرار دارد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۳ درصد صعود کرد و به ۱۰۴۳ دلار و ۱۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد افزایش، در ۲۳۲۸ دلار و ۸۲ سنت ایستاد.