جبران خسارت آسیب‌دیدگان از آبگرفتگی‌ها

منبع: برترین ها

64

1399/9/14

13:10


ارزیابی خسارت‌های ناشی از آبگرفتگی در خوزستان طی روز‌های آینده آغاز و به آسیب دیدگان تسهیلات اعطا می‌شود.

خبرگزاری ایلنا: ارزیابی خسارت‌های ناشی از آبگرفتگی در خوزستان طی روز‌های آینده آغاز و به آسیب دیدگان تسهیلات اعطا می‌شود.

عبیات معاونت عمرانی و برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: با توجه به بارش‌های شدید و بی‌سابقه باران در استان طی هفته گذشته، بسیاری از معابر و منازل در شهر‌های اهواز، کارون، بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) دچار آبگرفتگی شدند و خسارت زیادی به اهالی مناطق مذکور وارد شد.

وی افزود: با توجه به دستور‌های سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس‌جمهور، ان شاءالله از هفته آینده ارزیابی منازل آسیب دیده و کالا‌های اساسی و خانگی در شهرستان‌های مذکور آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم طی مدت یک هفته برآورد‌ها انجام و تصویب شود و اقدامات لازم برای پرداخت خسارت در کوتاهترین زمان صورت گیرد.

عبیات در خصوص مبلغ پرداختی به خسارت دیدگان از آبگرفتگی‌های بارندگی اخیر اظهار داشت: هنوز برای میزان وام بلاعوض و تسهیلات کم بهره تصمیماتی اتخاذ نشده است، اما به زودی و پس از برآورد خسارت‌ها طی هفته‌های آینده اعلام و ضرر و زیان ناشی از این اتفاق جبران خواهد شد.

بارش شدید باران طی هفته گذشته در استان خوزستان سبب وقوع آبگرفتگی معابر و منازل در شهرستان‌های اهواز، کارون، بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر شد و خسارت قابل توجهی به ساکنان این شهر‌ها وارد کرد. نبود سیستم دفع آب‌های سطحی و فرسودگی شبکه فاضلاب مهم‌ترین وقوع آبگرفتگی در معابر بسیاری از مناطق استان است، این در حالی است که آذرماه پارسال نیز چنین اتفاقی رخ داد و مسئولان قول مساعد برای رفع مشکلات و جلوگیری از تکرار آن دادند، اما تاکنون اقدام جدی در این زمینه انجام نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو