نحوه برخورد با دارندگان مدرک جعلی دانشگاهی

منبع: برترین ها

35

1399/9/14

14:09


وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در صورت شناسایی مدرک جعلی، تمامی امتیازات و اعتبار آن لغو می‌شود.

خبرگزاری مهر: وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در صورت شناسایی مدرک جعلی، تمامی امتیازات و اعتبار آن لغو می‌شود.

منصور غلامی افزود: خرید و فروش مدارک دانشگاهی در کشور ما مانند سایر کشورهای جهان به عنوان یک آفت تلقی می‌شود، اما نباید حتی یک مورد آن هم در کشور وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ارائه راهکارهای جلوگیری از خرید و فروش مدارک دانشگاهی گفت: اجرای قانون مقابله با تقلب‌های علمی چه از طریق مراکز و چه از طریق اشخاصی که متخلف محسوب می‌شوند انجام شده است که در صورت اطلاع یافتن از چنین مواردی با افراد برخورد می‌شود.

غلامی افزود: سامانه علمی را سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری طراحی کرده است که مدارک تحصیلی دانشجویان بررسی، شناسایی و استعلام می‌شود تا کد ۲۰ رقمی بر روی مدارک دانشگاهی نصب شود و بر اساس آن کد استعلام مدارک دانشگاهی انجام می‌شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص برخورد با متخلفان گفت: هر مدرکی در هر مقطعی که باشد اگر صحت نداشتن آن دریافت شود، مدرک بلا اثر است و لغو اعتبار مدرک را به همراه دارد، همچنین تمامی استفاده‌های مادی و معنوی که از طریق آن مدرک غیر معتبر شکل گرفته شده است پس گرفته می‌شود.

وی افزود: قوه قضاییه با افراد متخلف برخورد می‌کند و حتی ما مواردی داشتیم که لغو اعتبار مدرک و لغو تمامی امتیازاتی که از طریق مدرک جعلی دریافت شده، صورت گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو