طرز تهیه شنیسل مرغ خوشمزه و نکات طلایی ایجاد طعم فوق العاده

طرز تهیه شنیسل مرغ خوشمزه و نکات طلایی ایجاد طعم فوق العاده


منبع: آرگا

124

1399/9/16

14:00


طرز تهیه شنیسل مرغ با طعمی لذیذ و به یاد ماندنی که می توانید برای عزیزانتان بپزید و از خوردن آن لذت ببرید را در این مقاله برای شما خوبان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه شنیسل مرغ خوشمزه و نکات طلایی ایجاد طعم فوق العاده

شنیسل مرغ یکی از آن غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که امروزه در میان مردم به خوبی جا باز کرده و تعداد بیشتری از افراد هستند که به این غذای لذیذ علاقه وافری نشان می دهند. ما تصمیم گرفتیم طرز تهیه شنیسل مرغ را در این مقاله آموزش دهیم.

طرز تهیه شنیسل مرغ ساده اما لذیذ و خوشمزه:

مرغ از دسته غذاهایی است که خاصیت بسیار دارد و ما ایرانی ها یاد گرفته ایم که این غذای لذیذ را به شیوه های مختلفی طبخ کنیم که مطابق با ذائقه ما باشد. به همین دلیل انواع غذا با مرغ را می توانیم در کشورمان بپزیم و از خوردن آن و طعم لذیذی که دارد لذت ببریم. شنیسل مرغ نیز یکی از غذاهای ملل است که امروزه وارد کشور ما شده و دوست داران فراوانی دارد.

مرحله آخر از طرز تهیه شنیسل مرغ

مواد لازم برای سس طعم دهنده مرغ:

شما برای اینکه شنیسل مرغ را خوشمزه تر بپزید باید به مدت ۲ یا ۳ ساعت آن را در موادی که آموزش می دهیم بخوابانید تا غذایی لذیذ تر داشته باشید.

آبلیمو : ۱ پیمانه

سینه مرغ : ۱ عدد کامل

پیاز : ۱ عدد بزرگ

زعفران دم کرده : به مقدار نیاز

سینه مرغ را تکه تکه کرده ( تکه های بلند) و به دقت بشویید. پیاز را رنده و یا نگینی خورد کرده و با آبلیمو و زعفران مخلوط کنید. مرغ های شسته شده را در این مخلوط قرار دهید و به مدت ۲ الی ۳ ساعت بگذارید تا بماند و طعم و عطر آبلیمو و زعفران و پیاز را به خود بگیرد.

مرحله اول از طرز تهیه شنیسل مرغ

مرحله دوم از طرز تهیه شنیسل مرغ

مرحله سوم از طرز تهیه شنیسل مرغ

مرحله دهم تهیه شنیسل مرغ

مواد لازم برای تهیه شنیسل مرغ:

سینه مرغ : ۱ عدد کامل ( مرغی که در مرحله قبل طعم دار کرده بودید)

نمک و فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

آرد سوخاری : ۱ لیوان

تخم مرغ : ۲ عدد

طرز تهیه شنیسل مرغ:

مرغ هایی را که در مرحله قبل در مخلوط آبلیمو و پیاز طعم دار کرده بودید را از داخل مخلوط بیرون کشیده و پیاز و مواد دیگر را از روی آن پاک کنید. سپس با استیک کوب کمی آنها را کوبیده تا زودتر بپزد.

مرحله چهارم از طرز تهیه شنیسل مرغ

تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید و کاملا هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله پنجم تهیه شنیسل مرغ

حال باید مرغ ها را داخل آرد سوخاری بغلتانید و سپس در تخم مرغ قرار داده و بلافاصله خارج کنید.

مرحله ششم تهیه شنیسل مرغ

مرحله هفتم تهیه شنیسل مرغ

مرحله هشتم تهیه شنیسل مرغ

به همین ترتیب تمام سینه مرغ هایی که آماده کرده بودید را در آرد سوخاری و مایع تخم مرغ بغلتانید. حال نوبت آن رسیده که مرغ هایی که آماده کرده اید را سرخ کنید. مقداری روغن را در ماهیتابه ریخته و مرغ ها را درون آن قرار دهید. حرارت را ملایم کنید تا مرغ ها کاملا مغز پخت شوند. وقتی یک طرف مرغ ها سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز به همین صورت سرخ شود.

مرحله نهم تهیه شنیسل مرغ

مرحله یازدهم تهیه شنیسل مرغ

دستور تهیه شنیسل مرغ به روشی دیگر

شنیسل مرغ یک غذای ملل خوشمزه و پرطرفدار است که در همه جای دنیا با گوشت مرغ تهیه می شود و شباهت زیادی با مرغ سوخاری دارد، لذا برای تهیه آن می توانید گوشت مرغ را همانند استیک به ورقه های نازکی تبدیل کنید، برای یادگیری این روش از تهیه شنیسل مرغ در ادامه همراه ما شوید.

مواد لازم

  • سینه مرغ/ ۲ عدد
  •  آرد سفید/ یک لیوان
  • تخم مرغ/ ۲ عدد
  • سیر/ ۲ حبه
  • آرد سوخاری/ یک لیوان
  • کنجد/ به مقدار کافی
  • روغن مایع/ به میزان کافی
  • پاپریکا/ نصف قاشق مرباخوری
  • پودر زنجبیل/ یک چهارم قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل/ به میزان کافی

روش تهیه شنیسل مرغ

طرز تهیه شنیسل مرغ

در ابتدا سینه مرغ را با استفاده از چاقویی تیز از استخوان هایش جدا کنید و بعد گوشت ها را به شکل افقی برش دهید، در حین برش زدن توجه داشته باشید که بالای سینه دارای حجم بیشتری نسبت به پایین آن است.

از این رو به هنگام برش گوشت باید طوری این کار را انجام دهید که ضخامت ابتدا و انتهای آن یکسان باشد به گونه ای که نه خیلی نازک باشد که بافت سینه از هم بپاشد و نه آنقدر ضخیم که به هنگام پخت به خوبی پخته نشود (یک و نیم تا دو سانت  برای طول ضخامت گوشت سینه کافی و معقول می باشد)

سیر ها را نیز پوست بگیرید و بعد از آبکش کردن ریز کنید، سپس تخم مرغ ها را در کاسه ای جداگانه بشکنید و سیر های رنده شده را داخل آن بریزید و با همزن دستی هم بزنید، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زنجبیل را به آن بیفزایید (افزودن زنجبیل اختیاری است) و دوباره هم بزنید تا همه مواد به خورد هم بروند.

اکنون آرد سوخاری را در سینی بریزید و پخش کنید، سپس سینه های مرغ برش زده را به طور جداگانه در مخلوط تخم مرغ مزه دار کنید و بعد آن ها را داخل پودر سوخاری قرار دهید، طوری که همه قسمتهای آن به آرد آغشته گردد.

در این مرحله مرغ های آغشته شده به آرد را در داخل سینی خشک بگذارید و به این صورت همه سینه های دیگر را آماده کنید.

در مرحله آخر طرز تهیه شنیسل مرغ، در داخل تابه ای روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود، سپس یک عدد شنیسل را در تابه بگذارید تا کمی خودش را بگیرد و بعد شنیسل دیگری را قرار دهید و اجازه دهید تا سرخ شده و کاملا پخته شوند.

زمانی که یک طرف شنیسل شما سرخ شد، می توانید آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته و کمی سرخ شود، برای اطمینان از پخته شده شنیسل میتوانید با فرو کردن یک عدد خلال دندان یا سیخ کباب چوبی آن را تست کنید، تا سه شماره بشمارید و سیخ چوبی را بیرون آورید، سپس روی دست خود بگذارید اگر دست شما داغ شود، یعنی شنیسل پخته است و در غیر این صورت باید کمی بیشتر صبر کنید.

همچنین بعد از پختن شنیسل ها، آنها را روی دستمال آشپزخانه یا صافی قرار دهید تا روغن اضافی آنها کشیده شود و بعد شینسل ها را در ظرف دلخواه خود بکشید و با سبزی یا کاهوی خرد شده، همچنین خیار شور و گوجه فرنگی یا حتی سیب زمینی سرخ کرده تزئین کرده و نوش جان کنید.

آموزش تهیه شنیسل مرغ

نکاتی برای خوشمزه تر شدن شنیسل مرغ

  • با استفاده از بیفتک، گوشت سینه مرغ را به خوبی بکوبید و پهن کنید.
  • از آنجا که آرد سوخاری دارای مقداری نمک و فلفل و ادویه می باشد، بنابراین به هنگام طعم دار کردن مرغ به مقدار این مواد توجه کنید.
  • ضمن اینکه می توانید به جای پودر سوخاری از پودر نان استفاده کنید.
  • به هنگام سرخ کردن شنیسل، روغن را خوب داغ کنید تا لایه روی سینه از آن جدا نشود.
  • همچنین هنگام سرخ کردن شنیسل ها، حرارت زیر تابه را کم کنید تا به طور کامل مغز پخت شوند.
  • می توانید برای طعم بهتر شنیسل ها به مقدار ۲۵ گرم کره به روغن سرخ کردنی اضافه کنید.
  • شنیسل را می توان به همراه انواع سبزیجات خام و پخته و نیز بخار پز شده تزئین کرده و سرو کنید.
  • هر چقدر مرغ ها را به مقدار بیشتری در مواد ذکر شده بخوابانید، شنیسل شما خوشمزه تر خواهد شد، مثلا می توانید از شب قبل مرغ ها را در مواد بخوابانید.
  • به منظور ترد شدن بیشتر شنیسل بهتر است به جای پیاز از آب پیاز برای مزه دار کردن مرغ استفاده کنید.
  • برای اینکه شنیسل با طعم دلچسبی داشته باشید، می توانید کمی پودر زعفران به آرد سوخاری اضافه کنید.
  • اگر تکه های مرغ را بعد از مزه دار کردن و کوبیدن، نیم پز کنید، سپس در داخل تخم مرغ و آرد غلتانده و سرخ کنید، شنیسل طعم خوشمزه تری خواهد داشت.
  • برای سلامت بیشتر این غذا، بهتر است شنیسل ها را بعد از سرخ شدن روی دستمال روغن گیر و یا آبکش فلزی بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

شما می توانید در طرز تهیه شنیسل مرغ، آن را را همراه سالاد شیرازی و با سس مایونز و هر سسی که ذائقه شما با آن سازگار است، میل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو