مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه فعال می شود

منبع: همگردی

98

1399/9/17

08:00


ایسنا/ براساس سخنان سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه فعال می شود.

سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه خبر داد

حسین عیدانی اظهار کرد: مرکز اسناد کتابخانه پایگاه جهانی سلطانیه که سالیان دور در دهه هشتاد راه اندازی شده بود با صدها جلد کتاب تخصصی، نشریات، مجلات مرتبط با دوره ایلخانی، همچنین مدارک و اسناد پژوهشی ساماندهی شد.

وی با اشاره به مهمترین دستاورد راه اندازی این مرکز افزود: راه اندازی این مرکز علی رغم وجود کاستی ها، دستاوردی اساسی برای برنامه ریزی مطلوب در طرح های مطالعاتی و اجرایی آینده پایگاه خواهد داشت، زیرا نقد و بررسی اسناد، مدارک و پژوهش های انجام شده قبلی علاوه بر کاهش هزینه ها، تجربیات گذشته را نیز در اختیار گروه کارشناسی برای تنظیم برنامه ها و طرح های اجرایی قرار خواهد داد.

عیدانی ادامه داد: با توجه به اهمیت مطالعات پژوهشی و کاربردی در پروژه های بزرگی همچون گنبد سلطانیه، از پایان نامه های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مرمت بناهای تاریخی و آثار فرهنگی، گردشگری، معماری، باستان شناسی، سازه استقبال و حمایت می شود.

سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با اشاره به اینکه بخش اداری گنبد سلطانیه در ضلع شرقی محوطه ارگ واقع در خیابان بهشتی راه اندازی و تجهیز شد، اضافه کرد: راه اندازی این بخش علی رغم وجود کاستی ها، برای دسترسی آسوده و راحت تر مراجعه کنندگان و برنامه ریزی های مطلوب در طرحهای آتی پایگاه و ارتباط بیشتر با حوزه شهری و همشهریان خواهد داشت.

مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه فعال می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو