آموزش ساخت تراریوم در منزل + ساخت باغ شیشه ای بسیار زیبا و شگفت انگیز

آموزش ساخت تراریوم در منزل + ساخت باغ شیشه ای بسیار زیبا و شگفت انگیز


منبع: تاپ ناز

228

1399/9/18

08:58


تراریوم

تراریوم در اصل نوعی آکواریوم شیشه ای که به جای ماهی در آن گیاهان مختلف و زیبا را قرار می دهند و به منزل، منظره ای شگفت انگیز و زیبا می دهد.

ساخت تراریوم ایده ای قابل توجه برای پرورش و نگهداری گیاه در فضای آپارتمانی است، تراریوم ها به باغ های شیشه ای معروف هستند و جایگاه ویژه ای در منازل افراد دارند و افراد ترجیح می دهند از آنها برای نگهداری گیاهان مختلفی استفاده کنند و به همین جهت تراریوم تهیه می کنند. باید بدانید که می توانید خیلی راحت در منزل باغ شیشه ای و تراریوم بسازید و گیاهان زیبا را پرورش دهید. در ادامه مراحل ساخت تراریوم را مشاهده می کنید.

آموزش مرحله به مرحله ساخت تراریوم یا باغ شیشه ای

تراریوم  باغ شیشه ای زیبا در ابعاد مختلف است که در آن گیاهان مختلف را نگهداری می کنند. بعضی ها تصور می کنند که تراریوم فقط برای زیبایی استفاده می شود ولی این باغ های شیشه ای فواد زیادی دارند و می توانید گیاهانی که در فضای منزل براحتی رشد نمی کنند و نیاز به رطوبت زیاد دارند را در تراریوم نگهداری کنید. در ادامه این مطلب با مراحل ساختن تراریوم در منزل آشنا می شوید و با خلاقیت خاصی که دارید می توانید یک تراریوم زیبا بسازید.

تراریوم

موارد مورد نیاز برای ساختن تراریوم

  • ظرف شیشه ایی روشن با طرح و ابعاد دلخواه
  • شن یا سنگریزه
  • زغال چوب خرد شده
  • خاک مناسب گلدان
  • گیاهان کوچک مختلف و دلخواه
  • پارچه بسیار نازک مانند جوراب زنانه یا پارچه های پرده ای
  • وسایل تزیینی و مجسمه های مختلف در صورت تمایل
  • ابزار مخصوص کار از جمله : قیچی، قاشق، بیل، دستکش و…

تراریوم

مراحل ساختن تراریوم یا باغ شیشه ای

در نخستین مرحله یک ظرف شیشه ای به ابعاد دلخواه تهیه کنید و آن را بشویید و سپس خشک کنید. باید توجه داشته باشید که تمیزی ظرف بسیار مهم است.

تراریوم

کمی سنگریزه در کف ظرف بریزید. باید سنگ های متمایل به یکی از دیواره های ظرف شیشه ای باشد و باعث زهکشی بهتر می شود.

ببینید: مدل گلدان چوبی برای گیاهان در فضای داخل و بیرون + راهنمای انتخاب

تراریوم

یک لایه نازک از زغال روی سنگریزه های بریزید. این کار برای جلوگیری از ایجاد شدن بوی بد در موقع آبیاری گیاهان است. پارچه ای نازک مانند جوراب زنانه استفاده کنید و یک لایه روی زغال بکشید. این کار از فرو نشستن خاک جلوگیری می کند. در ساخت گلدان به جای زغال می توانید از خره اسفاگنوم هم استفاده کنید.

تراریوم

به مقدار کافی خاک استرلیزه و تمیز بر روی پارچه بگذارید و روی زغال ها بریزید. برای این کار می توانید از خاک های مخصوص گلدان که به صورت بسته بندی در بازار موجود است استفاده کنید.

تراریوم

در این مرحله محیط کشت آماده است و باید سراغ انتخاب گیاه مناسب رفت. باید از گیاهانی با شاخ و برگ های زیبا و کوچک که رشد کند دارند استفاده کنید. این گیاهان باید تحمل نور کم و رطوبت زیادی داشته باشند. ریشه های اضافه گیاه را قطع کنید و آن را با توجه به عمق ظرف درون خاک بگذارید

تراریوم

تراریوم

برای گیاهان گرمسیری و جنگلی باید روی باغ شیشه ای درپوش مناسب بگذارید ولی گیاهان آبدار و شاداب در ظرف های در باز قرار می گیرند و بدین صورت یک گلخانه خانگی زیبا و تماشایی در آکواریوم ها و ظروف شیشه ای دارید. این گیاهان باید فاقد حشره و بیماری باشند. هر نوع برگ زرد را از گیاه جدا کنید.

تراریوم

تراریوم

حالا شما یک تراریوم زیبا دارید. پس از این باید رسیدگی های لازم برای رشد گیاه انجام بگیرد، پس از کاشت، گیاهان را با استفاده از اسپری آبیاری کنید. باید توجه کنید که در تراریوم ها می توانید ماهی یک بار و یا حداقل دو هفته ای یک بار آب بدهید که به شرایط گیاه بستگی دارد. باید توجه کنید که نور زیاد می تواند باعث سوختگی و از بین رفتن گیاه شود. از نکات مهم در زمینه ساخت تراریوم زیبا می توان به استفاده مناسب و به جا از کود اشاره کرد. کود دادن زیاد باعث از بین رفتن گیاهان موجود در تراریوم می شود. در یک سال اول پس از کاشت گیاه، بهتر است برنامه ای در مورد کود دهی نداشته باشید.

مطلب پیشنهادی: مدل گلدان | تصاویر مدل گلدان های زینتی بسیار زیبا در طرح های مختلف

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

برای زیبایی و تزیین تراریوم و باغ شیشه ای می توانید از سنگ های تزیینی و مجسمه استفاده کنید و با استفاده از نور مصنوعی به تراریوم زیبایی بدهید. در ادامه این مطلب چندین نمونه زیبا از تراریوم را مشاهده می کنید که می توانید از این مدل ها و گیاهان الگو بگیرید.

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

ایده هایی دیگر برای ساختن تراریوم های زیبا

تراریوم کلمه ای لاتین می باشد که از دو بخش ترا (Terra) به معنای خاک، زمین و ریوم (rium)، پسوند مکان تشکیل شده است، بنابراین بر اساس نام کلی آن می توان تراریوم را نمایشگاه جانداران زمینی نامید به عبارت دیگر تراریوم جلوه ای از زندگی گیاهی یک اقلیم یا منطقه را می تواند نشان دهد. برای مشاهده تصاویری دیدنی و جدید از انواع مدلهای تراریوم های شیک و شگفت انگیز می توانید تا پایان این بخش همراه ما شوید.

تراریوم

در چند سال اخیر استفاده از تراریوم ها برای تزیینات منزل به عنوان گلدان های مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده است. تراریوم ها در واقع گلدان هایی شیشه ای و زیبا با گلها و گیاهان مینیاتوری هستند که مانند یک گلخانه کوچک عمل می کنند، بنابراین استفاده از آنها برای افرادی که تمایل زیادی به نگهداری از گل و گلدان های طبیعی در دکوراسیون داخلی منازلشان ندارند، می تواند پیشنهاد جذابی باشد و زیبایی خیره کننده و چشم نوازی را در خانه ایجاد نماید.

تراریوم

استفاده از تراریوم ها به عنوان چشم روشنی و هدایا برای مناسبتهای  مختلف از جمله کادوی تولد، برای روز ولنتاین و … ایده جذابی است، در ادامه می توانید نمونه هایی از این تراریوم های زیبا را ببینید و لذت ببرید.

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم شیک و زیبا

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

تراریوم

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو