معرفی ۱۶ خواص خرمالو این میوه ژله ای پاییزی

معرفی ۱۶ خواص خرمالو این میوه ژله ای پاییزی


منبع: مینویسم

115

1399/9/18

13:55


15خواص خرمالو

15خواص خرمالو

خرمالو ، به خاطر ریشه یونانی اش به نام، “میوه الهی” نیز شناخته می شود،و در طول پاییز می توان آن را یافت. در حالی که انواع مختلفی از این میوه در حال کشت است ، یکی از محبوب ترین آنها بومی چینی است ، Diospyros kaki که معروف به خرمالو ژاپنی است. میوه خرمالو یک میوه کم کالری است که می توان آن را به صورت خام یا خشک تهیه کرد. همچنین در تهیه انواع غذاها از جمله پودینگ استفاده می شود. این میوه کم کالری غنی از مقدار زیادی مواد معدنی مانند فسفر و کلسیم و ویتامین ها از جمله ویتامین A و C ، می باشد. در ادامه این مطلب 15خواص خرمالو برای سلامتی را بخوانید.

بررسی کامل خواص بلوبری و تاثیر آن بر لاغری و زیبایی پوست

خواص میوه خرمالو برای سلامتی

از جمله خواص خرمالو می توان به کاهش وزن، منبع آنتی اکسیدان، تقویت سیستم گوارشی، تقویت سیستم ایمنی، درمان سکسه، تنظیم گلبول های قرمز خون و… اشاره نمود. در ادامه این مطلب به شرح هر یک از آنها می پردزایم.

1. کاهش وزن با خرمالو

یک خرمالو متوسط حدود 168 گرم وزن دارد و فقط 31 گرم کربوهیدرات دارد. این میوه چربی خیلی کمی دارد. این دو عامل باعث می شود که این یک خوراکی ایده آل برای کسانی باشد که می خواهند لاغر شوند و میان وعده بخورند در حالی که سعی می کنند کالری کمی مصرف کنند!

2. خرمالو منبع غنی از مواد شیمیایی گیاهی

خرمالو ذخیره غنی از مواد شیمیایی گیاهی متنوع مانند کاتچین ها و آنتی اکسیدان های پلی فنولیک است. کاتچین یک ماده ضد التهاب و ضد عفونی قدرتمند است. بنابراین، می تواند در دفع واکنش های التهابی ناخواسته و عفونت ها کمک کند.

3. کاهش خونریزی

ژاپنی ها خرمالو را به عنوان ضد خونریزی می شناسند و در زمان های قدیم از خرمالو در کنترل خونریزی بیش از حد از زخم ها استفاده می نمودند.

خواص میوه خرمالو برای سلامتی

خواص میوه خرمالو برای سلامتی

4. خرمالو و سیستم گوارشی سالم

فیبرها همانطور که می دانید برای انجام حرکات روده ای ضروری هستند. استفاده منظم از این میوه غنی از فیبر می تواند به کاهش مسائل مربوط به حرکات روده کمک کند، بنابراین راه را برای حفظ سیستم هضم سالم هموار می کند. تانن، موجود در خرمالو، حرکت روده را تنظیم می کند. این به نوبه خود به سلامت سیستم گوارش کمک می کند.

5. خرمالو برای بیماران دیابتی مفید است

کسانی که از دیابت رنج می برند، اکثرا احساس گرسنگی دارند. این میوه که غنی از فیبر است، می تواند اشتها را در بیماران دیبابتی کاهش دهد. خرمالو برای تنظیم سطح قند خون نیز مفید می باشد.

افسنطین شیرین چیست و چه خواصی دارد؟

6. برای فشار خون خوب است

سدیم، اگر بیش از حد در رژیم غذایی گنجانده شود ، می تواند فشار خون بالا را تحریک کند. خرمالو دارای مقادیر کمی سدیم است. از این رو ، می توان آن را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل کم سدیم برای کسانی که فشار خون دارند استفاده شود.

7. خرمالو سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

این میوه منبع خوبی از ویتامین C است، وقتی خرمالو را در رژیم غذایی خود قرار می دهید و مرتب از آن استفاده می کنید می تواند به تقویت سطح ایمنی بدن کمک کند. بنابراین، به عنوان یک سپر در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا و همچنین عفونت های مختلف ریوی، از جمله آسم کاربرد دارد.

8. به مبارزه با سرطان کمک می کند

میوه خرمالو به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان، به کاهش رادیکال های آزاد کمک می کند. در غیر این صورت، این سلول ها می توانند به سلول ها آسیب برسانند و باعث سرطان شوند. وجود ویتامین A، و همچنین شیبول و اسید بتولینیک، در این میوه دارای خاصیت ضد سرطانی  می باشد.

9. تقویت چشم

از دیگر خواص خرمالو می توان به تقویت بینایی چشم اشاره نمود. خرمالو مقدار قابل توجهی ویتامین A دارد. و این یک واقعیت ثابت شده است که ویتامین A توانایی بهبود بینایی را دارد.

10. کمک به تولید سلول های قرمز خون

مس موجود در خرمالو به جذب مناسب آهن کمک می کند. این به نوبه خود به تولید گلبول های قرمز کمک می کند.

11. یک تسکین دهنده طبیعی برای سکسکه

خرمالو ژاپنی توسط پزشکان چینی به طور گسترده ای در درمان سکسکه استفاده می شود.

مس موجود در خرمالو به جذب مناسب آهن کمک می کند

مس موجود در خرمالو به جذب مناسب آهن کمک می کند

13.سلامت کبد

خرمالو سرشار از آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد مضر حاصل از اکسیژن را در بدن از بین می برد. همچنین اثر مواد سمی را کاهش می دهد و از آسیب سلول جلوگیری می کند. این در نهایت منجر به بدن سم زدایی شده و کبدی سالم می شود.

بررسی ۱۸ خواص انجیر خشک برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو

14. ادرار آور است

خرمالو دارای ماهیت ادرار آور است. خرمالو سرشار از پتاسیم است و اجازه نمی دهد هیچ ماده معدنی قابل توجهی در هنگام ادرار از بین نمی رود.

15. انرژی زیاد

آب خرمالو به دلیل داشتن پتاسیم و قند زیاد، یک انرژی دهنده طبیعی محسوب می شود. مصرف یک لیوان آب خرمالو می تواند انرژی خوبی برای انجام هر فعالیت پر از انرژی به ما بدهد. این یک انتخاب خوب برای رفع خستگی و استرس است.

16. جلوگیری از عفونت

خرمالو منبع شگفت انگیزی از مواد شیمیایی از جمله آنتی اکسیدان های پلی فنولیک و کاتچین ها است. اینها به خاصیت ضد التهابی خرمالو کمک می کنند، که در نهایت به جلوگیری از حملات بیماری های عفونی کمک می کند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو