ساماندهی فلک الافلاک از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است

منبع: همگردی

85

1399/9/18

18:02


ایسنا/ براساس سخنان استاندار لرستان، ساماندهی فلک الافلاک از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است.

بیشتر بخوانیدقلعه فلک الافلاک ، یادگاری از دوره ساسانیان در خرم آباد

قضیه چیست؟

سید موسی خادمی در بازدید از روند ساماندهی فضای اطراف قلعه فلک الافلاک اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در دوره دوم، کمک به ساماندهی قلعه فلک الافلاک خرم آباد بود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در چند حوزه انجام شده، تصریح کرد: محوطه سازی این بنای تاریخی کار جدیدی بوده که در حال انجام است و قطعاً مردم در حین بازدید متوجه تغییراتی که در سالهای اخیر انجام شده خواهند شد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: نکته بعدی ساماندهی فضای اطراف قلعه فلک الافلاک است که با روند ساخت و تکمیل پادگان جدید سپاه پاسداران که در حال حاضر حدود 40 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، بخش هایی از ساختمانهای موجود در حال تحویل به میراث فرهنگی استان است.

خادمی با اشاره به وجود املاک و بناهای مزاحم و غیر اصولی در حریم این اثر تاریخی افزود: در این زمینه خصوصا در فضای پیرامون پل گپ، وجود بناهای مزاحم، جلوه و نماد قلعه را دچار مشکل کرده بود که پس از سالها توانستیم با تامین اعتبار حدود 20 میلیارد تومان اکثر مغازه های اطراف را خریداری کرده و کار تخریب آنها آغاز می شود.

وی با تاکید بر سرعت انجام پروژه اضافه کرد: لازم است مسائل حقوقی برخی از املاک مورد نظر که خودشان اختلافاتی مانند انحصار ورثه و ....دارند، به سرعت حل شده تا بتوانیم سریع تر این فضا را به فضای سبز اطراف قلعه اضافه کرده و آن را به یک مجموعه گردشگری خوب و ارزشمند برای همه مردم لرستان و ایران تبدیل کنیم.

ساماندهی فلک الافلاک از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو