بهترین مقصد داخلی و خارجی برای سفر در زمستان

منبع: همگردی

157

1399/9/19

16:45


بهترین مقصد داخلی و خارجی برای سفر در زمستان

با فرا رسیدن تدریجی زمستان، علاقه مندان به سفر و گردشگری، که برایشان مسافرت هیچ وقت تعطیلی ندارد، برنامه ریزی سفر زمستانی خود با رزرو بلیط هواپیما را آغاز می کنند. اینکه با آمدن زمستان هوا رو به سردی می گذارد، الزاما به این معنا نیست که باید از سفر چشم پوشید. بر عکس زمستان زمان مناسب و ویژه برای برخی مقاصد خاص و منحصر به فرد هستند. اگر شما یک مجموعه مقاصد مناسب برای زمستان در لیست برنامه های سفرهایتان داشته باشید، تقویم سفر شما چهارفصل خواهد بود و هیچ وقت تعطیلی ندارد! در این نوشته سعی می کنیم سوال "زمستان کجا سفر کنیم؟" را با مجموعه ای کلی از مقاصد مناسب داخلی و خارجی برای سفر در زمستان پاسخ دهیم. همچنین کوشیده شده در این مجموعه، انگیزه ها و سبک های مختلف سفر در نظر گرفته شود.

جزایر ایرانی خلیج فارس

یکی از ایده آل ترین مقاصد سفر در زمستان، جزایر ایرانی خلیج فارس هستند. جزیره کیش و جزیره قشم که معمولا به همراه جزایر هرمز و هنگام بازدید می شوند، جزایر محبوب و پرطرفدار ایرانی در خلیج فارس هستند که در روزهای زمستان، دمایی معتدل پیدا می کنند. در روزهای زمستان، از آفتاب آزاردهنده خبری نیست و می توان به آسانی در کنار دریا و آب های زیبای خلیج فارس قدم زد. جزیره کیش بیشتر با تفریحات آبی و مراکز خرید خود بین گردشگران و خریداران بلیط هواپیما تهران کیش شناخته می شود. جزایر هندورابی، شیدور و لاوان هم در نزدیکی کیش هستند و برخی گردشگران به آنها هم سر می زنند. اما جزیره قشم که جزیره بزرگتری هم هست، علاوه بر مراکز خرید، از دید طبیعی بسیار چشمگیر است. طبیعت بکر قشم و جزایر هنگام و هرمز، جلوه ویژه ای به آنها بخشیده است. دلفین های بازیگوش و ماهی های آکواریومی هنگام، زمین های رنگارنگ و خاک سرخرنگ هرمز و قلعه های پرتغالی ها در این جزایر، بخشی از جاذبه ویژه این بخش از ایران عزیزمان است.

جزایر ایرانی خلیج فارس

حاشیه خلیج فارس و شهرهای جنوبی ایران

به جز جزیره های خلیج فارس، شهرهای جنوبی ایران که در حاشیه خلیج فارس جای گرفته اند، در فصل زمستان، هوای معتدل و کم رطوبت تری پیدا می کنند. حضور در این شهرها که به سبب قرار گرفتن در کنار دریا و نزدیکی به استوا، در نیمه اول سال، گرم و مرطوب هستند برای افراد غیربومی، گاهی دشوار است. اما با فرا رسیدن زمستان، از رطوبت هوا کاسته شده و دما هم به زیر 30 درجه پایین می آید. اگر بخواهیم از شرقی ترین نقطه دریای عمان به سمت غربی ترین نقطه خلیج فارس حرکت کنیم، به مجموعه ای گسترده و جالب از مقاصد زیبای گردشگری می رسیم که می توان با خرید بلیط هواپیما خود را به آنها رساند. چابهار در سیستان و بلوچستان شرقی ترین این نقاط است. چابهار به همراه بندرهای دیگر این استان در کنار دریای عمان، یک مقصد فوق العاده هستند. استان هرمزگان و شهر بندرعباس و استان بوشهر، دو استان جنوبی دیگر هستند که طبیعت و تاریخ ویژه ای دارند. در آخر هم استان خوزستان با شهرهای زیبایش در غربی ترین نقطه خلیج فارس جای گرفته است.

کویر نوردی و بیابان گردی

کویرنوردی و کویرگردی دیگر سبک گردشگری مناسب در فصل زمستان است. بیابان ها و کویرها در فصل های گرم سال به دلیل نبود پوشش گیاهی در معرض تابش شدید آفتاب در طول روز هستند. اما در فصل زمستان، روزهای کویر قابل تحمل تر شده و برای گشت و گذار مناسب تر می شود. ایران از مناطق کویری و بیبانی پرشماری برخوردار است که در بخش های مرکزی و شرقی آن جای گرفته است. در این کویرها مانند خور، بیابانک و مرنجاب، می توانید در طول روز از تصویر مسحورکننده و آرامش کویر و دشت های خشک لذت ببرید. همچنین در طول شب، شب های پرستاره و بی تکراری را تجربه خواهید کرد. کهکشان راه شیری در واضح ترین شکل خودش بر فراز شما کشیده می شود و یک آتش، می تواند یک جمع را تا صبح زنده و بیدار نگه دارد.

اسکی و ورزش های زمستانی

در طول زمستان همه اما در حال گریز از سرما به سوی مناطق گرمسیر نیستند. برخی از علاقه مندان به ورزش های زمستانی از جمله اسکی، برای فرا رسیدن اولین بارش ها لحظه شماری می کنند تا خود را به ورزش محبوبشان برسانند و لذت هیجان را تجربه کنند. شهرهایی مانند تهران و استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل که دارای کوه های بلند و پیست های اسکی هستند، علاقه مندان به ورزش های زمستانی را به سوی خود می کشند. علاوه بر دوست داران اسکی، کوه های برف گیر گروه دیگری از ورزشکاران را به سوی خود می کشند. کوهنوردان حرفه ای که برخی کوه ها را در زمستان فتح می کنند، به سمت کوه های شمال و غرب ایران حرکت می کنند.

دبی، امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس

علاوه بر بخش های ایرانی خلیج فارس، بخش های دیگری از این منطقه هم میزبانان خوبی برای گردشگران هستند. کشورهای حاشیه خلیج فارس که کویری و شرجی (همانند شهرهای جنوبی ایران) هستند در نیمه دوم سال، با اعتدال و خشکی بیشتر هوا رو به رو می شوند. به همین دلیل پرواز تهران دبی در فصل زمستان با استقبال زیادی مواجه می شود.دبی بزرگترین و توریستی ترین شهر کشور امارات متحده عربی، مهمترین مقصد در این گروه به شمار می رود. مخصوصا در زمان کریسمس یعنی حدود دی تا بهمن، جشنواره بزرگ خرید دبی برگزار می شود که برای علاقه مندان به خرید هم جذاب است. علاوه بر دبی، مسقط پایتخت کشور عمان هم مدتی است توانسته خود را به عنوان یک مقصد گردشگری موفق و جذاب تثبیت کند.

جنوب شرقی آسیا

جنوب شرقی آسیا

اگر اهل سفر خارجی باشید و بودجه مناسبی برای سفر در نظر بگیرید، یک سفر یک هفته ای به شرق آسیا می تواند بسیار جذاب باشد. کشورهای جنوب شرقی آسیا در فصل زمستان دوره های کم بارشی را طی می کنند و رطوبت موجود در هوا در این مناطق کاهش می یابد. از همین رو دیگر شما شاهد بارش های سیل آسا گرمسیری که گردشگران را در هتل ها زندانی می کند نخواهید بود. کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند تایلند، مالزی، سنگاپور، فیلیپین، اندونزی و ویتنامدارای طبیعت و فرهنگی منحصر به فرد هستند. این کشورها سواحل گسترده و جزایر متعددی دارند که در کنار آب هایی فیروزه ای رنگ جای گرفته اند. به دلیل بارش های گسترده و هوای مناسب، جنگل های انبوه و سرسبز، دیگر مشخصه کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند. این کشورها به سبب دارا بودن ادیان بودایی و برهمایی، دارای معابد و معماری ویژه آیینی هستند که در جنوب و غرب آسیا کمتر دیده می شوند.

نیمکره جنوبی

اگر می خواهید با دست بازتری به انتخاب بپردازید و به طور کل از سیطره زمستان دور شوید، می توانید از نیمکره شمالی خارج شده و به نیمکره جنوبی سفر کنید! البته برای این کار باید هزینه بیشتری کنید. در نیمکره جنوبی فصل ها متفاوت هستند و در زمستان نیمه شمالی، گرمای تابستان بر نیمکره جنوبی حکمفرماست. برای نمونه می توانید به استرالیا، نیوزلند و دیگر کشورهای اقیانوسیه سفر کنید. این کشورها طبیعت دریایی و گونه های جانوری ویژه ای دارند. همچنین می توانید به سوی آفریقا سفر کنید. آفریقا با طبیعت، فرهنگ و مردمانی با اجتماع متفاوت، مقصد محبوبی برای گردشگران می تواند باشد. گونه های جانوری منحصر به فرد و سافاری، مهمترین بخش سفر به آفریقا است.

اگر کمی دورتر بروید و بلیط هواپیما کشورهای آمریکای جنوبی را خریداری کنید، می توانید از کشورهایی همچون برزیل، آرژانتین، شیلی، اروگوئه و دیگر کشورهای زیبای این قاره بازدید کنید. کشورهایی با جنگل های انبوه و شهرهایی که در حال توسعه و گسترش هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو