طرز تهیه دسر نارگیل خوش طعم با دستور تهیه آسان

طرز تهیه دسر نارگیل خوش طعم با دستور تهیه آسان


منبع: آرگا

150

1399/9/20

10:08


نارگیل از جمله میوه های است که پودر آن بیشتر برای تزیین به کار می رود و با توجه به اینکه این میوه طبع گرم دارد، متناسب با فصل سرد سال است. اگر طبع و ذائقه شما با نارگیل سازگار است، طرز تهیه دسر نارگیل را از دست ندهید.

 دسرها اغلب صورت مجلسی و شیک به مهمانی می دهند. محال است به یک مهمانی نسبتا مجلل دعوت شده باشید اما خبری از دسر نباشد. دسرها انواع مختلفی دارند و این بار ما طرز تهیه دسر نارگیل را به عنوان یک دسر خوشمزه به شما پیشنهاد می کنیم.

دسر از واژه فرانسوی کهن Desservir گرفته شده است که به معنی جمع کردن روی میز است و معمولا باید در پایان یک وعده غذایی مصرف می شود و در واقع یک پی غذاست. اگرچه اغلب مردم آن را به عنوان پیش غذا استفاده می کنند. از محبوب ترین دسرهای مورد استفاده در خانواده های ایرانی می توان به دسر تیرامیسو و دسر ژله رولی اشاره کرد که هر کدام دارای تنوع بسیاری می باشند. دسر نارگیل نیز از جمله دسرهایی است که پس از امتحان کردن آن می تواند به یکی از دسرهای محبوب خانواده شما تبدیل شود.

دسر نارگیل آماده شده

مواد لازم

  •  تخم مرغ: ۵ عدد
  • خامه فرم گرفته: ۲ لیوان
  • پنیر خامه ای: ۲۵۰ گرم
  • پودر نارگیل:یک پیمانه
  • پودر ژلاتین:۲/۳ لیوان
  • شیره نارگیل: یک لیوان
  • شکر: یک لیوان

طرز تهیه دسر نارگیل خوشمزه

برای درست کردن دسر با نارگیل، ابتدا زرده های تخم مرغ را جدا کرده و سپس آن را با شکر مخلوط نمایید و بهم بزنید تا پف کند. در ادامه شیره نارگیل را به آن اضافه کنید و تا زمانی که  مواد یکسان شود، آن را کاملا به هم بزنید.

دسر نارگیل

مواد را روی حرارت شعله قرار دهید و بعد از جوش آمدن، آن را مرتب به هم بزنید تا زرده کاملا پخته شود. در مرحله بعدی طرز تهیه دسر نارگیل, پودر نارگیل را اضافه کنید و مواد را مخلوط نمایید.

در ادامه، پودر ژلاتین را به روش بن ماری(حرارت دهی با بخار) ذوب کنید و خامه و پنیر خامه ای را با هم مخلوط نمایید. همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید. بعد از مخلوط شدن مواد یک فنجان از مواد را بردارید،با خوراکی مورد نظرتان مخلوط کنید و آن را برای تزیین کنار بگذارید.

 

طرز تهیه دسر نارگیل

 

مواد باقی مانده در قالب ظرف ژله یا چندین قالب کوچک تر بریزید و به مدت یک و نیم ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا بسته شود. در مرحله بعد، آن را از یخچال بیرون آورید و با مواد رنگی تزیین کنید و دوباره در یخچال قرار دهید و اجازه دهید چند ساعت دیگر در یخچال باقی بماند.

دسر نارگیل

دستور تهیه دسر نارگیل

دسر نارگیل با مغز بیسکویت یک نوع دسر فوق العاده خوشمزه می باشد که می توانید در مهمانی ها و دورهمی های خود به خصوص برای شب یلدا سرو کنید و لذت ببرید.

مواد لازم

  • شیر/ ۳ لیوان
  • پودر نارگیل/ ۵ تا ۶ قاشق غذا خوری سرپُر
  • بیسکویت پتی بور کاکائویی/ نصف بسته
  • خامه/ ۲۰۰ گرم
  • نشاسته/ ۵ قاشق غذا خوری
  • پودر ژلاتین/ ۳ قاشق غذا خوری
  • وانیل/ یک چهارم قاشق چای خوری
  • شکر/ ۱۲ یا ۱۳ قاشق غذا خوری سرپُر

نحوه تهیه دسر نارگیل

حالا می توانید ظرف ژله خود را از یخچال بیرون بیاورید. دسر نارگیلی تهیه شده را در ظرف مناسب و شیک قرار دهید. روی آن را با پودر نارگیل، پودر پسته، پودر لیمو و … تزیین کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

روش تهیه دسر نارگیل

برای تهیه این دسر خوشمزه در ابتدا شیر را با نشاسته مخلوط کنید تا نشاسته در آن باز شده و حل شود و بعد وانیل و شکر را داخل ظرفی جداگانه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا غلظت مناسب را پیدا کند.(حتما حرارت باید ملایم بوده و مرتبا هم بزنید.)

سپس خامه را روی بخار بگذارید تا کمی رقیق شود و بعد آن را با مواد قبلی که به غلظت رسانده اید، مخلوط کرده و حرارت زیر آن را خاموش کنید.

اکنون دسر را بکشید و شیرینی اش را متناسب با ذائقه تان تنظیم کنید، سپس ژلاتین را به همراه نصف لیوان آب سرد به روش بن ماری بر روی بخار کتری ذوب کنید و به مواد قبلی بیفزایید، اجازه دهید مخلوط شما کمی از حرارات بیفتد (خنک شود) و بعد پودر نارگیل را بیفزایید.

در مرحله آخر طرز تهیه دسر نارگیل، قالب را چرب کرده و مقداری از مواد آماده شده را داخل قالب بریزید، سپس یک لایه بیسکویت روی آن قرار دهید و به همین تریب لایه های بعدی را تکرار کنید (یک لایه مواد و یک لایه بیسکویت) تا زمانی که قالب شما پر شود و بعد آن را یک شب تا صبح در داخل یخچال بگذارید.

اکنون دسر شما آماده شده و برای خارج کردن آن از دسر می توانید با نوک چاقو، دسر را از دیواره های قالب جدا کنید و حدود ۲۰ ثانیه قالب را در آب گرم بگذارید تا دسر به راحتی از دیواره ها جدا شود و برای تزئین آن نیز می توانید از پودر نارگیل استفاده کرده و روی دسر الک کنید.

روش تهیه دسر نارگیل

 از همراهی شما عزیزان در دستور تهیه دسر نارگیل سپاسگزاریم، همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با دستور تهیه انواع دسر خوشمزه و پرطرفدار می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو