شرایط تحصیل در فرانسه

منبع: گهر

112

1399/9/20

13:02


فرانسه یکی از کشور های تاریخی و پیشرفته در اروپا است. آموزش در این کشور همانند تمام کشور های مدرن و پیشرفته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. سیستم آموزشی این کشور به این صورت است که برای شهروندان این کشور رایگان می باشد. برای دانستن شرایط تحصیل در فرانسه ابتدا با ساختار سیستم آموزشی این کشور آشنا می شویم.

شرایط تحصیل در فرانسه

شرایط تحصیل در فرانسه, جدید 99 -گهر

این سیستم شامل دوره های مهدکودک، آموزش ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه می باشد. شهروندان فرانسه می توانند فرزندان خود را از سه سالگی به صورت اختیاری و بدون هزینه به مهد کودک ها بفرستند. آموزش ابتدایی در این سیستم از ۶ سالگی شروع و تا ۱۱ سالگی ادامه می یابد. شرکت در این دوره برای تمامی افراد، اجباری می باشد.

هزینه تحصیل در این دوره برای افرادی که اقامت دائم این کشور را ندارند، ماهانه بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو است، البته این هزینه در مدارس خصوصی بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو می باشد. دوره راهنمایی از ۱۱ سالگی شروع و تا ۱۵ سالگی ادامه می یابد. شرکت در این دوره اجباری می باشد. در انتهای این دوره دانش آموزان موظف به شرکت در آزمون پایانی می باشند. دوره دبیرستان از سن ۱۵ سالگی شروع و تا ۱۸ سالگی به طول می انجامد.

در این دوره دانش آموزان سه موضوع اصلی از میان ۹ موضوع آموزش داده شده، انتخاب می کنند و در آنها به صورت حرفه ای ادامه تحصیل می دهند. شرایط تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم آمده است.

شرایط تحصیل در فرانسه در مقاطع دانشگاهی، برای دانشجویان بین المللی متفاوت می باشد. برای پذیرش دانشگاه در هر مقطع تحصیلی نیازمند مدارک دوره های قبلی می باشند. از آنجا که هر دانشگاه رشته های متفاوتی به زبان انگلیسی ارائه می دهد، متقاضیان باید مدرک زبان انگلیسی با توجه به خواست دانشگاه ها، داشته باشند.

برای پذیرش در دانشگاه شرایط خاصی وضع شده است. متقاضیان می بایست دارای این شرایط باشند. دوره کارشناسی اولین دوره دانشگاهی در فرانسه می باشد که ۳ تا ۴ سال زمان می برد. مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال طول میکشد که با پایان نامه یا پروژه تحقیقاتی به پایان می رسد. مقطع دکتری بسته به رشته ۳ تا ۶ سال زمان می برد. نکته مهم برای پذیرش در این دوره استاد راهنما یا سوپروایزر می باشد.

شرایط تحصیل در فرانسه, جدید 99 -گهر

شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان

انگلستان با توجه به دارا بودن امکانات رفاهی خوب جهت زندگی و زبان رسمی انگلیسی، گزینه خوبی برای دانشجویان بین المللی می باشد. بورسیه تحصیلی یکی از موارد مهم برای مهاجرت از طریق تحصیل می باشد. انگلستان بورسیه های زیادی را با شرایط خاص در اختیار دانشجویان قرار می دهد. بورسیه های تحصیلی توسط دولت یا موسسه های آموزشی با هدف های متفاوتی ارائه می شوند.

تفاوت بورسیه های تحصیلی در میزان پشتیبانی مالی از دانشجو می باشد به این صورت که بعضی از آنها شامل تخفیف در شهریه می باشند اما بعضی دیگر علاوه بر پرداخت شهریه تمامی هزینه های زندگی و سفر دانشجو را برآورده می کنند. شرایط بورسیه تحصیلی در انگلستان با توجه به نوع بورسیه متفاوت خواهد بود. یکی از شرایط عمومی بورسیه ها داشتن نمرات بالا و سوابق علمی خوب می باشد. معمولا بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد. در اینجا چند نوع از بورسیه ها و شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان آورده شده است.

 بورسیه های دولتی : بورسیه اعطایی توسط دولت به دانشجویان ممتاز تعلق می گیرد و دریافت کنندگان آن توسط سفارت خانه این کشور انتخاب می شوند.

بورسیه های تحصیلی از طریق دانشگاه : شرایط بورسیه تحصیلی از طریق دانشگاه ها بر اساس نمرات، معدل و دستاورد های قبلی دانشجویان تعیین می شود. بورسیه تحصیلی گیتس کمبریج به دانشجویان ممتاز که در دوره های اصلی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه تحصیل می کند اعطا می شود. بورسیه تحصیلی رودز دانشگاه آکسفورد که قدیمی ترین بورسیه جهان است، به دانشجویان نمونه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه تعلق می گیرد. بورسیه رودز تمام هزینه های دانشگاه، زندگی دانشجویی، بیمه سلامت و بلیط رفت و برگشت دانشجویان به وطنشان را فراهم می کند.

بورسیه های مشترک المنافع: این بورسیه به دانشجویان برتر با سوابق علمی درخشان، که از کشورهای مشترک المنافع می آیند، اختصاص می یابد.

جوایز مطالعات جهانی: این بورسیه با مشارکت ISIC و شورای بریتانیا برگذار می شود. هدف این بورسیه درک بهتر فرهنگ ها و جوامع بیشتر برای جوانان می باشد. این بورسیه دو بار در سال مبلغ ۱۰۰۰ پوند را اعطا می کند.

شرایط تحصیل در فرانسه, جدید 99 -گهر

شرایط تحصیل در آمریکا

برای دانستن شرایط تحصیل در آمریکا نیازمند شناختن آمریکا و امکانات رفاهی و سیستم آموزشی این کشور می باشیم. آمریکا سومین کشور پر جمعیت جهان می باشد. این کشور از ۵۰ ایالت و ۵ ایالت خود مختار تشکیل شده است. سیستم آموزشی با کیفیت، سیستم اقتصادی قوی و در نتیجه زندگی راحت از موارد جذاب برای متقاضیان تحصیل در آمریکا می باشد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است. آمریکا دارای بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در سراسر جهان می باشد.  تحصیل در مدارس آمریکا ۱۲ ساله است که بعد از اتمام آن موفق به دریافت مدرک دیپلم خواهید بود.

شرایط تحصیل در آمریکا برای متقاضیان بین المللی در دوره کارشناسی در کالج ها و دانشگاه ها به این صورت است که متقاضی باید مدرک دیپلم و مدرک آیلتس ۶ یا تافل داشته باشد. این دوره ۴ سال زمان می برد. اجازه کار برای دارندگان ویزای تحصیلی در این دوره ۱۰ تا ۱۵ ساعت در هفته می باشد. دانشجویان می توانند برای خانواده خود درخواست ویزای همراه دهند.

شرایط تحصیل در آمریکا برای متقاضیان بین المللی در دوره کارشناسی ارشد به این صورت است که متقاضی باید درخواست پذیرش دانشگاه، مدرک کارشناسی و مدرک آیلتس۶٫۵ یا تافل داشته باشد. این دوره ۲ سال به طول می انجامد. اجازه کار برای دانشجویان بین المللی ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته می باشد و همچنین دانشجو می تواند برای خانواده خود درخواست ویزای همراه بدهد.

شرایط تحصیل در آمریکا برای متقاضیان بین المللی در دوره دکتری به این صورت است که متقاضی باید استاد راهنما یا سوپروایزور، مدرک آیلتس ۷ یا تافل با نمره بالا و مدرک کارشناسی ارشد رشته تحصیلی خود را داشته باشد. یکی دیگر از موارد مهم برای تحصیل در دوره دکتری در آمریکا داشتن حداقل دو مقاله بین المللی یا ISI می باشد.این دوره ۳ تا ۴ سال زمان می برد. دانشجوی بین المللی دوره دکتری اجازه کار تمام وقت ۴۰ ساعت در هفته را دارا می باشد.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو