دکتر علی موسوی صبح امروز ۲۰ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش پرسنل بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) از مادر مبتلا به کووید ۱۹ نوزاد سالم متولد شد.

وی بیان کرد: بیمار مادر ۳۸ ساله دارای سه فرزند که در ماه هشتم از بارداری چهارمش را به سر می برد که به علت تنگی نفس دوم آذر ماه به بیمارستان مراجعه و با تشخیص کووید ۱۹ و پایین بودن اشباع اکسیژن خون و همچنین درگیری ریه ها به ویروس کرونا، با تشخیص پزشک اورژانس بستری شد.

موسوی ادامه داد: در سیر بستری به تدریج علائم تنفسی بیمار تشدید شد و حال عمومی رو به وخامت رفت بیمار به آی سی یو منتقل و به دستگاه ونتیلاتور تنفسی وصل شد.

رئیس بیماستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان توضیح داد: برای نجات جان مادر و جنین با تشخیص پزشک های وی تصمیم به ختم بارداری گرفته و القای زایمان در آی. سی. یو انجام شد که نوزاد دراین بخش (ای. سی. یو) متولد و بعد از دو روز بستری در ICU نوزاد با حال عمومی خوب مرخص شد.

موسوی عنوان کرد: پس از انجام زایمان، خوشبختانه با درمان‌های صورت گرفته وضعیت تنفسی رو به بهبود رفته از دستگاه تنفسی جدا و به بخش زنان و زایمان در اتاق ایزوله منتقل و در تاریخ ۱۱ آذرماه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

وی با قدردانی از زحمات کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان به خصوص بخش های اورژانس و آی سی یو ۱، زنان و اطفال خاطرنشان کرد: خانم ها دکتر مریم مرتضوی متخصص زنان، دکتر فاطمه بهره مند متخصص بیماری های عفونی و ناهید فلاح نژاد ماما و مسئول زایمان بیمار و همچنین دکتر سید حمید پاکزاد و نرگس عبدلی  و پرستاران مسئول بیمار و...از فرشتگان نجات جان این مادر و فرزند بودند.

به گفته وی مادر از زمان بستری تا زمان ترخیص تحت مانتورینگ و حمایت مداوم درمانی(کمیته مادران پرخطر دانشگاه علوم پزشکی شهرستان) قرار داشته است.