فروش ‏ایران‌ مال با قیمت پایه ۸۵ هزار میلیارد تومان

منبع: سیمرغ

88

1399/9/21

11:55


فروش ‏ایران‌ مال با قیمت پایه ۸۵ هزار میلیارد تومان

بانک آینده ۱۰۰ درصد سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال (مالک پروژه بازار بزرگ ایران – ایران مال) را از طریق مزایده به شکل نقد و اقساط می‌خواهد بفروشد

فروش ‏ایران‌ مال از طریق مزایده به شکل نقد و اقساط

بانک آینده 100 درصد سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال (مالک پروژه بازار بزرگ ایران – ایران مال) را از طریق مزایده به شکل نقد و اقساط می‌خواهد بفروشد. این آگهی توسط بانک آینده درحالی منتشر شده که پیش از این نیز بحث واگذاری ایران‌مال مطرح بود.

قیمت پایه برای فروش ‎ایرانمال ۸۵هزار میلیارد تومان، معادل حدود ۳.۴ میلیارد دلار و حدود ۳ برابر بودجه سالیانه شهرداری تهران و یک بیستم بودجه کل کشور در سال ۱۳۹۹ است.

پیش از انتشار این آگهی، مدیر عامل بانک آینده از عرضه اولیه سهام ایران‌مال در بورس خبر داده بود.

محمد فطانت نیمه شهریور ماه امسال اعلام کرده بود: اصلاح ساختار مالی و نسبت‌های نظارتی به ویژه نسبت کفایت سرمایه و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و سایر روش‌ها و ثبت شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال نزد سازمان بورس و دستور کار هیات مدیره بانک آینده بوده که نتیجه آن پس از تایید مراجع نظارتی در زمان تحقق از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با این حال به نظر می‌رسد بانک آینده تصمیم گرفته به جای عرضه اولیه سهام ایران‌مال، 100 درصد آن را به شکل مزایده واگذار کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tejaratnews.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو