راهنمای تمیز کردن کفش سفید مثل روز اول!

راهنمای تمیز کردن کفش سفید مثل روز اول!


منبع: آرگا

101

1399/9/21

12:04


کفش سفید در کنار جذابیتی که به تیپ و استایل می بخشد، می تواند دردسر های را هم به همراه داشته باشد. از این رو در این مطلب از مجله آرگا به آموزش تمیز کردن کفش سفید با روش های موثر و ساده پرداخته ایم.

به طور کلی کفش های سفید رنگ خیلی بیشتر از دیگر رنگ ها قابل کثیف شدن هستند، که شستن و تمیز کردن آن کار بسیار سخت است و برای انجام آن به ترفند و نکات مناسبی برای رعایت نیاز می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا نکات تمیز کردن کفش سفید را و نحوه انجام آن را به شما آموزش دهیم.

تمیز کردن کفش سفید

آموزش تمیز کردن کفش سفید

نکته اول که بسیار ساده است و دیگر شما را درگیر ترفند های دیگر برای تمیز کردن کفش سفید نمی‌کند، جلوگیری از کثیف شدن آن می باشد. از این رو سعی داشته باشید که قبل از پوشیدن کفش های سفید برای اولین بار از مقدار محلول ضد لک و یا ضد آب استفاده کنید. برای رعایت این امر نیازی نیست که به جای خاص و یا مکانی بروید، چرا که رعایت این امر می تواند پاکیزگی کفش های تان را در تا چندین هفته تضمین کند.

همچنین دیگر نکته مهم آن است که اجازه ندهید لکه های کثیف در طولانی مدت بر روی کفش های شما باقی بمانند. شاید این اقدام کمی خسته کننده به نظر برسد اما باید توجه داشت که از بین بردن سریع لکه ها به تمیز ماندن کفش شما کمک به سزایی می کند. از این رو به محض کثیف شدن کفش هایتان با کمک یک دستمال مناسب و مرطوب تمامی لکه ها را از بین ببرید. توجه داشته باشید که هر چه نفوذ این لکه ها به عمق پارچه بیشتر باشد، از بین بردن آن را در طی زمان هم سخت‌ تر می‌کند.

  • استفاده از مسواک و صابون

در این روش می ‌توانید با استفاده از یک مسواک کهنه، آب گرم و صابون کفش سفید خود را به خوبی تمیز و پاکیزه کنید. امکان دارد که این امر لکه و آلودگی های کوچک و تازه بسیاری را از بین نبرد، پس نیاز به نگرانی نیست چرا که دیگر روش ‌هایی به مانند استفاده از خمیر دندان و سفید کننده هایی به مانند جوش شیرین برای از بین بردن آن ها به کمک تان می آید.

آموزش تمیز کردن کفش سفید با صابون

توجه داشته باشید که برای از بین بردن لکه کفش های خود هیچگاه به سراغ ماشین لباسشویی نروید، چرا که استفاده از این امر می‌تواند لکه ها را در برابر شستشو مقاوم تر کند. همچنین می‌ تواند آسیب‌ هایی جدی به بافت‌ کفش وارد کند که پارگی، نخ کش شدن، و یا خرابی چرم آن را شامل شود. همچنین توجه داشته باشید که در هنگام شستن کفش در ماشین لباسشویی امکان دارد که هیچگاه شکل کفش به مانند قبل باز نگردد، از این رو گزینه کمک گرفتن از ماشین لباسشویی را خط بزنید.

  • استفاده از انواع سفید کننده

به طور کلی استفاده از مایع های سفید کننده برای از بین بردن لکه های کفش سفید همیشه بهترین راهکار نیست، چرا که باید آن را به خوبی رقیق کنید تا به جنس کفش شما آسیبی وارد نشود. همچنین توجه داشته باشید که در صورت استفاده بیش از حد از آن امکان دارد که رنگ کفش شما به زرد تغییر پیدا کند.

بسیاری از سفید کننده های خانگی به مانند سدیم هیدروکسید سمی به حساب نمی ‌آید، اما امکان دارد که در صورت تماس با چشم، ریه، دهان و یا پوست حساسیت ‌هایی را ایجاد کند. از این رو رعایت نکات ایمنی در رابطه با استفاده از سفید کننده ها بسیار حائز اهمیت است و توصیه می‌شود که از سفید کننده ها در فضای باز و دارای تهویه مناسب استفاده کنید و احتیاطات لازم را در رابطه با مراقبت از چشم و پوست خود انجام دهید.

به طور کلی برای استفاده از این روش به مقداری آب، ظرف مناسب، مایع سفید کننده، مسواک و پنجره ای برای تهویه هوا نیاز دارید. در فضای باز مقدار کم سفید کننده را با حداقل ۵ برابر آب ترکیب کنید و سپس مسواک خود را به آن محلول آغشته کنید و روی کفش با ملایمت بکشید. بعد از پایان کار کفش را با آب گرم شستشو دهید و اجازه دهید که در طی چند ساعت در هوای آزاد خشک شود.

آموزش تمیز کردن کفش سفید با جوش شیرین

  • محلول جوش شیرین

جوش شیرین از دیگر موادی است که تمیزی و نظافت کارهای خانه را به سادگی انجام می دهد. به طور کل جوش شیرین را می ‌توان آچار فرانسه تمیز کاری و استفاده از بسیار نکات خود کفایی برای شستشوی کفش و لباس . کار های آشپزخانه به حساب آورد. در این روش مقدار کمی سرکه سفید نیز نیاز می باشد که برای تمیز کردن کفش سفید با استفاده از جوش شیرین مراحل زیر را باید انجام دهید.

مقداری آب گرم را با یک قاشق سوپ خوری سرکه سفید و به همراه یک قاشق سوپ و جوش شیرین و سرکه سفید ترکیب کنید، تا مخلوط خمیر مانندی به دست آید. حالا با کمک مسواک کهنه این مخلوط را به روی نواحی کثیفی از کفش خود بکشید و پس از آن که تمام نواحی کثیف و آلوده کفش خود را با این مخلوط و مسواک دربرگرفتید، در طی چند ساعت مقابل نور خورشید نیز قرار دهید و پس از خشک شدن آن را بتکانید. حالا با مسواک تمیز دیگری ترکیب جوش شیرین و سرکه را از روی کفش پاک کنید و پس از آن شاهد تمیزی و سفیدی آن شوید.

  • خمیر دندان

علاوه بر آن که از خمیر دندان می توان به عنوان ترکیب مناسبی برای سفید کردن دندان ها به شمار آورد، می‌توان برای از بین بردن برخی آلودگی و لکه های تازه نیز از آن استفاده کرد.

نکته مفید و موثر در رابطه با استفاده از خمیر دندان آن است که در مقایسه با انواع سفید کننده ها به بافت کفش آسیبی وارد نمی کند. برای استفاده از خمیر دندان ژله ای سفید را به روی برس نرم مسواک بکشید و سپس با کمک آن، لکه های روی کفش را از بین ببرید. ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس با حوله مرطوب سطح کفش را پاک کنید و در صورت نیاز نیز چندین بار این اقدام را تکرار نمایید.

آشنایی با نحوه تمیز کردن کفش سفید

  • تمیز کردن کفش ها در فصول زمستان

پوشیدن کفش سفید و قدم زدن در برف به طور کلی نمی تواند تهدید جدی برای کثیف دن کفش های سفید به شمار آید. اما نکته ‌ای که بسیار قابل توجه می باشد، آن است که در بسیاری از شهر ها برای تسریع ذوب شدن برف ها از مقدار نمک استفاده می‌کنند که در این صورت به شکل شوره هایی بر روی کفش باقی می ‌ماند. در این صورت می توانید تکه پارچه ای را به مخلوط سرکه سفید و آب آغشته کنید و اقدام به تمیز کردن آن ها از کفش خود کنید.

در صورتی که این مطلب آموزشی برایتان موثر واقع گشت می توانید به روی دیگر لینک های مرتبط تمیز کردن لکه روغن از روی لباس و تمیز کردن لکه خون کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو