شب به‌یاد‌ماندنی علاقه‌مندان موسیقی آذربایجانی / کنسرت ارکستر آلنام در تالار وحدت برگزار شد

126

1399/9/22

12:16


ارکستر آلنام به رهبری وحید علیپور و خوانندگی مسعود امیر سپهر روی صحنه رفت.

شب به‌یاد‌ماندنی علاقه‌مندان موسیقی آذربایجانی / کنسرت ارکستر آلنام در تالار وحدت برگزار شد

سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت آذربایجانی ارکستر آلنام شامگاه جمعه 21 آذرماه به رهبری وحید علیپور و خوانندگی مسعود امیر سپهر در تالار وحدت برگزار شد.

در این کنسرت که به خاطر شیوع ویروس کرونا به‌صورت آنلاین از طریق تلویزیون اینترنتی لنز پخش شد، ابتدا وحید علیپور که سابقه همکاری با ارکستر ملی ایران، ارکستر باکو و چندین ارکستر دیگر را به‌عنوان رهبر ارکستر دارد، به روی صحنه آمد تا به همراه ارکستر خود یک شب به‌یادماندنی را برای مخاطبان علاقه‌مند به موسیقی آذربایجانی خلق کند.

قطعه‌های "آذربایجانیم "و "لاچین" نخستین قطعاتی بودند که توسط این ارکستر اجرا شدند و در ادامه نوبت به قطعه ماندگار آذری "ساری گلین" رسید. این قطعه فولکلوریک و خاطره‌انگیز آذری که طی سال‌های گذشته در اغلب ارکسترها و کنسرت‌های آذری خوانده شده است، این بار با صدای مسعود امیر سپهر خواننده آذری اجرا شد.

"قیزلارین کری" و "الدریملی یولار" نیز از دیگر قطعاتی بودند که ارکستر آلنام برای مخاطبان و دوستداران موسیقی آذری اجرا کردند.

ad46428c-fc8f-4d58-93fe-757950d42a28

در این اجرا مسعود امیر سپهر (خواننده)، احسان اسداللهی (سولیست قارمون)، محمد مطلق (سولیست ناقاره)، محمدرضا عرفانی (سولیست کمانچه) و دانیال جورابچی (کنسرت مایستر) در کنار نوازندگان ارکستر وحید علیپور را همراهی کردند.

پس از چند ماه وقفه در اجراهای کنسرت آنلاین، این نهمین اجرای آنلاینی بود که با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت برگزار ‌شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو