دبیر علمی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد: هیئت داوران بخش‌های رمان و داستان کوتاه از آثار ارسالی رضایت نداشتند۱

منبع: سینما پرس

96

1399/9/22

16:11


سینماپرس: ابراهیم حسن بیگی از کیفیت آثار ارسالی به بخش رمان و داستان کوتاه جایزه ادبی جلال آل احمد خبر داد.

جایزه جلال آل احمد

سینماپرس: ابراهیم حسن بیگی از کیفیت آثار ارسالی به بخش رمان و داستان کوتاه جایزه ادبی جلال آل احمد خبر داد.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم حسن بیگی، نویسنده و دبیر علمی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره کیفیت آثار رسیده به این رویداد ادبی گفت: هیئت داوران بخش‌های رمان و داستان کوتاه از آثار ارسالی به سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد رضایت نداشتند. تلاش شد همه آثار در این دوره داوری شود. به دلیل حجم زیاد آثار رسیده به این دوره، انتخاب اثر برتر بسیار مشکل بود.

وی افزود: سختی انتخاب اثر دربخش رمان و داستان کوتاه از این جهت مشکل نبود که رقابت تنگاتنگی در این بخش‌ها باشد؛ بلکه سختی آن به کیفیت نه چندان مطلوب آثار ارسالی و تعدد آن‌ها باز می گردد. امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که هفته آینده برگزیدگان معرفی شوند.

دبیر علمی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد ادامه داد: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی، بخش ویژه‌ای به بررسی آثار چهل ساله دفاع مقدس اختصاص یافت. داوری آثار این بخش با مشارکت رسانه‌ها انجام شد. انتخاب اولیه و نهایی آثار با حضور بیش از ۳۰ تا ۳۵ نماینده رسانه‌های کشور صورت گرفت. در نهایت ۱۲ نویسنده برتر این حوزه مشخص شدند و به دلیل فرصت زمانی اندک برای داوری، به جای بررسی کیفیت، بهترین نویسندگان این بخش انتخاب شدند. نویسندگان برتر بر اساس ۷ ملاک مدنظر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

حسن بیگی در ادامه بیان کرد: تعداد آثار ارسالی در بخش نقد، پژوهش و مستندنگاری از نظر کمیت نسبت به داستان کوتاه و رمان کمتر هستند. داوران این عرصه اشراف خوبی در این زمینه داشتند. سطح کیفی آثار این بخش در حد متوسط و بالاتر از متوسط بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو