انواع مختلف خوراکی های ادرار آور کدام هستند؟

منبع: همگردی

93

1399/9/22

20:02


دکتر سلام/غذاهای ادرار آور غذاهایی هستند که آب بالایی دارند و بنابراین باعث افزایش ادرار می شوند. بعضی غذاهای ادرارآور دارای فیبر بالایی نیز هستند که می توانند به ایجاد حرکات مدفوع کمک کنند. این غذاها برای افرادی که بدنبال افزایش ادرار یا حرکات روده یا دفع سموم از بدن خود هستند ، مصرف می شود. به دلیل خاصیت پاک کنندگی ، غذاهای ادرار آور اغلب توسط افرادی که میخواهند کلیه های خود را تمیز کنند مصرف می شود

ادرار آور بودن سبزیجات

بیشتر غذاهای ادرار آور ، سبزیجات هستند. به عنوان مثال خیار و مارچوبه به ویژه برای تقویت ادرار و هم برای بهبود کار کلیه مفید هستند. خیار منبع خوبی از سیلیسیم و گوگرد است که به بهبود توانایی کلیه در دفع اسید اوریک کمک می کند. مارچوبه حاوی آسپاراژین است که به طور کلی به بهبود کار کلیه کمک می کند.

از جمله سبزیجات دیگری که در گروه غذاهای ادرار آور قرار می گیرند می توان به چغندر ، جوانه بروکسل ، کاهو ، هویج ، کنگر فرنگی ، شاهی و کلم اشاره کرد. در حقیقت ، افرادی که به دنبال دفع سموم و کاهش وزن هستند اغلب با استفاده از سوپ کلم رژیم می گیرند. دستور استفاده شده برای رژیم غذایی سوپ کلم متفاوت است ، اما اغلب شامل سبزیجات ذکر شده در بالا است. گوجه فرنگی که اغلب به عنوان سبزی در نظر گرفته می شود اما از نظر فنی میوه ای است که دارای خاصیت ادرار آور است.

کسانی که به دنبال دانه ای با خواص ادرار آور هستند می توانند به جو دو سر تبدیل شوند. جو دوسر حاوی سیلیس ، یک ادرار آور طبیعی است. مصرف بلغور جو دوسر برای صبحانه ادرار آور طبیعی است که باید به رژیم غذایی فرد اضافه شود. جو دوسر را می توان به صورت کلوچه درست کرد و به آن گرانولا هم افزود.

پاکسازی بدن با چغندر

چغندر ، که در بالا ذکر شد ، سبزیجات ریشه ای است که می تواند به پاکسازی بدن کمک کند و همچنین اعتقاد بر این است که به از بین بردن رسوبات چربی در بدن کمک می کند و می توان آنها را به عنوان یک ماده غذایی ادرار آور طبقه بندی کرد. از دیگر ریشه های ادرار آور می توان به سیر ، پیاز ، تربچه و ترب اشاره کرد. اعتقاد بر این است که سیر مانند چغندر به تجزیه و دفع چربی کمک می کند. اعتقاد بر این است که ترب کوهی ، پیاز خام و تربچه باعث افزایش متابولیسم و ​​در عین حال ادرار و حرکات روده می شود.

برای استفاده بیشتر از این غذاهای مدر ، توصیه می شود آنها را به صورت خام مصرف کنید. به عنوان مثال یک سالاد شاهی با گوجه فرنگی ، مارچوبه ، خیار ، پیاز خام و یک سس سیر می تواند یک وعده غذایی خوشمزه باشد که کاملا از غذاهای ادرار آور تشکیل شده است.

انواع مختلف خوراکی های ادرار آور کدام هستند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو