۷۲ درصد از زنان باردار مبتلا به کرونا بدون علامت هستند

66

1399/9/23

11:37


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که اکثر زنان باردار که آزمایش کرونای آن ها هنگام ورود به اتاق زایمان مثبت بود ، بدون علامت بودند. از سوی دیگر یک چهارم زنان باردار دارای کرونا تجربه زایمان زودرس را داشته اند.

۷۲ درصد از زنان باردار مبتلا به کرونا بدون علامت هستند

به گزارش بهداشت نیوز، طی یک مطالعه مقطعی گذشته نگر از غربالگری جهانی کووید ۱۹ که در بهار امسال و توسط پژوهشگران  بخش زایمان  بیمارستان المهارست در کوئینز ، نیویورک  انجام شد،  محققان دریافتند که بیش از یک سوم زنان بارداری که برای زایمان به این بیمارستان مراجعه کرده بودند، ناقل ویروس کرونا بوده و سه چهارم این افراد هیچ گونه علامتی پیش از انجام تست نداشتند.

به باور پژوهشگران زنان باردار بیشتر از سایرین  در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند که این موضوع باعث بروز پرسش های متعددی در مورد دلایل ظهور این ویروس در افراد فوق شده است.

بر اساس نتایج مطالعه منتشر شده در مجله  PLOS One ، این نسبت تقریبا در بسیاری از بیمارستان های دیگر شهر نیویورک نیز مشاهده شده و دلیل آن  احتمالاً مربوط به نابرابری های اجتماعی است که توسط مردم تجربه می شود. بر این اساس مشخص شد  که تقریباً ۷۲ درصد از زنان  بارداری که آزمایش مثبت داشتند بدون علامت بوده و هیچ یک از علائم رایج بیماری کرونا در آن ها ظاهر نشده بود و به همین دلیل این گروه از مادران به هیچ عنوان از بیماری خود خبر نداشتند.

این یافته ها به شواهدی مبنی بر شیوع بیماری بدون علامت در زمانی که بیشتر جامعه و آزمایشات بیمارستان ها به افراد علامت دار محدود شده بود ، می افزاید. دکتر شیلا مارو از بیمارستان مونت سینای Mount Sinai در ایالات متحده در این رابطه گفت: مطالعه فوق برای سایر واحدهای زایمان و بیمارستانها در سراسر جهان آموزنده است و ما همچنان در حال کشف جنبه های جدید از ویروس کرونا بوده و به نوع ظهور آن در افراد مختلف می پردازیم.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: در اپیدمی های آینده ، ممکن است عاقلانه باشد که خیلی زودتر به بررسی تعداد غربالگری زنان باردار و نوع زایمان آن ها بپردازیم ، زیرا زنان باردار با وجود رعایت اقدامات فاصله اجتماعی همچنان نیازمند مراقبت های اساسی هستند.

دکتر مارو در این رابطه اعتقاد دارد: انجام غربالگری جهانی در واحد زایمان و تامین ایمنی بیماران و کارکنان در هنگام افزایش حاد عفونت هایی مانند کرونا از طریق شناسایی مناسب و جداسازی زنان باردار با نتایج آزمایش مثبت، تضمین می شود.

در این مطالعه علاوه بر وضعیت این افراد از نظر ابتلا به کرونا، اطلاعات جمعیت شناسی بیماران شامل سن ، قومیت ، زبان اصلی ، محل زندگی ، وضعیت تأهل ، وضعیت بیمه درمانی و داده های بالینی ، از جمله روش زایمان ، مدت اقامت و ابتلا به بیماری های همزمان مانند فشار خون بالا ، چاقی قبل از بارداری ، آسم ، دیابت ، افسردگی و اضطراب می تواند به پژوهشگران در بررسی دقیق تر دلایل ابتلای بدون علامت زنان باردار به ویروس کرونا کمک کند.

پیش از این ، نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله  JAMA Network Open  نشان داد که ۹۵ درصد از زنانی که آزمایش کووید ۱۹ آن ها در دوران بارداری مثبت اعلام شده بود، بدون مشکل بهبود یافته و خطری آن ها را تهدید نمی کرد.

براساس این گزارش ها ، زنان باردار مبتلا به کرونا احتمال بیشتری برای زایمان زودرس دارند. این یافته ها همچنین نشان می دهد که از هر 4 نوزاد به دنیا آمده توسط زنان مبتلا به کرونا، یک مورد دچار تولد زودرس شده و نیازمند مراقبت های ویژه بود. در هر صورت باید توجه داشت که هنوز اطلاعات پزشکان در مورد نحوه عمل ویروس کرونا در دوران بارداری، بسیار اندک بوده و این حوزه نیازمند انجام مطالعات بیشتری است.

 

منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو