چگونه رفلاکس معده را درمان کنیم؟

منبع: همگردی

64

1399/9/23

18:00


عضو انجمن گوارش و کبد ایران درخصوص نحوه درمان رفلاکس معده توضیحاتی را ارائه کرد.

محمد صادق غفوری عضو انجمن گوارش و کبد ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیماری رفلاکس معده یک اختلال هضمی است و زمانی اتفاق می افتد که اسید معده در طول مصرف غذا یا بعد از وعده غذایی به درون مری بر می گردد و باعث درد معده، سوزش سر دل یا سایر علائم می شود.

او افزود: رعایت رژیم غذایی نقش مهمی در کنترل رفلاکس معده دارد. برای مهار رفلاکس معده توصیه می شود وعده های غذایی کوچک و مکرر مصرف شده و از مصرف وعده غذایی 2 تا 3 ساعت قبل از خواب خودداری کنید. در صورت چاقی، استفاده از رژیم کاهش وزن توصیه می شود.

غفوری بیان کرد: از مصرف غذا های حاوی ادویه، غذا های پر چرب، نعناع و عرق نعنا، سیر و پیاز و میوه و سبزیجات اسیدی مانند پرتقال و کلم که می تواند منجر به تحریک تولید اسید و افزایش رفلاکس معده شود، خودداری کنید. همچنین مصرف نوشیدنی های کربناته و حاوی کافئین مثل نوشابه ها و قهوه را تا حد امکان کاهش دهید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که از مصرف وعده های غذایی حجیم قبل از فعالیت های سنگین، ورزش یا در هنگام استرس خودداری کنید.

غفوری مطرح کرد: توصیه می شود در هنگام خواب سر بالاتر از بدن قرار گیرد. همچنین از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.

عضو انجمن گوارش و کبد ایران گفت : استفاده از یک رژیم غذایی اصولی و منطقی به درمان رفلاکس معده کمک می کند. بنابراین یکی از ساده ترین راه هایی که می تواند رفلاکس و سوزش معده را کاهش دهد، پرهیز از مصرف وعده های غذایی حجیم است. به این صورت که مصرف 5 تا 6 وعده غذایی در روز به جای دو تا سه وعده کوچک می تواند کمک کننده باشد.

چگونه رفلاکس معده را درمان کنیم؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو