آموزش تمیز کردن لوستر بدون آسیب رساندن به آن

آموزش تمیز کردن لوستر بدون آسیب رساندن به آن


منبع: آرگا

69

1399/9/23

20:29


لوسترها یکی از وسائل روشنایی و زیبایی در اکثر منازل هستند که بعد از مدتی نیاز به نظافت داشته تا مجددا درخشان به نظر بیایند. برای تمیز کردن لوستر می توانید از محلول الکل و آب، سرکه، خمیر دندان و دیگر شوینده ها استفاده نمایید.

لوستر ها از اجزاء جدایی ناپذیر در دکوراسیون داخلی هستند که نقش زیادی در نور پردازی و زیبایی منازل بر عهده دارند. اما برخی مواقع گرد و غبار و آلودگی های شهری از میزان درخشش آنها کم خواهد کرد و ظاهری نازیبا خواهند داشت، روش های مختلفی برای تمییز نمودن لوستر و دوباره برق انداختن آنها وجود دارد که در این مطلب با بهترین روش های تمیز کردن لوستر آشنا می شویم.

آموزش تمیز کردن لوستر

تمیز نمودن لوسترها یکی از مشکل ترین و وقت گیر ترین کارها در نظافت و تمیزی منزل می باشد. همچنین تمیز شدن آنها نیاز یه دقت و ظرافت خاصی دارد تا صدمه ای به اجزا و کریستال های لوستر نرسد. لوستر ها یکی از اجزای مهم در نوردهی و زیبایی منازل هستند که حداقل دو بار در سال باید تمیز شوند تا درخششان همواره حفظ شود. لوسترها نیاز به مراقبت های مخصوص به خود دارند که نظافت بخشی از آن است. لوسترها زمانی درخشش و زیبایی اولیه را دارند که تمیز و بدن هر نوع آلودگی باشند با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و شروع خانه تکانی بر آن شدیم تا شما را با روش های مختلف تمیز کردن کریستال آشنا نماییم و آموزش های مربوطه در این باره را عنوان کنیم.

تمیز کردن انواع لوستر

روش های اولیه برای تمیز نمودن لوستر

برای تمیز نمودن لوسترها قبل از انجام هر کاری باید برق را قطع کرده و از منبع دیگر نوری استفاده نمایید. در صورت داغ بودن لامپ ها کمی صبر کرده و بعد از خنک شدن لامپ های لوستر را جدا نمایید بهتر است در زیر لوستر پارچه یا نایلونی بزرگ قرار دهید تا زمین یا فرش ها کثیف نشوند. سپس با پارچه ای تمیز گرد و غبار را از روی آن پاک کنید.

تمیز نمودن لوستر

جدا کردن قسمت های مختلف لوستر

در ادامه باید قسمت هایی از لوستر که قابل جدا شدن هستند را با احتیاط از آن جدا نمایید، در این روش به راحتی با جدا کردن قطعات می توانید آنها را تمییز کرده و بعد از خشک شدن مجددا در جای خود قرار دهید همچنین پایه لوستر نیز بعد از جدا شدن سایر قطعات بهتر تمیز خواهد شد. در زمان جدا کردن قطعات به مکان و نحوه قرار گیری آنها دقت کافی داشته باشید تا در زمان نصب مجدد دچار مشکل نشوید، همچنین می توانید از لوستر فیلم یا عکس بگیرید تا فراموش نکنید چگونه قطعات را در سر جای خود قرار دهید.

روش هایی برای تمیز نمودن لوستر

تکنیک هایی برای تمیز نمودن لوستر

در ادامه برای تمیز نمودن درست لوستر به موارد زیر توجه نمایید:

  • پیچ ها و قطعات را به آرامی باز کرده و بر روی حوله ای نرم و در ظرفی مناسب قرار دهید.
  • بعد از جدا کردن تمام قطعات قسمت های قابل شست و شو را جداگانه در ظرفی قرار دهید.
  • قسمت های که نمی توانید شست و شو دهید را با استفاده از پارچه نخی و پاک کننده مناسب لوستر خود تمییز نمایید و آن را از آلودگی ها پاک نمایید. دستمال میکروفایبری و یا نرم پنبه ای برای این کار مناسب می باشد.
  • قسمت های کریستالی را در ظرف آب ولرم و مایع ظرفشویی یا شوینده های کریستالی فرو برده و بگذارید مدتی باقی بماند. سپس قطعات را به آرامی شسته و بر روی حوله ای تمیز قرار دهید تا کمی آبشان کشیده شود. سپس با استفاده از پارچه نخی کاملا تمییز قطعات و کریستال ها را خشک نمایید.

نحوه تمیز کردن لوستر

  • در زمان شست و شو از شوینده های قوی استفاده نکنید زیرا ممکن است به اجزاء لوستر آسیب برسد و یا باعث تغییر رنگ آنها شود.
  • استفاده از آب داغ به همراه سرکه برای برق انداختن کریستال ها پیشنهاد می شود.
  • بعد از شستن و تمییز کردن قطعات، آنها را سر جای خود برگردانده و موارد احتیاطی را رعایت نمایید.

آشنایی با روش تمیز نمودن لوستر

روش دیگر برای تمیز شدن لوسترها

در ادامه با روشی دیگر برای تمیز شدن لوسترها در وقت کمتر آشنا می شویم:

  • در ابتدا لامپ ها و قسمتهای که ممکن است آب داخل آن شود را با کیسه پلاستیکی پوشانده و محکم نمایید.
  • مقداری الکل را با آب گرم مخلوط کرده و به لوستر و کریستال های آن اسپری نمایید.
  • بگذارید تا مخلوط الکل و آب چند دقیقه بر روی لوستر باقی بماند، بعد از آن آب اضافه را با پارچه ای تمیز از روی لوستر خشک نمایید.
  • بعد از خشک شدن کامل لوستر پلاستیک ها را از آن جدا نمایید.
  • می توانید برای تمییز کردن لوسترها از محلولهای مخصوص موجود در بازار استفاده نمایید.

نحوه تمیز نمودن لوسترها

نکته:

برای تمیز کردن لوستر و برق انداختن آنها می توان از محلول آب و الکل، سرکه، خمیر دندان و دیگر شوینده های مناسب این کار استفاده کرد. توجه داشته باشید که اگر لوسترها در مدت زمان طولانی تمییز نشوند رنگ کدر آنها دائمی خواهد شد و دیگر شفافیت سابق را نخواهند داشت، پس در طول سال حداقل دوبار لوسترها را از آلودگی و گرد و غبار پاک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو