طرز تهیه کتلت هندی

طرز تهیه کتلت هندیپر ادویه گرام ماسالا خوشمزه

کتلت هندی که با نام شامی هندی هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای خوشمزه هندی است که مانند دیگر غذاهای هندی با ادویه فراوان تهیه می شود. این غذای خوشمزه هندی هم مانند دیگر غذاهای هندی حاوی ادویه های زیادی است و برای کسانی که به غذاهای تند و تیز علاقمند هستند یک گزینه مناسب است. در تهیه این غذای خوشمزه از ادویه گرام ماسالا استفاده می شود که نوعی ادویه ترکیبی است. کتلت هندی را می توانیم به سلیقه خود با مواد متنوعی تهیه کنیم و در صورتی که به غذاهای پر ادویه علاقمند نیستید، می توانید مقدار ادویه را به سلیقه خود کاهش دهید، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
پیاز۱ عدد درشت
تخم مرغ۱ عدد
جعفری تازه۱ دسته
آرد سوخاری۱ قاشق غذاخوری
ادویه گرام ماسالا۱ قاشق چایخوری
پاپریکا½ قاشق چایخوری
زیره½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت کتلت هندی

مرحله اول

برای تهیه کتلت هندی ابتدا سیب زمینی و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم و دور می ریزیم. در ادامه سیب زمینی و پیاز رنده شده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به کاسه اضافه می کنیم و با سیب زمینی و پیاز کمی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه جعفری تازه را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به همراه آرد سوخاری به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه ادویه گرام ماسالا، پودر زیره، پودر پاپریکا و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم و مواد را با دست چند دقیقه ورز می دهیم تا کاملا چسبناک و منسجم شوند.

مرحله چهارم

در صورتی که مایه کتلت کمی شل بود می توانیم مقدار آرد سوخاری را بیشتر در نظر بگیریم. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تباه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم.

مرحله ششم

حالا آنرا به شکل گرد یا لوله ای با دست حالت می دهیم، سپس در روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله کتلت ها سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود، این کار باعث می شود که کتلت ها ترد تر شوند. در پایان کتلت ها را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.