طرز تهیه دسر نارنگی

طرز تهیه دسر نارنگی دسر شیر و نارنگی اب نارنگی با نارنگی چه چیزی میشه درست کرد دسر نارنگی ساده دسر نارنگی و پرتقال xvc jidi nsv khvk d

دسر نارنگی یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. دسر نارنگی علاوه بر اینکه طعمی بسیار خوشایند دارد، دارای ظاهری مجلسی نیز می باشد که به همین دلیل برای استفاده در مجالس و مهمانی ها بسیار مناسب می باشد. این دسر را به سلیقه و ذائقه خود می توانیم با طعم ترش، شیرین و یا ملس درست کنیم. برای این منظور اگر بخواهیم دسر طعمی شیرین داشته باشد باید از نارنگی ها شیرین استفاده کنیم. این دسر را به سلیقه خود می توانیم در ظرف بزرگ یا برای هر نفر به صورت جداگانه در ظرف های کوچک تهیه کرده و سرو کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر نارنگی
آب نارنگی۲ لیوان
شکر۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی نارنجیچند قطره

دستور تهیه دسر نارنگی

مرحله اول

برای تهیه دسر نارنگی خوشمزه و مجلسی ابتدا آب نارنگی را از صافی رد می کنیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه شکر را به آب نارنگی اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

نسبت به ذائقه خود می توانیم شیرینی دسر را تنظیم کنیم، برای این منظور می توانیم مقداری شکر را کم یا زیاد کنیم. در همین حین نشاسته ذرت را با نصف استکان آب ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا مخلوط آب و نشاسته ذرت را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا کمی قوام بیابد و غلظت پیدا کند، سپس به سراغ شربت نارنگی می رویم.

مرحله چهارم

پس از اینکه شکر به طور کامل در آب نارنگی حل شد و شربت کمی غلیظ شد، آنرا به همراه رنگ به قابلمه حاوی نشاسته ذرت اضافه می کنیم و مواد را ترکیب می کنیم. هم زدن مواد را باید تا زمانی که حالت کشسانی پیدا کنند ادامه دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه دسر حالت کش دار پیدا کرد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک قالب مناسب را با کمی روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه دسر را داخل قالب می ریزیم و تکان می دهیم تا به صورت یکدست روی قالب بخوابد.

مرحله ششم

در صورتی که بخواهیم دسر را به صورت تک نفره سرو کنیم، باید از تعدادی قالب کوچک استفاده کنیم. در ادامه قالب را در یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال بماند تا دسر خودش را بگیرد.