اطلاعیه دادسرای تهران درباره اجرای حکم زم

منبع: برترین ها

103

1399/9/24

01:21


روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیرو برخی اظهارنظرهای منتشرشده در رسانه‌ها پس از اجرای حکم نیما زم، در اطلاعیه‌ای تاکید کرد، لازم است از هرگونه گمانه زنی و اظهارنظرهای غیردقیق و غیرواقع در این خصوص پرهیز شود.

ایرنا: روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیرو برخی اظهارنظرهای منتشرشده در رسانه‌ها پس از اجرای حکم نیما زم، در اطلاعیه‌ای تاکید کرد، لازم است از هرگونه گمانه زنی و اظهارنظرهای غیردقیق و غیرواقع در این خصوص پرهیز شود.

در این اطلاعیه آمده است: در بیش از یک سال سیر رسیدگی به این پرونده، تحقیقات کاملی از متهم اصلی توسط دادسرا و ضابطین و درخصوص کلیه موارد اتهامی صورت گرفته و اقاریر وی درخصوص اقدامات مجرمانه خود و اظهاراتش درخصوص دیگران معادل صدها ساعت و چندهزار صفحه بازجویی بوده است که تاکنون بخش مربوط به اقدامات مجرمانه خود وی مورد رسیدگی نهایی قرار گرفته، لکن اظهارات و ادعاهای او درخصوص دیگران، در حال رسیدگی است.

در اطلاعیه دادسرای تهران تاکید شده است تاکنون پرونده برخی از مرتبطین زم در داخل کشور نیز با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و پرونده برخی دیگر از متهمین در دادسرا مفتوح است.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران همچنین اعلام کرده کلیه مراحل دادرسی و صدور آراء محاکم از جمله رای قطعی دیوان عالی کشور در مورد این پرونده که بیش از یک ماه پیش صادر شده، با رعایت مواعد قانونی انجام شده و ابلاغ شده است.

دادستانی تهران تاکید کرده اجرای حکم هم پس از ابلاغ به وکیل متهم و رعایت کلیه ضوابط و مقررات از جمله ملاقات اعضای خانواده او برای چندمین بار در روز قبل از اجرای حکم صورت گرفته است.

اطلاعیه روابط عمومی دادسرای تهران می‌افزاید: علاوه بر ملاقات‌های فوق، به منظور تبیین ابعاد جرایم ارتکابی نیما زم برای پدر محترم وی، جلسه‌ای باحضور نمایندگان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و قاضی پرونده تشکیل شده است، لذا طرح مباحث حاشیه‌ای از قبیل مبادله زم (به عنوان یک شهروند ایرانی) با کشورهای خارجی نیز هیچگاه مطرح نبوده و لازم است از هرگونه گمانه زنی و اظهارنظرهای غیردقیق و غیرواقع در این خصوص پرهیز شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو