طرز تهیه ماهی کپور و روش های مزه دار کردن آن

طرز تهیه ماهی کپور و روش های مزه دار کردن آن


منبع: آرگا

150

1399/9/24

13:54


ماهی از انواع غذاهای دریایی خوشمزه و پرطرفدار است که انواع مختلفی دارد, در ادامه این مطلب طرز تهیه ماهی کپور را با ساده ترین روش به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

ماهی کپور از لذیذترین و مقوی ترین انواع ماهی ها است در طرز تهیه ماهی کپور ابتدا ماهی را با کمک ادویه و … مزه دار کنید سپس ماهی کپور را در فر قرار دهید و یا در مقداری روغن ماهی را تفت دهید.

ماهی سالمون و ماهی کپور و ماهی تیلاپیلا از انواع غذاهای دریایی خوش طعمی هستند که اگر شما تمایل دارید تا در منزل ماهی بپزید بهتر است از پخت این ماهی ها غافل نشوید.

طرز تهیه ماهی کپور خوشمزه

مواد لازم

  • گوجه فرنگی ریز : ۵ قاشق سوپخوری
  • روغن : به میزان لازم
  • آرد : دو تا سه قاشق سوپخوری ( به تعداد تکه های ماهی )
  • ماهی کپور

طرز تهیه ماهی کپور

برای پخت ماهی کپور ابتدا فلسهای ماهی را بگیرید و سپس ماهی را به خوبی بشویید و به قطعات با اندازه مناسبی تقسیم کنید.

تمیز کردن ماهی کپور


قطعات ماهی را در ظرف مناسبی بریزید و آن ها را به همراه فلفل و نمک مزه دار کنید و ظرف حاوی ماهی تکه شده را به مدت ۶۰ دقیقه در مکان مناسبی قرار دهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده تکه های ماهی کپور را در مقداری آرد بغلطانید و در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود سپس تکه های ماهی را در روغن داغ سرخ کنید توجه داشته باشید که ماهی کپور را نباید زیاد سرخ کنید همین که تکه های ماهی طلایی شدند می توانید آن ها را از تابه خارج کنید و روی صافی فلزی قرار دهید تا روغن اضافی ماهی ها از آن ها خارج شوند.
در مرحله بعدی طرز تهیه ماهی کپور بعد از سرخ شدن ماهی ها گوجه فرنگی های ریز شده را در باقی مانده روغن ماهی سرخ کنید سپس تکه های سرخ شده ماهی را در ظرف مناسبی بچینید و مقداری جعفری ساطوری شده روی تکه های ماهی بریزید و روی هر تکه ماهی یک عدد گوجه فرنگی سرخ شده قرار دهید و ظرف ماهی را با کمک سیب زمینی و یا چیپس تزیین کنید برای تزیین ماهی کپور همچنین می توانید از روش های تزیین ماهی ایده بگیرید.

 

ماهی کپور سرخ شده

آموزش تهیه ماهی کپور شکم پر

ماهی کپور را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه ماهی کپور شکم پر را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت فقط کافی طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و در دور همی و مهمانی های نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • ماهی کپور : یک عدد
  • سبزی معطر مانند : شنبلیله، گشنیز، ترخون و جعفری : یک قاشق غذا خوری یا دو فنجان
  • آب نارنج : نصف فنجان
  • رب انار : یک قاشق غذا خوری
  • آب لیمو تازه : نصف فنجان
  • زعفران دم کرده : نصف فنجان
  • ادویه شامل : پودر سیر، فلفل سیاه، پودر گشنیز، پودر میخک و پودر دارچین : به میزان لازم
  • روغن : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم
  • پیاز سرخ شده : یک عدد

آموزش تهیه ماهی کپور شکم پر

دستور تهیه :

در روش تهیه ماهی کپور شکم پر ابتدا، سبزی معطر گفته شده را داخل کمی روغن تفت داده سپس به آن پودر سیر بیفزایید و کمی تفت داده و پیاز های سرخ شده را بیفزایید.

حالا به ماهی که از قبل آماده کرده اید آب لیمو و آب نارنج بیفزایید آن را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.

حالا ماهی را از یخچال خارج کرده و داخل زعفران قرار دهید سپس موادی که از پیش آماده کرده اید را داخل شکم ماهی بگذارید و با کمک سوزن شکم ماهی را بدوزید.

در مرحله پایانی ماهی را داخل فویل و در فر بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند تا ماهی کاملاً پخته شود، این عمل را باید مجدداً انجام دهید یعنی ماهی را خارج کرده و دوباره بر روی آن آبلیمو، زعفران، آب نارنج بریزید و داخل فر بگذارید.

روش ساخت ماهی کپور شکم پر

نکته : می تونید با کمک خلال دندان ماهی را سوراخ کرده تا آب لیمو .و… بیشتر به خورد آن بروید.

در این مطلب با دستور پخت ماهی کپور خوشمزه و مقوی آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید ماهی کپور با طعم بی نظیری را در منزل بپزید و از سرو این غذای خوشمزه دریایی در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع غذای دریایی کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو