شیوع گسترده کرونا در کمپ منافقین در آلبانی

منبع: برترین ها

104

1399/9/24

19:39


جورج تاناسی، روزنامه نگار تحقیقی و شناخته شده آلبانی که به تازگی درباره شرایط کرونا در کمپ گروهک منافقین تحقیقات میدانی را آغاز کرده است این کمپ را شبیه سردخانه یک بیمارستان برای معالجه بیماران مبتلا به Covid-۱۹ دانسته است.

ایسنا: جورج تاناسی، روزنامه نگار تحقیقی و شناخته شده آلبانی که به تازگی درباره شرایط کرونا در کمپ گروهک منافقین تحقیقات میدانی را آغاز کرده است این کمپ را شبیه سردخانه یک بیمارستان برای معالجه بیماران مبتلا به Covid-۱۹ دانسته است.

پایگاه خبری هابیلیان به نقل از رسانه های آلبانی نوشت، این روزنامه‌نگار که پیش از این از مرگ شش عضو منافقین به خاطر کرونا در ماه نوامبر خبر داده بود می‌گوید: هیچ آمار تقریبی از اینکه چه تعداد از مجاهدین خلق تحت تأثیر Covid-۱۹ هستند یا اینکه چه تعداد از آنها هنوز نشانه این بیماری را ندارند و وضعیت سلامتی دیگران به چه صورت است وجود ندارد. همچنانکه تعداد بهبود یافتگان نیز روشن نیست.

به گفته تاناسی وضعیت همه گیری در کمپ منافقین در حال حاضر حتی از آنچه در آخرین مقاله خود توصیف کرده است، بدتر است. او گفته است که از یک منبع داخل کمپ مطلع شده است که سه قربانی دیگر به نام های جلیل فرقانی، مجید سیار و غلامرضا پورهاشم به شش قربانی قبلی افزوده شده اند.

تاناسی معتقد است که تبدیل کمپ به سردخانه برای قربانیان کرونا مسئله ای بسیار جدی است، که دیگر نمی توان با تبلیغات ابلهانه فرقه رجوی آن را پنهان کرد.

وی سپس این پرسش ها را از مقامات آلبانی مطرح می کند که آیا منافقین در صورت ابتلا به Covid-۱۹ شخصا حق درمان دارند؟ از دولت راما سوال می کنم که آیا هیچ مرجع بهداشتی، پلیس، سرویس اطلاعاتی یا دولت محلی از اینکه از چه پروتکلی برای درمان مجاهدین خلق آلوده به Covid-۱۹ در اردوگاه استفاده می شود آگاه است؟ آیا دولت آلبانی می داند که چه وضعیت بهداشتی بر این کمپ حاکم است؟

آیا دولت راما در این باره تردید دارد که افزایش تعداد بیماران مبتلا و تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا، به تصمیم رئیس فرقه رجوی مبنی بر عدم اعزام آن افراد مبتلا برای درمان در بیمارستان های آلبانی مربوط می شود؟

آیا این دولت قصد دارد خود را به این کانون خطرناک همه گیری برساند، یا زندگی مردم محلی آلبانی برای آن کاملاً بی ارزش است؟

وضعیت نگران کننده کرونا در کمپ مانز، ساکنان سایر روستاهای آن منطقه را به خطر می اندازد. آیا دولت راما قصد دارد اقدامات جدی ضد Covid-۱۹ در اردوگاه اشرف ۳ در مانز انجام دهد، یا اینکه از ساکنان مانز و دورس (منطقه حضور منافقین) انتظار دارد که خودشان راهی پیدا کنند و این مشکل را با استفاده از تجربه غنی آمریکا حل کنند؟!

افزایش نگران کننده شیوع کرونا در کمپ منافقین و نگرانی ساکنان منطقه از انتقال این بیماری به آنها باعث شد که این روزنامه نگار آلبانیایی از سفیر رژیم صهیونیستی در آلبانی به دلیل ارتباط با سرکرده منافقین و تأثیری که بر وی دارد بخواهد تا وارد عمل شود.

این روزنامه نگار به طعنه به سفیر رژیم صهیونیستی گفته: ما به شما یادآوری می کنیم که مجاهدین خلق کارهای زیادی برای دولت اسرائیل به ضرر وطن خود ایران انجام داده اند، به همین دلیل مستحق مداخله شما برای نجات جانشان هستند!

وی در بخش دیگری از گزارش خود خطاب به دیپلمات های ایرانی می نویسد: دیپلمات های ارجمند ایرانی در تیرانا، از شما درخواست می کنم تا جایی که می توانید با مقامات درستکار آلبانی مذاکره کنید تا از شیوع ویروس در کمپ مانز خودداری شود. ما متوجه هستیم که در آن کمپ افرادی وجود دارند که دستهای خود را تا آرنج در خون ایرانی، کردی، عراقی و شاید آمریکایی فرو کرده اند. ما نفرت شما از تروریست ها، از صدام حسین و خائنان وطن درک را می کنیم، اما زندانیان زیادی نیز در کمپ وجود دارند که عمدتا اسیران سابق ایرانی جنگ ایران و عراق هستند که دستان خود را به خون مردم بی گناه آغشته نکرده‌اند.

افرادی ربوده شده‌ای نیز در کمپ هستند که هنگامی که نوجوان بودند، گرفتار این گروه شدند. لطفا همکاری خود با مقامات آلبانیایی را نوعی خیرات برای «گوسفندان سیاه» حبس شده در کمپ بدانید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو