آشنایی با تعدادی از معروف ترین کافه های قدیمی تهران

آشنایی با تعدادی از معروف ترین کافه های قدیمی تهران


منبع: همگردی

195

1399/9/24

22:01


در میان آپارتمانهای سر به فلک کشیده پایتخت، خانه هایی پنهان هنوز هستند که به سیاق قدیم مانده و حیاطی دارند و بنایی که هر بیننده ای را به گذشته پرتاب می کنند. خوشبختانه، تعدادی از خانه های قدیمی به کافه های قدیمی معروف تهران بدل شده و برای لحظه ای آرامش و لختی آسایش مناسب هستند. با ما در مقاله معروف ترین کافه های قدیمی تهران همراه شوید تا شما را با تعدادی از برترین کافه های قدیمی تهران آشنا کنیم.

خانه فخر الملوک

خانه فخر الملوک، خانه ای است قجری با قدمت 120 ساله. این خانه قدیمی منزل شخصی فخر الملوک از نوادگان میرزا عیسی وزیر بوده که اتاق آینه آن با گچبری و مقرنس کاری های شگفت انگیز، چشم هر بیننده ای را خیره می کند. در حال حاضر، بالکن و پشت بام این خانه قدیمی محلی بوده که به آن کافه نان و نمک می گویند. با حضور در این مورد از معروف ترین کافه های قدیمی تهران می توانید خود را در وسط تاریخ تصور کرده و از آن لذت ببرید.

نشانی: خیابان امیرکبیر، خیابان جاویدی، پلاک 114

خانه فخر الملوک

باغ موزه هنر ایرانی

کافه ای که در کنار عمارت باغ موزه هنر ایرانی قرار دارد که بدلیل همجواری با درختان قطور و قدیمی، فضایی رویایی و پر طراوت را ایجاد کرده است. گذراندن وقت در این محل خوش ساخت و زیبا، تجربه ای به یاد ماندنی و لذت بخش است. در کنار استفاده از کافه، می توانید از ماکتهای بناهای دیدنی ایران که در زمان جشنهای 2500 ساله به دست هنرمندان ایتالیایی ساخته شده هم دیدن کنید.

نشانی: خیابان ولیعصر، خیابان دکتر حسابی، پلاک 25

بیشتر بخوانیدباغ موزه هنر ایرانی تهران؛ چنارستانی با رنگ و بوی تمدن ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی

کافه رستوران ری را

کافه رستوران ری را که در ابتدای کوچه لولاگر واقع بوده، در دل یک خانه قدیمی با رونمایی آجر برپا شد. دکوراسیون کافه رستوران ری را با مبلهای چوبی و دیوارهای آجریش، بقدری دلپذیر و خوشایند بوده که از نشستن در این مکان سیر نخواهید شد. قدمت خانه ای که کافه رستوران ری در آن قرار دارد، نزدیک به 90 سال بوده و یکی از برترین کافه های قدیمی تهران هست.

نشانی: خیابان انقلاب، خیابان حافظ، خیابان نوفل نوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5

کافه رستوران ری را

کافه تهرون

دکور بسیار زیبا و دوست داشتنی کافه تهرون به همراه آش رشته های بی نظیرش، خاطره ای است که هر گردشگری که پا به آن نهاده، از یاد نخواهد برد. این مورد یکی از کافه های قدیمی معروف تهران بوده و میتوان در آن ساعتها به همراه خانواده و دوستان به گفتگو پرداخت و لذت برد.

نشانی: خیابان ویلا، کوچه خسرو، پلاک 39

کافه تهرون

کافه موون

این کافه بدلیل علاقه صاحب خوش ذوقش به ماه، کافه موون نام گرفته است. دکوراسیون بی نظیر این مکان با تلویزیون قدیمی، صندلی های لهستانی، رومیزی های چهارخانه، رنگی سبز کدر دیوارها آنقدر نوستالژیک و به یاد ماندنی بوده که وقتی داخلش می نشینید؛ به یاد صمیمیت خانه های قدیمی تهران خواهید افتاد. قدمت خانه قدیمی واقع در تقاطع خیابانهای انقلاب و وصال به دوران پهلوی دوم می رسد و امروزه تبدیل به یکی از برترین کافه های قدیمی تهران شده است.

نشانی: تقاطع خیابان انقلاب و خیابان وصال شیرازی، پلاک 7

کافه موون

کافه مسعودیه

کافه عمارت مسعودیه به دستور مسعود میرزا معروف به ظل السلطان ساخته شده است. او فرزند ناصرالدین شاه قاجار بوده که در اصفهان اقامت داشت. کافه مسعودیه یکی از شلوغ ترین کافه های تهران بوده و صبحانه هایش بقدری شهرت دارند که برای میل کردن آنها، بهتر است از قبل میز رزرو کنید.

نشانی: میدان بهارستان، خیابان اکباتان

بیشتر بخوانیدعمارت مسعودیه تهران | عمارتی به جا مانده از عصر قاجار

کافه مسعودیه

کافه آپارتمان

کافه آپارتمان که در نزد بسیاری از کافه بازها مشهور بوده، یک خانه قدیمی در شهر تهران است که با کمترین تغییرات، به کافه تبدیل شد. این مکان محلی است برای قرارهای دوستانه و کاری و در محیط دنج و دلچسبش میتوان لحظات خاطره انگیزی را تجربه کرد.

نشانی: خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، پلاک 48

کافه آپارتمان

کافه سینما

کافه سینما نیز همانند همه مکانهای معرفی شده در این بخش، در دل یک خانه قدیمی جای گرفته است. بدلیل همجواری این کافه با موزه سینما، دکوراسیون آن نیز خاص بوده و البته مدرن است. آرامش خیال و آسودگی تجربه ای بوده که در میان شلوغی های خیابان ولیعصر، در کافه سینما تجربه خواهید کرد و از آن لذت خواهید برد.

نشانی: خیابان ولیعصر، باغ فردوس

بیشتر بخوانیدباغ فردوس تهران | بهشتی برای عاشقان سینمای جهان

کافه سینما

کافه مارکوف

باغ موزه قصر همانطور که حتما می دانید، روزگاری زندان قصر بوده است. در زمان رضا شاه پهلوی و به دستور وی، برای جای دادن زندانی هایی که تعداد آنها زیاد شده بود، بدنبال محل جدید جهت ایجاد زندان بودند. سرتیپ درگاهی قصر متروکه به جا مانده از زمان قاجار را به زندان تبدیل کرد و نام زندان قصر بر آن ماند. این زندان که اکنون تبدیل به موزه قصر شده، دارای یک کافه خوب و زیبا بوده که در کنار گالری و موزه، جایی است به یاد ماندنی. هنگام بازدید از باغ و موزه قصر، کافه مارکوف را فراموش نکنید.

نشانی: انتهای خیابان مطهری، بعد از تقاطع شریعتی

بیشتر بخوانیدباغ موزه قصر | موزه ای که هم زندان و هم قصر بود

کافه مارکوف

کافه رومنس

یک خانه قدیمی در کوچه ضرابی با قدمت یک قرن، مکانی است که امروزه کافه رومنس را در دل خود جای داد. برگزاری کارهای فرهنگی و هنری از دغدغه های صاحبان این کافه بسیار زیبا بوده و صندلی های چوبی و پرده هایی از جنس حریر در کنار دکوراسیون بسیار دلپذیر این مکان، باعث شده تا به یکی از مکانهای پر مشتری تهران بدل گردد.

نشانی: خیابان فردوسی، نرسیده به میدان فردوسی، کوچه ضرابی، پلاک 4

کافه رومنس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو