نشانه های افراد کنترل گر و مشخصات اخلاقی آن ها

نشانه های افراد کنترل گر و مشخصات اخلاقی آن ها


منبع: آرگا

118

1399/9/24

22:04


اگر احساس می کنید که فردی کنترل گر در خانه شما وجود دارد بهتر است با ویژگی های شخصیتی آن ها بیش تر آشنا شوید تا بتوانید با بالا بردن اعتماد به نفس خود با آن ها مبارزه کنید.

کنترل گری در برخی از افراد وجود دارد و ممکن است شما یا حتی همسرتان رفتار های کنترل گرانه داشته باشید و دیگری را آزار بدهید بنابراین بهتر است نشانه های افراد کنترل گر را بشناسید تا بتوانید فکری برای آن بکنید.

     

نشانه های افراد کنترل گر

ویژگی های افراد کنترل گر

گاهی از مواقع توجه بیش از حدی که دیگران به شما دارند می تواند نوعی کنترل کردن باشد و با این کلمات توجه و ابراز احساسات روی آن سرپوش می گذارند. در واقع این افراد احساس کنترل گری خود را در پشت پرده های دوست داشتن مخفی می کنند و کار های بسیاری را برای شما اجباری می کنند. باید بدانید که این کار ها می تواند با مرور زمان تحقیر آمیز بوده و یا حتی به تهدید و توهین ختم شود. بهتر است بتوانید عشق و علاقه را از سایر رفتار ها جدا کنید و فرق آن را با کنترل کردن بدانید و آگاه شوید که همیشه دوست داشتن تعصب های بی جا و مراقبت های تمام وقت نمی باشد. بسیاری از افراد متوجه این نمی شوند که همسرشان یک خوی بسیار کنترل گر دارد زیرا همیشه خود را زیر سایه حمایت های او می دانند. در واقع بیش تر این افراد به جای دوست داشتن بیش از حد از تنهایی خود می ترسند و گمان می کنند که اگر شما را نزدیک خود نگهدارند دیگر تنهایی را حس نمی کنند. در واقع داشتن همسری کنترل گر می تواند اعتماد به نفس شما را ضعیف کند و مشکلات دیگری همچون افسردگی و …. را برایتان بوجود بیاورد. اگر می خواهید بدانید که با یک فرد کنترل گر ازدواج کرده اید بهتر است ویژگی های این افراد را بشناسید که در ادامه بارز ترین ویژگی آن ها را برایتان بررسی می کنیم.

جدا کردن شما از خانواده

یکی از مهم ترین نشانه های افراد کنترل گر دور کردن شما از دیگران است. در واقع این اولین راهکاری است که این افراد به ذهنشان می رسد تا از تنهایی خودشان جلوگیری کنند. این افراد می دانند که یک فرد تنها به راحتی تحت کنترل آن ها در خواهد آمد و به خواسته هایی که دارند عمل می کنند. در موارد کم تر می توان به جدایی شما از دوستانتان اشاره کرد. این افراد سعی دارند با بد جلوه دادن دوستانتان آن ها را از شما دور کنند و روابط شما را بسیار محدود خواهند کرد. بیش تر این تلاش ها برای به گونه ای می باشد که شما حتی متوجه آن هم نخواهید شد.

جدا کردن شما از خانواده نشانه افراد کنترل گرا است.

ایراد گیری

یکی از کار های دیگری که این افراد انجام می دهند این است که ایراد های بسیار زیادی از شما می گیرند. باید بدانید که این افراد سعی در پایین آوردن اعتماد به نفس شما دارند و شما باید از این کار جلوگیری کنید. بهتر است برای بالا بردن اعتماد به نفس خود اقدام کنید تا این افراد به هدف شومی که در سر دارند نرسند.

تهدید کردن

یکی دیگر از کار هایی که این افراد ممکن است انجام بدهند این است که شما را آشکار یا پنهان تهدید می کنند. در واقع زمانی که شما یکی از این افراد را در کنار خود داشته باشید به محض این که به خواسته هایشان نرسند صدای خود را بالا می برند و شروع به تهدید کردن شما می کنند. در واقع برخی از این تهدید ها آنقدر پنهانی و دور از ذهن می باشد که شما حتی متوجه آن نخواهید شد.

محبت شدید در افراد کنترل گر دیده می شود.

محبت شدید

شاید باورتان نشود ولی بهتر است بدانید یکی از ترفند های این افراد این است که شما را در محبت بی اندازه غرق خواهند کرد. در واقع محبت بیش از حد مانند باتلاقی می باشد که شما را در خود فرو می کشد و شما دیگر فرصت سر پیچی کردن ندارید. در واقع این افراد بسیاری از کار ها را بهانه می کنند تا بتوانند شما را تحت نظر داشته باشند و دوست دارند همیشه کنار شما باشند تا بتوانند به خوبی بر همه چیز نظارت کنند.

شکاک بودن

بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین نشانه های افراد کنترل گر این است که به شما تهمت می زنند و به همه کار هایی که انجام می دهید شک دارند و این کار را غیرت می دانند. برای این افراد همسر یکی از دارایی ها به حساب می آید و شما نمی توانید به راحتی و بدون دلیل چیزی را برای آن ها اثبات کنید. این افراد شما را آزار می دهند و باعث ایجاد استرس بی دلیل در شما می شوند و  همانطور که می دانید استرس بی دلیل برای بدن ضرر های بسیاری دارد و در طولانی مدت می تواند سلامت جسمانی شما را به خطر بیندازد.

محبت شدید افراد کنترل گر نشانه چیست؟

افزایش احساس گناه

یکی دیگر از مشکلاتی که این افراد برای شما ایجاد می کنند این است که احساس گناه را برایتان افزایش می دهند و همیشه شما را به نحوی گناهکار جلوه داده و از این طریق شما را در کنترل خود قرار می دهند. در واقع اگر شما رو به روی این گونه از افراد بایستید این افراد از راهکار های ماهرانه ای استفاده می کنند و این حس گناهکار بودن را در شما القا می کنند. شما باید بتوانید افکار خود را سر و سامان بدهید و راهکار هایی برای رهایی از احساس گناه پیدا کنید و در برابر خواسته های این افراد کوتاه نیایید.

مدیون کردن

یکی دیگر از نشانه های افراد کنترل گر این است که کاری می کنند تا شما همیشه مدیون آن ها باشید. در واقع این افراد سعی می کنند با محبت کردن، هدیه دادن و کمک کردن به شما این کار را انجام بدهد و شما با توجه به این کار ها و احساساتی که دارید تحت تاثیر قرار خواهید گرفت و خود را مدیون آن ها می دانید از این طریق به راحتی می توانند شما را کنترل کنند. بهتر است برای رهایی از این کار اولویت بندی خود را به خاطر مدیونی به دیگران تغییر ندهید.

شکاک بودن از ویژگی های افراد کنترل گر است.

تعقیبتان می کند.

یکی از کار هایی که می توانید بفهمید همسر شما کنترل گر است یا خیر این است که ببینید آیا شما را تعقیب می کند و کار آگاه بازی راه می اندازد؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت باشد باید یک فکری برای زندگی خود بکنید زیرا این افراد در دراز مدت می توانند آسیب های بسیار زیادی به روح و روان شما وارد کنند. در واقع این افراد سعی می کنند از همه چیز سر در بیاورند و حتی اگر شما به صورت عادی با دیگران حرف میزنید به دقت به صحبت های شما گوش می دهند. این افراد برای این که بتوانید اعتماد آن ها را جلب کنید از شما می خواهند که ایمیل ها و پیامک های شما را چک کنند ولی بهتر است بدانید که اعتماد کردن در زندگی زناشویی یک امر کاملا طبیعی است و نیازی به اثبات کردنش ندارید.

برایتان ارزش قائل نیستند.

این افراد نمی توانند بپذیرند که آدم ها گاهی به تنهایی نیاز دارند و باید برای مدتی آن ها را در اختیار خودشان قرار بدهند و بگذارند که در خلوت کمی فکر کنند. این افراد ترس از تنهایی دارند و سعی می کنند به هر نحوی اطرافیان را به خودشان محدود کنند و آن ها را به خود بسیار وابسته می کنند تا بر اساس عذاب وجدان و هر احساس دیگری جز عشق و دوست داشتن آن ها را نزد خود نگهدارند.

تعقیب کردن یکی از ویژگی های بارز افراد کنترل گر است.

خسته خواهید شد

یکی دیگر از نشانه های افراد کنترل گر این است که از بحث کردن با آن ها خسته خواهید شد زیرا آن ها راه های کنترل کردن را به خوبی بلد می باشند و همیشه از یکی از راه  های فرسایشی برای این کار استفاده می کنند تا شما کوتاه بیایید و حرف آن ها را قبول کنید. در حین دعوا ها همیشه تنش های بسیار زیادی ایجاد می کنند تا شما دیگر به فکرتان هم خطور نکند که دنبال کار هایی که حق شما است بروید و از تنش های احتمالی دوری کنید.

مسخره کردن

یکی از بارز ترین نشانه های افراد کنترل گر این است که شما را به سخره می گیرند. این افراد همیشه از همه چیز ناراضی اند و سعی می کنند عدم رضایت خود را به صورت بسیار آزار دهنده ای نشان بدهند و روحیه شما را تضعیف کنند و با این کار بار دیگر شما را تحت سیطره خود بگیرند و همه چیز را همانطور که دوست دارند کنترل کنند.

نشانه های افراد کنترل گر

تهدید کردن خود

بهتر است بدانید که این افراد یک راه دفاعی دیگری برای خود دارند و سعی می کنند بیش تر خودشان را تهدید کنند. در واقع این روش یکی از راه هایی می باشد که می توانند شریک زندگی خود را به همان سمتی ببرند که می خواهند. برای مثال می توان به فرد کنترل گری اشاره کرد که سیگار کشیدن را مدتی است ترک کرده است و زمانی که همسرش کاری بر خلاف میل او انجام می دهد او را تهدید می کند که دوباره سیگاری می شود و یا در موقعیت های بد تر به سراغ مواد مخدر خواهد رفت.

آینده را نابود می کنند.

اگر در حالی که برای رسیدن به خواسته هایتان در حال تلاش هستید همسرتان از رفتن به سر کار سر باز می زند می توانید بفهمید که با یک عدد فرد کنترل گر ازدواج کرده اید. در واقع برای این افراد اهمیتی ندارد که آینده خود و دیگران را نابود کنند و تنها چیزی که برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد این است که بتوانند شرایط را به همان گونه ای که دوست دارند کنترل کنند و اگر چیزی مانع آن ها می شود آن را از میان بردارند حتی اگر چیزی که مانع آن ها شده است اعتبار و آبروی خودشان باشد.

نشانه های افراد کنترل گر

افرادی که شما را کنترل می کنند به محض این که بفهمند چه چیزی برای شما اهمیت دارد از رسیدن شما به آن چیز جلوگیری می کنند و این افراد اگر بدانند که برای شما جایگاه اجتماعی آن ها اهمیت بسیاری دارد سعی می کنند شغل خود را عوض کنند و یا به اعتباری که دارند صدمه می زنند. نشانه های افراد کنترل گر بسیار پنهان و دور از ذهن می باشد که شما را شگفت زده می کند. بهتر است قبل از ازدواج حتما مشاوره های پیش از ازدواج را انجام بدهید تا از تشکیل یک زندگی کنترلی جلوگیری کنید. بعد از ازواج با این افراد مشکلات بسیاری برای شما ایجاد می شود بنابراین بهتر است قبل از ازدواج فرد مقابل خود را به خوبی بشناسید و مطمئن شوید که بعد از ازدواج مشکلات جدی و غیر قابل حل با این فرد ندارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو