افزایش 25 درصدی تخت های اقامتی استان همدان

منبع: همگردی

73

1399/9/25

15:32


ایرنا/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از افزایش 25 درصدی تخت های اقامتی استان همدان خبر داد.

داستان چیست؟

علی مالمیر اظهار داشت: هدف گذاری یکساله برای اجرای این برنامه به عنوان اقدامی بزرگ و جسورانه، موجب رونق 13 طرح زیر مجموعه بخش گردشگری استان نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح موجب تقویت توان اقامتی هتل ها و مراکز بوم گردی استان و در نهایت افزایش قابل توجه ظرفیت زیرساخت ها و رشد و رونق صنعت گردشگری استان همدان خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: صنعت گردشگری در استان ظرفیت و قابلیت بسیار بالا و قابل توجهی برای رشد و توسعه اقتصادی دارد که متاسفانه امسال بدلیل همه گیری کرونا، مشکلاتی برای صنعت گردشگری در تمامی سطوح داخلی و خارجی از جمله این استان ایجاد شده است.

مالمیر بیان کرد: شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن و همچنین اعمال تحریم های ظالمانه، مشکلاتی را برای فعالان صنعت گردشگری در کشور و استان همدان ایجاد کرده به نحوی که سرمایه گذاران دچار نوعی بلاتکلیفی در این حوزه شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد با فروکش کردن ویروس کرونا شاهد رونق دوباره بخش گردشگری در کشور همچنین استان همدان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اجرای هفت طرح زیربنایی در صنعت گردشگری استان گفت: اجرا و بهره برداری از این طرح های که در راستای تحقق شعار «جهش تولید» برنامه ریزی شده منوط به تامین اعتبارات دولتی و همچنین مشارکت بخش خصوصی است که به رغم همه محدودیت ها پنج طرح از این مجموع تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری می رسد.

مالمیر، مهمترین طرح های درحال اجرای بخش گردشگری استان همدان را موزه منطقه ای غرب کشور و همچنین مخزن نگهداری آثار و اشیای موزه ای عنوان کرد.

وی بیان کرد: تملک اراضی شهر باستانی هگمتانه و پروژه موزه منطقه ای نیازمند تامین اعتبار است که با توجه به وجود محدودیت در جذب منابع و اعتبارات عمرانی، اجرای این طرحها با مشکلاتی مواجه شده است.

افزایش 25 درصدی تخت های اقامتی استان همدان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو