بیوگرافی مرجان شیرمحمدی و ژست های جالب وی در عکس هایش

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی و ژست های جالب وی در عکس هایش


منبع: آرگا

196

1399/9/25

17:06


مرجان شیرمحمدی طراح لباس و صحنه، داستان نویس و هنرپیشه محبوب سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند جوان فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۵ در سن ۲۳ سالگی با سریال ” خانه به خانه ” به کارگردانی کیانوش عیاری جلوی دوربین قرار گرفت و یک سال بعد هم با ” فیلم ” مرسدس” به کارگردانی و تهیه کنندگی مسعود کیمیایی وارد سینما شد. خوب است بدانید که از ایشان سه رمان و دو مجموعه داستان به چاپ رسیده ‌است و همچنین خانه فرهنگ ‌های جهان در کشور آلمان از این نویسنده تجلیل کرده‌ است و یکی از داستان‌ های او به زبان آلمانی ترجمه شده ‌است. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی مرجان شیرمحمدی همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی وی آشنا شوید.

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی هنرپیشه و داستان نویس ایرانی + تصاویر جدید وی

مرجان شیرمحمدی هنرپیشه، داستان نویس و طراح لباس و صحنه سینما و تلویزیون کشورمان متولد ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۵۲  که هم اکنون وی ۴۷ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشوده است. ایشان نقاشی را از نوجوانی شروع کرد، سپس وارد بازیگری شد تا اینکه نوشتن جهان بینی اش را گسترده تر کرد و حالا دو فرزند از دو ازدواج خود دارد.

زندگینامه کامل و خواندنی مرجان شیرمحمدی

این هنرمند کشورمان نقاشی را از سال ۱۳۶۵ از سن ۱۳ سالگی زیر نظر آیدین آغداشلو به مدت ۶ سال یاد گرفت و سپس تصمیم گرفت وارد عرصه بازیگری شود. در سال ۱۳۷۴ وقتی که ۲۲ ساله بود ابتدا در کارگاه های آزاد بازیگری شرکت کرد سپس به مدت دو سال وارد مدرسه تئاتر حمید سمندریان شد و دوره بازیگری و فیلمنامه نویسی را در آنجا گذراند.

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی + عکس

عکس های شخصی مرجان شیرمحمدی

زندگینامه مرجان شیرمحمدی

بازیگری در تلویزیون

سرانجام در سال ۱۳۷۵ با سریال “خانه به خانه” به کارگردانی کیانوش عیاری در کنار هنرمندان معروفی چون گیتی معینی، محمدعلی کشاورز، سعید آقاخانی جلوی دوربین قرار گرفت. سپس بعد از ۶ سال یعنی در سال ۱۳۸۱ دومین تجربه خود را با سریال ” دریایی ها” به کارگردانی سیروس مقدم در نقش مهتاب به دست آورد. همچنین از آخرین بازی وی در تلویزیون می توان به سریال ” زمین گرم” در نقش فروغ ساخت سعید نعمت الله در سال ۱۳۹۹ اشاره نمود. در این سریال بازیگرانی چون صادق برقعی، علیرضا خمسه، نادر فلاح، اصغر همت، علیرضا آرا، کامران تفتی، شیوا ابراهیمی، مرتضی درویش زاده، دنیا مدنی، مارال فرجاد، مجید واشقانی و … حضور داشتند.

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی + تصاویر

زندگینامه مرجان شیرمحمدی + تصاویر جدید

بازیگری در سینما

بدین ترتیب مرجان سال ۱۳۷۶ با فیلم “مرسدس” در نقش زیبا کاری از مسعود کیمیایی بازی در سینما را هم تجربه کرد. سال ۱۳۷۹ در فیلم های ” مریم مقدس” کاری از شهریار بحرانی و فیلم ” پر پرواز” کاری از خسرو معصومی به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی بازیگر ایرانی

زندگینامه مرجان شیرمحمدی و همسرش

عکس دونفره مرجان شیرمحمدی و همسرش بهروز افخمی

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی + عکس جدید

 

چاپ نخستین کتاب مرجان شیرمحمدی

در ادامه بیوگرافی مرجان شیرمحمدی آمده است که وی کار خود را با داستان نویسی آغاز نمود و سرانجام در سال ۱۳۸۰ نخستین کتابش  به نام ” بعد از آن شب” به چاپ رسید و توانست جایزه بهترین کتاب سال بنیاد هوشنگ گلشیری را دریافت نماید. همچنین تا کنون دو فیلم بلند سینمایی از داستان ‌های وی ساخته شده ‌است. که اولی فیلم “دیشب باباتو دیدم آیدا” به کارگردانی رسول صدرعاملی از داستان «بابای نورا» و فیلم ” آذر، شهدخت، پرویز و دیگران” از داستانی به همین نام به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۹۳ می باشد.

تاریخچه زندگی مرجان شیرمحمدی

شرح زندگی مرجان شیرمحمدی

ازدواج اول خانم شیرمحمدی

خانم شیرمحمدی در اولین تجربه ازدواج خود صاحب یک فرزند پسر بنام ماکان شد ولی این زندگی چند سال بعد به جدایی و طلاق ختم شد.

زندگینامه جامع مرجان شیرمحمدی

ازدواج دوم با بهروز افخمی

خانم مرجان شیرمحمدی در سال ۱۳۸۳ که برای تست فیلم فرزند صبح رفته بود و با آقای بهروز افخمی (کارگردان و فیلم نامه نویس) آشنا و در نهایت مدتی بعد با هم ازدواج کردند که ثمره اش یک پسر بنام آهیل که متولد کانادا است. این زوج ۱۷ سال اختلاف سنی دارند.

طراحی صحنه و لباس

ایشان نخستین بار در فیلم “پسر تهرانی” به کارگردانی کاظم راست گفتار سال ۸۸ ، طراحی صحنه و لباس را تجربه کرد و از آن به بعد در برخی فیلم های همسرش نیز این مسئولیت را ادامه داد.

زندگینامه کامل مرجان شیرمحمدی

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی + تصاویر شخصی

خانم شیرمحمدی خودش را نویسنده می داند

من خودم را بیشتر و قبل از هر چیزی نویسنده می دانم، نوشتن با روحیه من سازگارتر است، در بازیگری باید منتظر باشی تا به تو پیشنهاد بازی بدهند اما در دنیای نوشتن خودت هستی، قلمت، کاغذت، میز کارت و ایده هایت …

زندگینامه خواندنی مرجان شیرمحمدی

افتخارات و جوایز مرجان شیرمحمدی

برای مجموعه داستان بعد از آن شب داستان «سانس آخر» از این مجموعه به عنوان داستان برگزیدهٔ داوران دورهٔ دوم جایزهٔ هوشنگ گلشیری در کتاب “نقش ۸۰” آمده ‌است؛ و کتاب “یک جای امن” داستان «کافه» از این مجموعه به عنوان داستان برگزیده داوران دوره پنجم جایزه هوشنگ گلشیری انتخاب شد.

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی + کارنامه هنری وی

فیلم های سینمایی خانم شیرمحمدی

  • ۱۳۹۳ – روباه (بهروز افخمی)
  • ۱۳۹۲ – آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (بهروز افخمی)
  • ۱۳۸۴ – صحنه جرم، ورود ممنوع! (ابراهیم شیبانی)
  • ۱۳۸۲ – ملاقات با طوطی (علیرضا داودنژاد)
  • ۱۳۷۹ – پر پرواز (خسرو معصومی)
  • ۱۳۷۹ – مریم مقدس (شهریار بحرانی)
  • ۱۳۷۶ – مرسدس (مسعود کیمیایی)

سریال های تلویزیونی مرجان شیرمحمدی 

  • ۱۳۷۵ – خانه به خانه (کیانوش عیاری)
  • ۱۳۸۱- دریایی ها (سیروس مقدم)
  • ۱۳۸۳ – تا غروب (کمال الدین بنایی)
  • ۱۳۸۷ – آخرین دعوت (حسین سهیلی زاده)
  • ۱۳۹۹ – زمین گرم (سعید نعمت الله)

طراح صحنه و لباس

  • ۱۳۹۳ – روباه
  • ۱۳۹۲ – آذر، شهدخت، پرویز و دیگران
  • ۱۳۸۸ – سن پترزبورگ
  • ۱۳۸۷ – پسر تهرونی

کتاب ‌های مرجان شیرمحمدی

  • بعد از آن شب (۱۳۸۰)
  • یک جای امن (۱۳۸۴)
  • این یک فصل دیگر است (۱۳۸۷)
  • آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (۱۳۹۳)
  • خانه لهستانی ها (۱۳۹۷)

شرح حال مرجان شیرمحمدی

امیدواریم از خواندن بیوگرافی مرجان شیرمحمدی بازیگر و داستان نویس موفق ایرانی و همچنین از تماشای تصاویر زیبا و جدید وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو