طرز تهیه کتلت گوشت ایتالیایی

طرز تهیه کتلت گوشت ایتالیایی با نان تست و سس مخصوص

کتلت گوشت ایتالیایی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به کتلت ما ایرانی ها دارد. این غذای خوشمزه به همراه نان تست و سسی مخصوص سرو می شود که دلیل اصلی خوشمزه تر شدن کتلت ایتالیالی همین سس مخصوص می باشد. اگر با گوشت قرمز مشکل دارید می توانید این کتلت را با همین دستور با گوشت مرغ یا بلدرچین هم درست کنید. اگر غذاهایی مثل کتلت و شامی کباب را می پسندید توصیه می کنیم این غذای خوشمزه را نیز درست کنید چون مطمئنا مورد پسندتان قرار خواهد گرفت و به فهرست منوی غذایی تان اضافه خواهد شد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایتالیایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۱ حبه
آرد سوخاری½ لیوان
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل سبز۴ عدد
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی
مواد لازم سس کتلت
آب گوشت۱ لیوان
رب گوجه فرنگی۱.۵ قاشق غذاخوری
نان تست۸ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کتلت ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه کتلت گوشت ایتالیایی خوشمزه ابتدا پیاز و سیر را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم. در ادامه سیر و پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس با دست مواد را به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا منسجم شوند.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک گردو از مایه کتلت بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد و تخت شکل می دهیم.

مرحله چهارم

حالا کتلت ها را درون روغن قرار می دهیم تا سرخ شوند، پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود. به همین ترتیب تمام کتلت ها را سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

برای تهیه سس کتلت ها ابتدا آب گوشت را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی داغ شود. اگر آب گوشت نداشتیم یک عصاره گوشت را با ۱ لیوان آب داغ ترکیب می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و کمی ترکیب می کنیم تا رب گوجه فرنگی به طور کامل درون آب گوشت حل شود و آب گوشت کمی غلیظ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه حدود یک سوم آب گوشت کم شد، نان های تست را داخل آب گوشت می زنیم تا کاملا خیس شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس کمی روغن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود.

مرحله هشتم

حالا نان های تست را که با آبگوشت خیس کرده ایم درون تابه قرار می دهیم و دو سمت شان را به خوبی سرخ می کنیم. پس از اینکه نان های تست را سرخ کردیم، آنها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله نهم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و به همراه فلفل های سبز درون تابه سرخ می کنیم. در پایان کتلت ها را به همراه نان تست، گوجه فرنگی و فلفل سبز سرخ شده به همراه باقیمانده آب گوشت سرو می کنیم.