طرز تهیه وافل

طرز تهیه وافل تصویری خانگی بدون دستگاه کلاسیک فرانسوی در فر با ساندویچ ساز در ماهیتابه xvc jidi  htg

وافل نوعی شیرینی خوشمزه بین المللی است که در کشورهای مختلف با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه معمولا به عنوان میان وعده و صبحانه تهیه می شود و به همراه نوشیدنی ها داغ مانند چای و قهوه سرو می شود. ظاهر شیرینی وافل شباهت زیادی به بیسکوییت دارد و مانند پنکیک به همراه انواع صبحانه ها یا میوه های تازه سرو می شود. یکی از معروف ترین انواع وافل، وافل آمریکایی است که نسبت به وافل های دیگر کشورهای تفاوت دارد و بافت پفکی تر و نرم تری دارد. در وافل آمریکایی از بکینگ پودر تهیه می شود و به همین دلیل حالت پفکی تر و بافت تردتری دارد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم وافل آمریکایی
تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید½ پیمانه
شکر½ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
ماست یا شیر½ پیمانه
کره یا روغن¼ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری سرخالی
نمک۱ پنس

دستور تهیه وافل امریکایی

مرحله اول

برای تهیه وافل خوشمزه ابتدا بیکینگ پودر و نمک را به آرد اضافه می کنیم(برای داشتن بافت نرمتر می توانید ۱ قاشق غذاخوری از مقدار آرد بردارید و به جای آن نشاسته ذرت اضافه کنید) و ۳ مرتبه از الک رد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

تخم مرغ را داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و وانیل را همراه با شکر به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی مواد را مخلوط می کنیم و کره را داخل شیرجوش قرار می دهیم

مرحله سوم

سپس روی حرارت ملایم می گذاریم تا ذوب شود و همراه با ماست به مواد اضافه می کنیم و با همزن دستی کاملا مواد را می زنیم تا شکر در مایه حل شود.ترکیب آرد را نیز اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا مایه یکدستی بدست بیاوریم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را روشن می کنیم و روی ۲۰۰ درجه قرار می دهیم تا به مدت حدودا ۱۰ دقیقه گرم شود.خانه های دستگاه وافل ساز را با قلمو آغشته شده با روغن یا کره ذوب شده چرب می کنیم و در هر خانه از مایه می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس درب وافل ساز را می بندیم تا وافل ها تقریبا ۲ دقیقه بعد بپزند.اگر وافل زن روی گاز دارید مایه را داخل آن می ریزیم و روی شعله گاز می گذاریم تا یک سمت آن بپزد و بعد آن را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز بپزد.

مرحله ششم

اگر هیچ کدام از این وسایل را ندارید می توانید از قالب های سیلیکونی وافل استفاده کنید.قلمو را داخل کره ذوب شده می زنیم و قالب سیلیکونی را با قلمو چرب می کنیم و کمی آرد روی قالب می پاشیم.

مرحله هفتم

بعد قالب را می تکانیم تا اضافه آرد آن خارج شود و ۲/۳ هر خانه را از مایه پر می کنیم و قالب را داخل فر گرم شده قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه وافل ها بپزند.با این مقدار از مواد حدودا ۵ وافل قلبی سیلیکونی داریم.

مرحله هشتم

اگر وافل های برشته تری می خواهید داشته باشید زمان پخت را باید بیشتر در نظر بگیرید. وافل ها را از داخل قالب آرام و راحت بیرون می آوریم و روی وافل ها می توانید از انواع مرباها،شکلات ها،برش های میوه یا مغزیجات، خامه، عسل که برای صبحانه گزینه خوبی است

مرحله نهم

و یا حتی بستنی که برای عصرانه گزینه عالی است استفاده کنید.اگر تمایل دارید که وافل شکلاتی داشته باشید زمان اضافه کردن آرد به مایه باید ۱ قاشق غذاخوری از آن را بر دارید و به جای آن ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید. نوش جان