«شب‌نشینیِ» ویژه رادیو فرهنگ برای یلدا

منبع: برترین ها

60

1399/9/27

12:10


مدیر رادیو فرهنگ می‌گوید این شبکه رادیویی تا شب یلدا هرشب با برنامه «شب نشینی» تلاش می‌کند شب‌های پاییزی را برای شنوندگان کوتاه و دلنشین کند.

خبرگزاری صبا: مدیر رادیو فرهنگ می‌گوید این شبکه رادیویی تا شب یلدا هرشب با برنامه «شب نشینی» تلاش می‌کند شب‌های پاییزی را برای شنوندگان کوتاه و دلنشین کند.

علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیویی فرهنگ درباره ویژه‌برنامه این شبکه رادیویی به مناسبت شب یلدا توضیح داد: این روزها دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا است و برای قطع زنجیره این بیماری سبک زندگی ما به سمتی رفته است که سنت‌های اجتماعی مثل «شب نشینی» را نداریم در حالی که مهم ترین وجه انسان زندگی اجتماعی است.

«شب‌نشینیِ» ویژه رادیو فرهنگ برای یلدا

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها نمی‌توانند جدا از هم زندگی کنند پس باید جایگزینی برای این مساله بیابند، ادامه داد: در این شب‌های پاییزی، آدم‌ها گاهی دلتنگ هم‌نشینی‌های قدیمی سنتی که زیرسایه حضور پدربزرگ و مادربزرگ تعریف می‌شد و با بازی‌های کودکانه قایم موشک بازی، یه قل دو قل، گل یا پوچ، اسم و فامیل و حتی مسابقه مچ اندازی همراه بود، می‌شوند.

مدیر رادیو فرهنگ تاکید کرد: حالا که فرزندان‌مان بزرگ شده‌اند، حسرت گذشته در دلمان مانده است. اینکه دیگر پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در میانمان نیستند و ما مانده‌ایم با زندگی ماشینی و بچه‌هایی که این روزها در چهاردیواری خانه، شب‌های بلند پاییز و زمستان را سپری می‌کنند. امکان و محدودیت‌های زندگی مدرن شهری برای سنت‌های شب‌نشینی در شرایطی که ویروس کرونا جامعه را در بر گرفته است، باعث شد تا از طریق رسانه خانوادگی رادیو خاطره‌های شب‌نشینی را بازآفرینی کنیم.

حبیبی افزود: امسال که ویروس منحوس کرونا این فرصت دورهمی را از ما گرفته است، رادیو فرهنگ برحسب وظیفه ذاتی خود شب یلدا این آیین ایرانی و اسلامی را در قالب برنامه «شب نشینی» رادیویی جشن می‌گیرد. رادیو فرهنگ تا شب یلدا هرشب «شب‌نشینی» را روی آنتن دارد و برای شب‌ یلدا نیز در ۲ شب برنامه زنده ۴ ساعته‌ای را تدارک دیده است.

وی در پایان درباره این برنامه گفت: برنامه «شب نشینی» در راستای تقویت جایگاه نهاد خانواده و ترویج آیین شب نشینی، با توجه به شعار در خانه بمانیم برای اوقات فراغت شنوندگان برنامه‌ریزی شده است. در این برنامه با حضور هنرمندان تلاش می‌شود فضای شاد و مفرحی را پیشکش خانواده‌های ایرانی کنیم.

برنامه «شب نشینی» یک دورهمی با حضور هنرمندان است که به همت گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ هرشب تا شنبه ۲۹ آذر از ساعت۲۱ لغایت ۲۳ روی موج ام اف ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش و‌ شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه از ساعت ۱۹:۳۰ برنامه زنده «شب نشینی یلدا» جایگزین آن می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو